Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Den er jeg enig i MrBjoern. Det er slike ting som brenner litt i pengboka. Ser jeg ikke har trengt å kjøpe kalkisser enda, har tatt hos fadern, men skrivebøker er jo dyrt som fy. Blyanter etc, alt baller jo på seg ^^.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er jeg enig i MrBjoern. Det er slike ting som brenner litt i pengboka. Ser jeg ikke har trengt å kjøpe kalkisser enda, har tatt hos fadern, men skrivebøker er jo dyrt som fy. Blyanter etc, alt baller jo på seg ^^.

sommerjobb?

alle de utgiftene folk ønsker at staten skal betale for, baller også på seg! vi kan ikke bare trykke penger heller!

Lenke til kommentar

Kan noen av dere nasjonalistene fortelle meg hva i all verden som er bra med nasjonalisme? Hva er det som gjør en nordmann mer verdt eller flinkere enn en svenske, franskmann, mexicaner eller pakistaner?

Nasjonalisme har ingenting med å være bedre enn andre.

Da har jeg misforstått. Hva handler det om?

Lenke til kommentar

Og hva så?

Dessuten passer ikke avataren deg. Han er for awesome for deg. :tease:

sier du!

btw hadde han hørt hvordan mange her snakker om nasjonalisme, og rasisme på den måten noen her gjør, så hadde han blitt kvalm!

han hadde nok også reagert på måten folk her klager på de støtte ordningene vi faktisk har!

Hvem er han, og er du han? Det virker hvert fall slik du snakker, særlig når du hevder at han hadde blitt kvalm. Jeg regner med at du kjenner han godt.

Lenke til kommentar

Og hva så?

Dessuten passer ikke avataren deg. Han er for awesome for deg. :tease:

sier du!

btw hadde han hørt hvordan mange her snakker om nasjonalisme, og rasisme på den måten noen her gjør, så hadde han blitt kvalm!

han hadde nok også reagert på måten folk her klager på de støtte ordningene vi faktisk har!

Hvem er han, og er du han? Det virker hvert fall slik du snakker, særlig når du hevder at han hadde blitt kvalm. Jeg regner med at du kjenner han godt.

alan shore fra tv-serien Boston legal, han ytrer også en del politiske meninger igjennom serien. noe som gjør at man får et inntrykk av hvem han er! (han er fiktiv)

Lenke til kommentar

sommerjobb?

alle de utgiftene folk ønsker at staten skal betale for, baller også på seg! vi kan ikke bare trykke penger heller!

Og det er det flere av oss som har og. Jeg jobber deltid og har en årsinntekt på omtrent 100 000kr i tillegg til stippendet. Jeg skal ikke klage over hvordan jeg har det nå. Men det er vanskelig å få en ok leilighet/hybel her i området, om man ikke sitter på såppas mye penger. Det skal også nevnes at for mye jobb kan ødelegge en del av skolegangen. Da blir jo spørsmålet om man skal få litt av staten nå, og gi tilbake i form av skatt senere i sitt yrkesaktive liv, eller om man skal klare seg selv, og ikke gi noe tilbake senere. :)

Lenke til kommentar

Du kunne ikke funnet et bilde med dårligere kvalitet da? :p

stressa noe jævlig med det :p fant et bilde og prøvde og forminske det i ps. pga, den størrelse begrensningen som ligger i forumet. uten særlig hell :(

sommerjobb?

Og det er det flere av oss som har og. Jeg jobber deltid og har en årsinntekt på omtrent 100 000kr i tillegg til stippendet. Jeg skal ikke klage over hvordan jeg har det nå. Men det er vanskelig å få en ok leilighet/hybel her i området, om man ikke sitter på såppas mye penger. Det skal også nevnes at for mye jobb kan ødelegge en del av skolegangen. Da blir jo spørsmålet om man skal få litt av staten nå, og gi tilbake i form av skatt senere i sitt yrkesaktive liv, eller om man skal klare seg selv, og ikke gi noe tilbake senere. :)

joda for all del, jeg er for og øke borteboer stipend, men for en som bor hjemme, med lommepenger og nesten null utgifter så ser jeg ikke skole materiell som et stort problem!

Lenke til kommentar

Når det gjelder innvandring og det, som en annen så pent sa:

Den dagen politikerne tar jobben sin på alvor og dermed rydder opp i innvandringspolitikken, er dagen skal jeg småsnakke med alle jeg møter.

Den dagen de begynner å stille reelle krav til de som utgjør definisjonen av flerkulturelt samfunn, er dagen skal jeg slutte å være så jævla “up-tight”.

