Yavel Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Jeg har en liten slump penger til overs denne måneden (les: et par tusen). Hva bør jeg kjøpe meg? Tips mottas med takk. sett dem inn på bsu, konto. viss dette er gjort, så ville jeg anbefale spare konto til et skikkelig kamera! Sparer selvsagt mange tusen i måneden, og disse pengene går utenom sparingen. Kamera trir jeg er et godt valg. Skal spare til et skikkelig kamera. Da skal dere se på faen når jeg tar bilder fra rundt om i verden. mye gøyere når man får seg et skikkelig kamera helst med bra glass Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Herlige hvite veier. Er føret rett så tar jeg sideveien inn til byen. Smal, halvveis uoversiktlig og svingete. Ca. 0 andre biler. Lite bebyggelse. 80-sone. Perfekte forhold for å utfordre bilen litt, uten at det blir uforsvarlig. Har enda til gode å få til noen brølere på vinteren. Kun en gang har det vært i nærheten av å være farlig. Men da var det bilen sin skyld. Var ikke klar over at det ikke var ABS i pappas firhjulstrekker. Tenkte jeg skulle teste bremsene når jeg var alene på en rettstrekning, og fikk virkelig sleng på den store klossen. Du fortalte nøyaktig det samme forrige vinter. Gjør du det hvert år? Artig liten tradisjon. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Takk, Runar. Bare hyggelig! Lenke til kommentar
j-- Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Herlige hvite veier. Er føret rett så tar jeg sideveien inn til byen. Smal, halvveis uoversiktlig og svingete. Ca. 0 andre biler. Lite bebyggelse. 80-sone. Perfekte forhold for å utfordre bilen litt, uten at det blir uforsvarlig. Om du trekker den slutningen utifra dine argumenter er du direkte dum. 1 Lenke til kommentar
Coa Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Herlige hvite veier. Er føret rett så tar jeg sideveien inn til byen. Smal, halvveis uoversiktlig og svingete. Ca. 0 andre biler. Lite bebyggelse. 80-sone. Perfekte forhold for å utfordre bilen litt, uten at det blir uforsvarlig. Har enda til gode å få til noen brølere på vinteren. Kun en gang har det vært i nærheten av å være farlig. Men da var det bilen sin skyld. Var ikke klar over at det ikke var ABS i pappas firhjulstrekker. Tenkte jeg skulle teste bremsene når jeg var alene på en rettstrekning, og fikk virkelig sleng på den store klossen. Føler for å sitere meg selv. ' Det er så utrolig deilig med bil. I dag tok jeg en tur på små skogsveier og småveier langs jorder og ute i skogen. Veiene var snødekket og brøytekantene rundt en meter på hver side. Det var så og si ikke trafikk i det hele tatt. Noen steder hang grener tunge av snø nesten helt ut i veien, andre steder var det store åpne sletter der jeg var helt alene med unntak av små hus inn mot skogen. Det var som å kjøre inn i et postkort eller et bilde fra nasjonalromantikken. Etter hvert begynte solen å gå ned. På det tidspunktet var det ikke mørkt, men det var helt utrolig klart og med en blårød himmel som lignet mye på en solnedgang en sommerkveld. Noen steder var det små dumper der det lå tåke, disse dumpene var på det meste to meter lave i forhold til landskapet ellers, men fra de sekundene fra jeg duppet ned til jeg kom opp, var det som å kjøre gjennom snøen, så tett og mørkt var det. Videre var det steder der tåken lå slik at den ikke nådde helt opp til panseret, men lå og fløyt på veien. Å kjøre på veien med tåken sånn, var som å kjøre på skyer. En helt utrolig opplevelse. ' Når solen lå lavt over trærne i den siste rest av dag og jeg kjørte inn i solnedgangen, følte jeg meg dypt lykkelig. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Nyhus: nei, når det er vinter rører jeg ikke den traktoren. Nå som jeg har bil som duger til å dra ting selv, så frister det heller ikke å kjøre den på sommeren. Nylig fikk min bror prøve noe lignende i den bilen. Han bremset for en katt, og fikk skrens på faenskapet. 5-6 kontraskrenser senere havnet han i autovernet, og resultatet ble omtrent 20k i skader. En helt unødvendig skade, som ville vært unngått med enhver moderne bil. