Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Er gräddosten gul? Nei.

Jo

Er Norvegia gul? Nei.

Jo

Er nøkkelosten gul? Fortsatt nei.

Nøkkelost er ikke gulost i det hele tatt, men jo den er også gul.

Som Arinomi sier.

Gulost er produktet til Synnøve Finden.

Hvitost er samlebetegnelse på en rekke osteprodukter, hvor Gulost (Synnøve Finden) og Norvegia (Tine) er del av.

Gulost er en samlebetegnelse på alle gule oster. Hvitost er bare en misforståelse. En såkalt "common misconception"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gräddost er en hvitost. Edamerost er en hvitost. Norvegia er en hvitost. Gulost er en hvitost.

Læll om alle er gule?

De er nå ikke akkurat gule da. Cheddar er gul, men de overnevnte oster er faktisk hvite. Fargen de har, regnes - sist jeg sjekka - som en hvitfarge. Vel og merke offwhite, men fortsatt hvit. På samme måte som krem og egg (yttersiden) kan ha gule nyanser, men likevel er hvite.

:)

Uansett har fargen på produktet absolutt ingeneting å si på navnet. Gulrøtter, hvitvin og lignende produkter vil gjerne ha en samtale med deg.

Jeg er da vel klar over det, jeg er enig med deg i at det heter hvitost, du rare, rare sunnmøring.

Lenke til kommentar

Jeg er da vel klar over det, jeg er enig med deg i at det heter hvitost, du rare, rare sunnmøring.

Jeg vet du er enig, men må fortsatt påpeke at farge er meningsløst. :p

Vi har en egen tråd for det her. Bruk den. Orker ikke tåpelige gulost vs hvitost diskusjoner så tidlig om morningen.

Vel, da kan jo du alltids komme med noe annet interessant å diskutere?

Lenke til kommentar

Noen her som har god peiling på headset og lyd? Headsettet mitt gikk i stykker, og jeg trenger et nytt et. Noen som har noen forslag on the run?

Nå kan vi diskutere lyd!

Selv hvor interessant lyd er, så fikk jeg D på eksamen, så jeg er ikke tilbøyelig til å snakke om lyd enda, så da kan vi fortsette å være rasistiske ovenfor mat.

Lenke til kommentar

Noen her som har god peiling på headset og lyd? Headsettet mitt gikk i stykker, og jeg trenger et nytt et. Noen som har noen forslag on the run?

Nå kan vi diskutere lyd!

Koss PortaPro! wub.gif Selv om det sikkert ikke er godkjent for dere nerder. :p

Lol. Verste skvipet du finner. Prøv å ha de på mer enn 2 timer uten å ha smerter etterpå. Lykke til. Kanskje du kommer i guinness.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...