Den dagen vi ikke lenger betaler ut milliarder av kroner til juks, fanteri og “familiemedlemmer” som ikke eksisterer, er dagen skal jeg slutte å være så helvetes negativ.

Den dagen jeg kan gå gjennom Oslo Sentrum nattestid uten å føle meg utrygg, er dagen jeg skal åpne meg.

Den dagen jeg kan prate med innvandrergjenger uten å risikere i beste fall å bli kalt visse kroppsdeler av visse slektninger, og i verste fall ende opp med en kniv i halsen, er dagen jeg skal slappe av.

Den dagen det blir slutt på å behandle utenlandske kriminelle med silkehansker, i motsetning til å hive dem ut permanent, er dagen jeg skal ha det “kjekt”.

Den dagen vi igjen har en fornuftig styring av dette landet, er dagen jeg skal bli verdens mest medmenneskelige person.

Ingen av disse dagene kommer, så risikoen er stor for at jeg fortsatt kommer til å være en innesluttet, negativ, forbanna og mistroisk liten faen.

¨Som om jeg skulle sagt det selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ang. Sommerjobb, det er jo ikke lett, som sagt før, å få seg det når man er under 18. I tillegg når kontakter du har i næringslivet ikke svarer på henvendelser/jobbsøknader da har du et problem.

Fant ut at en kar jeg hadde sendt søknad til ikke hadde svart meg, men ansatt en kompis som hadde tjent 20k i ferien... da var jeg pissd. (Personen kjente både Bestefar og Faren min i fra arbeidslivet, ^^. jaja.

Lenke til kommentar

Ang. Sommerjobb, det er jo ikke lett, som sagt før, å få seg det når man er under 18. I tillegg når kontakter du har i næringslivet ikke svarer på henvendelser/jobbsøknader da har du et problem.

Fant ut at en kar jeg hadde sendt søknad til ikke hadde svart meg, men ansatt en kompis som hadde tjent 20k i ferien... da var jeg pissd. (Personen kjente både Bestefar og Faren min i fra arbeidslivet, ^^. jaja.

selv om du søker på en jobb, så betyr ikke det at det ikke finnes en der ute! mange steder så har de måtte slutte med døgnåpne bensinstasjoner osv, fordi ingen spør om sommer jobb der! jeg har personlig hatt sommer jobb siden jeg var 14, og alle mine venner som har søkt på 4-5 steder har fått jobb!

Lenke til kommentar

Du kunne ikke funnet et bilde med dårligere kvalitet da? :p

stressa noe jævlig med det :p fant et bilde og prøvde og forminske det i ps. pga, den størrelse begrensningen som ligger i forumet. uten særlig hell :(

Tips:

Bruk Gravatar.com. Det står lenge i profilen din hvor du velger avatar. er det jeg bruker. Da får jeg store bilder som forminskes til forumstørrelse. Se så pen min nye avatar er. :love:

Lenke til kommentar

Det finnes vel to gode argumenter mot kjernekraftverk. Fare for strålelekasje, samt lagring/destruering av brensel.

Finnes andre argumenter også. F.eks. at det bare hadde vært en midlertidig løsning. Om verdens energibehov skulle blitt møtt av kjernekraftverk hadde forekomstene av brennstoffet blitt tømt på 20-25 år maks.
Lenke til kommentar

Hmm, da kunne jo du sendt meg noen tips i PM (skal gå å sove, pga skole i morgen) på hvordan jeg kan søke på 5 jobber innen 10 minutter. Takk på forhånd.

Det finnes for mange positive sider ved kjernekraft.

+Lite plass (størrelsen)

+mye energi

+ miljøvennelig

+billigere

-sprengfare

-avfall

Lenke til kommentar

Det finnes vel to gode argumenter mot kjernekraftverk. Fare for strålelekasje, samt lagring/destruering av brensel.

Finnes andre argumenter også. F.eks. at det bare hadde vært en midlertidig løsning. Om verdens energibehov skulle blitt møtt av kjernekraftverk hadde forekomstene av brennstoffet blitt tømt på 20-25 år maks.

Om hele verdenen hadde levd som vi gjorde i Norge, hadde det gått rett til helvetet på noen fåtalls år. Heldigvis gjør ikke de det.

Jeg snakker selvsagt bare om Norge. Jeg er en smule egoistisk av meg og bryr meg lite om hvordan andre land takler sine problemer.

nææh Slimda hva er avataren din egentlig? Den var litt søt. Men.. Yoshi som spiser en gris?

Kirby - Wikipedia

*edit*

Derav, Kirby som har spist Yoshi. Kirby er en fæl serie-morder som fortærer sine ofre for å kle seg ut som dem etterpå.

Endret av Slimda
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...