Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fungerer Pinex mot hodepine? er 500mg, noe jeg vil tro er litt mye? (Har faktisk aldri tatt en pille før, så vil gjerne ha noe mindre enn 500mg, men fant ikke annet)

Ja. Men jeg ville nå heller trodd at 500mg var litt lite enn at det var litt mye. Jeg hadde tatt to.

http://www.felleskatalogen.no/felleskatalogen/show.do?filename=%2Fcontent%2Fpreparat-register%2FP%2FPinex...Actavis_562842.html&search=prep_navn%3Apinex*&highlight=1

Det er en ganske stor pille da..

Lenke til kommentar

Det er en ganske stor pille da..

Da har du ikke tatt Fenazon-koffein. Det er svære piller.

Størrelsemessig så er Pinex midt på treet. Effektmessig så tar de svake til moderate smerter "greit".

Størrelsemessig for en 15åring som er redd for alt av piller og sprøyter er den gigantisk.

Lenke til kommentar

Will do! skal sende deg søknad nå jeg :p

Ypperlig. Jeg vi venter i spenning.

Meh. Holder meg på sidelinja denne gangen og lar andre gjøre jobben. :wee:

Vi trengte to jenter, som sagt. Ikke noe sidelinje på deg, frøken.

Flink jente. Jeg kan bidra med litt stress og intriger..!

Jeg satt å lurte på når du trillet frem. :hmm:

Lenke til kommentar

Størrelsemessig for en 15åring som er redd for alt av piller og sprøyter er den gigantisk.

Del den i to og svelg hver av halvdelene for seg. Tar du bare en halv tablett tror jeg ikke du merker så mye effekt siden du garantert veier over 25kg.

Du kan også knuse pillen( e) og blande ut med syltetøy som du tar på ei skjei.

Du kan faktisk også lage din egen stikkpille. Bare knus pillen, bland den med litt smør og form som en torpedo. Så må det ligge litt i kjøleskap eller fryser til det blir hardt og så er det bare å innføre den rektalt.

Lenke til kommentar

Da har du ikke tatt Fenazon-koffein. Det er svære piller.

Størrelsemessig så er Pinex midt på treet. Effektmessig så tar de svake til moderate smerter "greit".

Hei, det er bare en illusjon uansett. Jeg føler meg mye bedre bare jeg har dyttet i meg ett par piller. :)

Uhm.. det kan muligens ha noe med kombinasjonen, samt at jeg alltid svelger de ned med en kopp eller to med kaffe da. :)

Lenke til kommentar

Du kan også knuse pillen( e) og blande ut med syltetøy som du tar på ei skjei.

Faren min gjorde det en gang når jeg hadde feber.

Resultat?

Jeg har aldri mer spist bringebærsyltetøy. Jeg blir kvalm hver gang jeg smaker det.

Kanin33 vekte meg.

:hrm:

Tja, jeg har nettopp kommet hjem fra arbeid. Syns du kunne stått opp litt før. :p

Fant en ibux 200mg. Tror jeg starter med den. Hvordan skal jeg få den ned? Tenker å prøve å legge den bakerst på tunga, bøye hodet bakover og svelge litt vann. Høres bra ut?

Beste måten:

Just do it. Ikke tenk på det. bare gjør det. Ikke la den ligge på tunga og rulle rundt, da "vokser" den bare og du klarer ikke å gjøre det. Skyll ned med vann.

Lenke til kommentar

Meh. Holder meg på sidelinja denne gangen og lar andre gjøre jobben. :wee:

Vi trengte to jenter, som sagt. Ikke noe sidelinje på deg, frøken.

Men... Jeg er jo syyyyk... Host, hark, kremt.

For å følge opp clvñ: Jeg kan bidra med nytrukket torsk, grønnsaker og nypoteter.

Endret av Lemon
Lenke til kommentar

Hei, det er bare en illusjon uansett. Jeg føler meg mye bedre bare jeg har dyttet i meg ett par piller. :)

Ja, skal ikke undervurdere effekten av placebo.

Fant en ibux 200mg. Tror jeg starter med den. Hvordan skal jeg få den ned? Tenker å prøve å legge den bakerst på tunga, bøye hodet bakover og svelge litt vann. Høres bra ut?

200mg ibux tilsvarer ca. 500mg pinex. Så, ja. Det høres bra ut. Beste måten er bare å svelge unna med noe drikke.

Ibux er forresten snillere mot levra di enn det pinex er. Men den er hardere på magen igjen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...