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 20k er ikke mye nei, men uten utdanning så syns jeg det er helt fair, for min del som bor hjemme, så hadde det vært digg har mål om og kanskje putte et 1tall foran det 2tallet og jobb og studier er stress Hvordan har du tenkt til å legge på det 1. tallet? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Herlige hvite veier. Er føret rett så tar jeg sideveien inn til byen. Smal, halvveis uoversiktlig og svingete. Ca. 0 andre biler. Lite bebyggelse. 80-sone. Perfekte forhold for å utfordre bilen litt, uten at det blir uforsvarlig. Om du trekker den slutningen utifra dine argumenter er du direkte dum. Halvveis uoversiktlig, som i man ser det langt nok frem imellom svingene om det kommer traktor imot. Der den er uoversiktlig så er den så svingete at farten uansett må såpass ned at det går greit å stoppe for alt. På den verste svingen må man ned i 20 for å ha god nok sikt til å kunne stoppe for alt som kan komme imot. Mye opp og ned i fart, og gøyal kjøring med andre ord. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 20k er ikke mye nei, men uten utdanning så syns jeg det er helt fair, for min del som bor hjemme, så hadde det vært digg har mål om og kanskje putte et 1tall foran det 2tallet og jobb og studier er stress Hvordan har du tenkt til å legge på det 1. tallet? 120k..... Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 120k..... Tenkte vel igrunn på hvordan du har tenkt til å oppnå den summen. .P 1 Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 120k..... Tenkte vel igrunn på hvordan du har tenkt til å oppnå den summen. .P utdannelse er stikkordet! deler ikke alle tipsene Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 http://e24.no/naeringsliv/article3979807.ece Du trodde kanskje det var den unge studenten som fester og shopper som pådrar seg betalingsproblemer? Det stemmer ikke. Det er den middelaldrende mannen med middels inntekt som midt i en midtlivskrise kjøper seg ny cabriolet. Tall fra kredittinformasjon og analyseselskapet Experian fra 2010 tyder på at den typisk dårlige betaleren er en mann mellom 35 og 44 år, med en netto årsinntekt på 200.000 kroner. Han bor i Finnmark, eller kanskje i Østfold. Han har fire betalingsanmerkninger, en liten økning fra i fjor og nesten én mer enn i 2008. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 utdannelse er stikkordet! deler ikke alle tipsene Vil ha detaljer! Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 utdannelse er stikkordet! deler ikke alle tipsene Vil ha detaljer! finnes mange måter, viss du driver som selvstendig snekker eller elektriker så tjener man masse Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Skal man oppnå 120k i månedslønn med utdannelse kreves det enorm ståpåvilje, langt over middels intelligens, og en solid porsjon flaks. Så sannsynligheten for at du klarer det er tilnærmet 0. Men sannsynligheten for at du gjennom grei utdanning klarer å få en stor nok inntekt til at du når punktet der mer penger ikke gjør deg lykkelig er stor. Vil du virkelig få igjen for høyere utdanning bor du i feil land. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Har stående tilbud om jobb i utlandet er også i slekt med en som vil at jeg skal ta installatør utdannelse så vi kan starte elektriker firma sammen Lenke til kommentar
Lekr Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Han bor i Finnmark, eller kanskje i Østfold. Haha, bombe :!: Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Å starte et firma er ikke det samme som å tjene penger. Det eneste du garanterer deg selv ved å starte noe er å gå mange år uten noe særlig med penger. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Å starte et firma er ikke det samme som å tjene penger. Det eneste du garanterer deg selv ved å starte noe er å gå mange år uten noe særlig med penger. godt klar over det, men med tiden så vil jeg nok klare det, jeg sa ikke at jeg vil tjene mye penger i morgen, bare en gang i fremtiden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg