Kammizez Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Har stående tilbud om jobb i utlandet er også i slekt med en som vil at jeg skal ta installatør utdannelse så vi kan starte elektriker firma sammen Hva slags tilbud er det? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Viktig å være positivt, men det er om mulig enda mer viktig å være realistisk. Det er de færreste som klarer det. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Penger tjent i dag er verdt mer enn penger du muligens tjener engang i framtiden. Få har det som skal til for å starte et firma, og få det til å gå godt. Mislykkes man, så blir man slått av en taper som har sittet trofast i kassen på nærbutikken hele livet, når man sitter der som pensjonist og ser på hva man egentlig har klart å tjene. Det er lov å drømme, men få har det som skal til for å virkelig lykkes. Holder man bakkekontakten og skaper seg noen realistiske drømmer er kjangsen for suksess bedre enn ville helt uoppnåelige drømmer. Forøvrig er det å dra fram stående jobbtilbud i en diskusjon på nett en vits. Var tilbudet fantastisk, så ville du tatt det, vært der, og gjort jobben. Men hvorfor nevne det i det heletatt når det ikke er fantastisk nok til at du biter på? Endret 9. januar 2011 av Jann - Ove Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Har stående tilbud om jobb i utlandet er også i slekt med en som vil at jeg skal ta installatør utdannelse så vi kan starte elektriker firma sammen Hva slags tilbud er det? i utlandet er det snakk om bas/drifts leder, han sliter med folk som er villig til og jobbe i utlandet, over korte perioder. han jeg er i slekt med jobber som elektriker i dag, skikkelig flink, men ikke veldig teoretisk sterk, han kommer også fra mye penger så egenkapital til eventuelt selskap går nok greit... Penger tjent i dag er verdt mer enn penger du muligens tjener engang i framtiden. Få har det som skal til for å starte et firma, og få det til å gå godt. Mislykkes man, så blir man slått av en taper som har sittet trofast i kassen på nærbutikken hele livet, når man sitter der som pensjonist og ser på hva man egentlig har klart å tjene. Det er lov å drømme, men få har det som skal til for å virkelig lykkes. Holder man bakkekontakten og skaper seg noen realistiske drømmer er kjangsen for suksess bedre enn ville helt uoppnåelige drømmer. Forøvrig er det å dra fram stående jobbtilbud i en diskusjon på nett en vits. Var tilbudet fantastisk, så ville du tatt det, vært der, og gjort jobben. Men hvorfor nevne det i det heletatt når det ikke er fantastisk nok til at du biter på? fordi noen jobbtilbud trenger man en utdannelse til og kunne gjøre! Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Nettopp det å være teoretisk flink er essensielt når det gjelder å starte et vellykket firma. Er man ikke smart, stiller man bakerst i køen når det gjelder å lykkes, uansett om man har egenkapital eller ikke. Er man dum nok får man mer igjen av egenkapitalen, med vesentlig mindre risiko, ved å putte de i et fond, og ta seg en vanlig jobb som en helt vanlig arbeidstaker. ROI er viktig. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Nettopp det å være teoretisk flink er essensielt når det gjelder å starte et vellykket firma. Er man ikke smart, stiller man bakerst i køen når det gjelder å lykkes, uansett om man har egenkapital eller ikke. Er man dum nok får man mer igjen av egenkapitalen, med vesentlig mindre risiko, ved å putte de i et fond, og ta seg en vanlig jobb som en helt vanlig arbeidstaker. ROI er viktig. poenget er at jeg er teoretisk sterk, men mindre dyktig praktisk, så jeg og han utfyller svakhetene til den andre. Liker optimismen i DNFK, godt klar over at mange feiler som selvstendig næringsdrivende, men mange klarer det og! Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Hvor gammel er du egentlig Yavel? Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Hvor gammel er du egentlig Yavel? fyller 20 om 9 dager, så er under utdannelse Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 fyller 20 om 9 dager, så er under utdannelse Hva slags utdannelse tar du? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Nei, du tror du er teoretisk sterk. Mennesker har en egen evne til å overvurdere seg selv. Sannsynligheten for at du ligger mer enn et standarddavvik over normalt i teoretisk evne er relativt liten. "Du skal ikke tro du er noe..." Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 fyller 20 om 9 dager, så er under utdannelse Hva slags utdannelse tar du? jeg holder på med både som elektriker lærling og almen påbygg fikk tips om og gå i lære før jeg ble ingeniør grunnet at de med fagbrev er høyere verdsatt. Nei, du tror du er teoretisk sterk. Mennesker har en egen evne til å overvurdere seg selv. Sannsynligheten for at du ligger mer enn et standarddavvik over normalt i teoretisk evne er relativt liten. "Du skal ikke tro du er noe..." Jeg er av prinsipp imot den norske Janteloven, mener denne er roten i all misunnelsen vi ser i Norge i dag! Vi legger alle mennesker som lykkes for hat! Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 ... Begynner å få sansen for deg. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 ... Begynner å få sansen for deg. Andre ting som kan gjøre dette mer oppnåelig er jo det at lønnsveksten i Norge har vært høyere enn inflasjonen. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Ikke ta den tonen med meg. All respekt til de som lykkes, og orker å slite for en over middels inntekt og litt status. Selv har jeg valgt bort det, siden livet består av mer enn bare penger. Rådene jeg gir er gode. Man trenger en liten "reality check" nå og da. Dessverre er det slik at de fleste er redd for å komme med saklig kritikk til urealistiske framtidsplaner. Janteloven er forøvrig ganske irrelevant. Den gjør det bare lettere å sile ut de som aldri vil lykkes før de får falske forhåpninger. Lenke til kommentar
Reprieval Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) http://www.facebook.com/pages/Norges-fineste-rumpe/190565357626426 Skjer med disse gruppene her? Det verste er jo at folk legger ut bilder av andre, uten godkjennelse av vedkommende. Latterlig og burde vært ulovlig. Facebook er en vits. Endret 9. januar 2011 av MainCore Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Noen som vet om en bra poster-side, uten om "allposters.no"? Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Ikke ta den tonen med meg. All respekt til de som lykkes, og orker å slite for en over middels inntekt og litt status. Selv har jeg valgt bort det, siden livet består av mer enn bare penger. Rådene jeg gir er gode. Man trenger en liten "reality check" nå og da. Dessverre er det slik at de fleste er redd for å komme med saklig kritikk til urealistiske framtidsplaner. Janteloven er forøvrig ganske irrelevant. Den gjør det bare lettere å sile ut de som aldri vil lykkes før de får falske forhåpninger. Men da er du og jeg motsatt, for jeg vil heller kjempe og feile, enn og ikke ha prøvd i det hele tatt! Jeg er klar over at antallet som feiler er stort, men jeg vil heller se positivt å ting, enn og tenke negativt! Negativ tankegang ødelegger så mye! Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Negativ tankegang er bra dersom det ødelegger noe som ville vært umulig uansett, slik slipper man å sløse tid på urealistisk tull. Det verste er jo at folk legger ut bilder av andre, uten godkjennelse av vedkommende. Latterlig og burde vært ulovlig. Det er ulovlig. Endret 9. januar 2011 av Pokey Lenke til kommentar
Reprieval Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Det verste er jo at folk legger ut bilder av andre, uten godkjennelse av vedkommende. Latterlig og burde vært ulovlig. Det er ulovlig. Ser ikke sånn ut, siden Facebook ikke gjør noe særlig med det. Og når det først oppdages, så får det heller ikke noe store konsekvenser. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Langt flere feiler enn å klare det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg