Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Over til noe helt annet. Jeg leste akkurat en artikkel om gamle svenske atomkraftverk og da kom jeg til å tenke på at Norge også har en atomreaktor på Kjeller. Hva er det den egentlig er godt for? Jeg vet at det er en forskningsreaktor, men der stopper kunskapen min. Hva er det de prøver å oppnå? Hva kan lile Norge bidra med med en pitteliten reaktor som ikke er en dråpe i havet sammelignet med utlandet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Over til noe helt annet. Jeg leste akkurat en artikkel om gamle svenske atomkraftverk og da kom jeg til å tenke på at Norge også har en atomreaktor på Kjeller. Hva er det den egentlig er godt for? Jeg vet at det er en forskningsreaktor, men der stopper kunskapen min. Hva er det de prøver å oppnå? Hva kan lile Norge bidra med med en pitteliten reaktor som ikke er en dråpe i havet sammelignet med utlandet?

forskning kan også bety utdanning ;) vi har også mange ressurser i Norge som kan bli brukt til atomkraft og/eller veldig lik utnyttelse av energi. det er også greit og vite hva det faktisk er vi selger ;)

Lenke til kommentar

Skulle av og til ønske vi hadde en diktator (fortrinnsvis meg) som hadde turet igjennom forslag.

Tror jeg hadde vært bedre som diktator. Jeg vet hva som er rett og galt. :tease:

Atomkraft, Ap+Frp+Høyre+Venstre+Krf= perfekte parti, bedre toll/mva/eldreomsorg. Litt forslag fra meg da :p

AP, FRP, Høyre, Venstre og KRF? Det er jo nesten hele parti-posen det. Har større tro på Høyre+FRP.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ang. atomkraftverk, teknologien er så mye bedre siden den ulykken i 1986, så folk som bruker den som "Nei vi kan ikke ha atomkraftverk pga...-->" de har ikke grunnlag overhode til å kommentere denne saken.

Ang. Høyre+Frp = no statenslånekasse... jeg er student så de 870 kronene jeg får er jo VELDIG<-- (ironi) nødvendig.

Endret av UaeX
Lenke til kommentar

Det finnes vel to gode argumenter mot kjernekraftverk. Fare for strålelekasje, samt lagring/destruering av brensel.

Utover det, skulle jeg gjerne ha fått et svært kraftverk i Oslo-området, i Bergensområdet og i nordnorge. Alt av strømproblemer løst!

Ang. Høyre+Frp = no statenslånekasse... jeg er student så de 870 kronene jeg får er jo VELDIG<-- (ironi) nødvendig.

Så skaff deg en jobb på si'

• Liker 1
Lenke til kommentar

Uenig. Ganske mange som virker relativt tibakestående når de diskuterer på intrenett.

Det er ikke akkurat det bildet sier da. Bildet sier at uansett hva du gjør, så er du en "retard" om du diskuterer/krangler. Det du sier tilsier at en del av de som diskuterer/krangler over internett er "retard".

Ikke motsi meg!

'

post-160412-0-73778600-1294181089_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ang. atomkraftverk, teknologien er så mye bedre siden den ulykken i 1986, så folk som bruker den som "Nei vi kan ikke ha atomkraftverk pga...-->" de har ikke grunnlag overhode til å kommentere denne saken.

jaha? når har Høyre sagt at de er imot statenslånekasse? med unntak av vgs nivå?

Lenke til kommentar

Kan noen av dere nasjonalistene fortelle meg hva i all verden som er bra med nasjonalisme? Hva er det som gjør en nordmann mer verdt eller flinkere enn en svenske, franskmann, mexicaner eller pakistaner?

Nasjonalisme har ingenting med å være bedre enn andre.

Det er jo det nasjonalisme er bygd på så og si? At for eksempel en nasjonalistisk nordmann vil mene at Norge er for nordmenn, og at nordmenn vet hva som er best. De vil også det som tjener landet best i de fleste tilfeller. Dog, de har det med å bli stemplet som nynazister og rasister hele banden da (Norges patriotene og Vigrid for eksempel)

Lenke til kommentar

Det er tull. Sist Høyre satt i regjering (Bondevik 2) så forvaltet man faktisk mer penger til stipender og statens lånekasse.

Tenk på det du :)

Lenke til kommentar

Så finnes det noen av oss som nyter litt bedre av den stønaden lånekassen gir også da. For all del. Utstyrsstippendet på ca 800kr (varierer noe fra linje til linje) er ikke så mye å skryte av, men type borteboer osv er rimelig fantastisk. Skulle dog ønske at borteboer stippendet var på litt mer enn snaue 3300kr pr mnd. For all del, 3300kr er bedre enn ingenting. Det samme gjelder 800kr. Men hva med å heller spytte i litt penger hos de som faktisk trenger det, og gi de de pengene de faktisk trenger? For jeg sier, lykke til med å finne en leilghet i Norge i dag til 3300kr som inkluderer strøm og Internett. :ermm:

Lenke til kommentar

Ekstremt få på videregående nivå trenger faktisk stipend...

Så jeg er i mot det, derimot høyere utdanning er det relevant.

det jeg også mente ;)

Stipend på videregående? Gratis skole med gratis lærebøker? Stipend? hvorfor?

Om du bor på hybel, kan jeg forstå. Men det er det ikke så mange som gjør.

sist jeg sjekket, så var høyre for og øke borteboer, og senke/fjerne mange av de andre!

Lenke til kommentar

Er jo FRP jeg snakker om..... Siv kommer jo ikke til å gi seg med det første i slike saker. Jeg er fullt klar over Høyres holdninger i slike saker :)

Ang. om man trenger det er en annen sak, jeg trenger det ikke, eller, det betaler for den driten av en bærbar maskin (har ikke admin rights, så jeg har ikke respekt for pcen ^^).

Ellers så håper jeg AP blir sparket (hele den rødgrønne regjæringa) på haue ut av regjerings lokalan, dem har jo ingenting der å gjøre lenger. Jens kan dra å smiske en annen plass. Bevilg mer penger til eldre, uføre og slikt. Og, forbedre innvandringspolitikken.

Lenke til kommentar

Stipend på videregående? Gratis skole med gratis lærebøker? Stipend? hvorfor?

Om du bor på hybel, kan jeg forstå. Men det er det ikke så mange som gjør.

Om skolen da hadde betalt for alt det man trengte, kunne jeg vært enig med deg. Utdanningen består av bruk av mer enn bare lærebøker. En ok grafisk kalkulator (som er rimelig nødvendig om man skal fullføre tredjeåret påbygg hvertfall) spiser mesteparten av utstyrsstippendet alene. Ikke at 700-1000kr er så mye, men det er kjipe penger å bruke på slike ting for de fleste av oss. :)

Skal forøvrig nevnes at jeg har egen leilighet, og nyter godt av de få kronene staten sender meg hver måned. Og, jeg er langt i fra den eneste i klassen som bor for meg selv, så at vi er ett fåtall, må du lengre ut på landet med. :)

Endret av MrBjoern
Lenke til kommentar

Og hva så?

Dessuten passer ikke avataren deg. Han er for awesome for deg. :tease:

sier du!

btw hadde han hørt hvordan mange her snakker om nasjonalisme, og rasisme på den måten noen her gjør, så hadde han blitt kvalm!

han hadde nok også reagert på måten folk her klager på de støtte ordningene vi faktisk har!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...