Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Er nok ikke så kjempemye praktisk man kan bruke det til. Er vel enest forskjellig forskning og sånt. Men jeg syns det er kjempeinteressant og jeg må fylle opp bachelorgraden med noe, så hvorfor ikke :) Skal ikke ha så kjempemye i vår da. Er kun det at språkhistoriefaget jeg skal ha dreier seg mest om norrønt og utviklinga av norsk + en liten dæsj nynorskstrid. Er ikke så mye spennende som har skjedd i norsk språkhistorie akkurat :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

+1 på den :p senga vi har her i Trondheim er så sykt mye bedre enn den jeg sover i når jeg er hjemme hos mamma og pappa. Tjukk rammemadrass med to overmadrasser slår lett ei plankeseng med en tynn madrass oppå.

Endret av Cinque
Lenke til kommentar

+1 på den :p senga vi har her i Trondheim er så sykt mye bedre enn den jeg sover i når jeg er hjemme hos mamma og pappa. Tjukk rammemadrass med to overmadrasser slår lett ei plankeseng med en tynn madrass oppå.

Yeah. På Steinkjer har jeg ei shady plankeseng med tykk madrass, overmadrass og watteppe. Det hjelper ikke det minste. Får likevel vondt. :p

Og i jula sov jeg på en oppblåsbar madrass. Svett og jævlig.

Mens her har jeg ei queen size seng. Kontinentalmadrass, overmadrasser, dyne, samt drøssevis med puter og tepper. Gardiner på 2 sider, vegg på de to andre. ^^

Joda. Blir jo litt med alle de unionene og, men har heldigvis ikke hatt så kjempemye innvirkning :p Da tror jeg jeg hadde blitt lei språkhistoriefaget. Gruer meg mer til litteraturhistorie. Ble grasalt lei av de fire store ++ på vgs.

Jeg vil studere det du studerer! :D

Lenke til kommentar

Joda. Blir jo litt med alle de unionene og, men har heldigvis ikke hatt så kjempemye innvirkning :p Da tror jeg jeg hadde blitt lei språkhistoriefaget. Gruer meg mer til litteraturhistorie. Ble grasalt lei av de fire store ++ på vgs.

Grasalt, ja. Du lærte meg nettopp et nytt ord. Det ser dog ikke ut som at Word vil godkjenne "grasalt".

'

Var dette riktig bruk av "dog", forresten?

Lenke til kommentar

Grasalt, ja. Du lærte meg nettopp et nytt ord. Det ser dog ikke ut som at Word vil godkjenne "grasalt".

'

Var dette riktig bruk av "dog", forresten?

Jeg vil si det funker å bruke "dog" der. Men jeg for min del ville flyttet litt på setningsbyggingen slik at det hadde blitt: "Dog ser det ikke ut som ...". Men det er bare sånn som jeg ville foretrukket det :p

Endret av Cinque
Lenke til kommentar

Det å flytte tror jeg ikke er no stort problem om du flytter til en by du trives i. Men om du ikke er redd for å flytte langt vil jeg absolutt anbefale Trondheim som studieby. Kjempekoselig by med masse flotte studiemuligheter, også hjelper det jo på at store deler av befolkningen er studenter og :)

Lenke til kommentar

Foreløpig er det Trondheim, Kristiansand og Tromsø som er aktuelle studiebyer utenom Oslo. Lurer på om jeg skal velge å studere i Kristiansand utelukkende fordi jeg elsker dialekten der. Jeg må også legge til at trøndersk og nord norsk ikke akkurat er på topplisten over dialekter jeg liker :p

Lenke til kommentar

Phew, jeg får spader bare ved tanken på at alle rundt meg skulle snakket trøndersk.

Relativt få i Trondhjem snakker trøndersk. :p

Til og med på Steinkjer, er det i overkant mange nord-, vest- og østlendinger. :p

Litt for få fra Stavanger da, men det gjør bare de få som er derfra mer spesielle.

Lenke til kommentar

Har lyst til å studere språk, Cinque, men ikke lyst til å fortsette å bo i soddspannet Trøndelag.

Vurderer nordisk ved UiS. Men det er avhengig av at jeg får meg jobb, da fire år med studielån er ett for mye. :p

Vil helst ikke legge til 1 - 3 år til.

Ikke for det. Jeg kan bo gratis og få gratis mat i Stavanger, men da må jeg bo hos farmor, og jeg har ikke lyst til å bo hjemme hos noen andre enn meg selv så lenge jeg skal studere / jobbe. :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...