Yavel Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Vi har da mange mange tusen norske som går arbeidsledig også. Burde ikke vi ha førstekrav på jobb? I stedet for å ansatte polakker for 30 kroner timen? Men er disse villige til og jobbe i kassa på rimi? Det er faktisk høyere status å være trygdet, enn i lavtlønnet arbeid! Det er også sånn at polakker ikke får 30kr i timen, dette ville kunne kalles sosial dumping. Noe som er ulovlig i Norge! Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 FØRSTEKRAV PÅ JOBB?! Nei, ikke før dere er kvalifiserte. Så sant så sant. Eventuelt sluttet å gå sykemeldt i evigheter av uante grunner. Jeg sier ikke at det ikke finnes folk der ute som er sykemeldt av en grunn, men jeg vet om nok av de som er sykemeldt og arbeidsledig av den enkle grunn at de ikke gidder å jobbe. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Vi har da mange mange tusen norske som går arbeidsledig også. Burde ikke vi ha førstekrav på jobb? I stedet for å ansatte polakker for 30 kroner timen? FYI: Nasjonalsosialismen gikk av moten på midten av 40-tallet en gang. Det er også sånn at polakker ikke får 30kr i timen, dette ville kunne kalles sosial dumping. Noe som er ulovlig i Norge! Har du ikke hørt det? Ingen ansetter polakker lenger. De leier inn selvstendig næringsdrivende fra Polen i stedet. Da gjelder ikke de samme reglene. 2 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 (endret) Det er også sånn at polakker ikke får 30kr i timen, dette ville kunne kalles sosial dumping. Noe som er ulovlig i Norge! Har du ikke hørt det? Ingen ansetter polakker lenger. De leier inn selvstendig næringsdrivende fra Polen i stedet. Da gjelder ikke de samme reglene. Ingen som tvinger disse polakkene i å komme til Norge. De kan jobbe for luselønn i Norge i et par måneder, for deretter å leve bra i Polen i mange måneder uten å jobbe Men jeg er uenig i lønns og arbeidsvilkårene de har. Endret 4. januar 2011 av Mchansern 1 Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Det er også sånn at polakker ikke får 30kr i timen, dette ville kunne kalles sosial dumping. Noe som er ulovlig i Norge! Har du ikke hørt det? Ingen ansetter polakker lenger. De leier inn selvstendig næringsdrivende fra Polen i stedet. Da gjelder ikke de samme reglene. dette er fordi regelverket ikke er oppdatert, viss du venter (rød-grønn regjering) 1-2 år, så vil dette være borte, tro meg. LO (som eier Ap) er kjempe imot sosial dumping! Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Jeg vil bare introdusere min gode venn Bobino til Kaféen Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Nei, jeg sier ikke at det finnes folk som ikke går trygdet/sykemeldt fordi det faktisk er nødvendig, men folk som går sykemeldt og stortrives med det og ikke en gang gidder å PRØVE å komme seg på fote igjen, eller folk som ikke "vil" jobbe hos Rimi fordi de får betalt for å gå hjemme og da trenger de ikke sitte i kassen osv. er dessverre høylytte representanter for NAV-klientene. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Men de rødgrønne utretter jo ikke stort. Til tider ser det mer ut som en regjering sammensatt av motstridene partier, utelukkende for at alle skal få litt av makten. Ikke at jeg tror noen annen regjering hadde utrettet noe mer, eller bedre for Norge. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 http://www.youtube.com/watch?v=uTysXITBCmk&feature=player_embedded Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Men de rødgrønne utretter jo ikke stort. Til tider ser det mer ut som en regjering sammensatt av motstridene partier, utelukkende for at alle skal få litt av makten. Ikke at jeg tror noen annen regjering hadde utrettet noe mer, eller bedre for Norge. Greien er jo at det er kun så mye en regjering kan gjøre gjennom sanksjoner og bestemmelser. Strammer de inn reglene for mye vil det til slutt gå ut over de som faktisk HAR rett på sosialhjelp. Når hovedproblemet til NAV er umotiverte ansatte, og det neste problemet er dumme klienter så ... Så... Kan ikke Stoltenberg gjøre noe, og det kan ikke Siv Jensen heller. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 eller folk som ikke "vil" jobbe hos Rimi fordi de får betalt for å gå hjemme og da trenger de ikke sitte i kassen osv. er dessverre høylytte representanter for NAV-klientene. Les: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=877073&view=findpost&p=16718887 I Norge er det ikke OK lenger å "bare sitte i kassa" eller å ha renholdsjobb. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Norge trenger arbeidsinnvandring til de harde drittjobbene fordi ungdom nå tildags kun utdanner seg til høytlønnede yrker med diffuse titler. Får nesten litt dårlig samvittighet for at jeg sannsynligvis skal bli ingeniør fremfor matros/styrmann. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Hvorfor har ingen tvunget meg til å kjøpe ny skjerm før jeg nå hadde penger til det? Dette er jo helt fantastisk. Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Nei, jeg sier ikke at det finnes folk som ikke går trygdet/sykemeldt fordi det faktisk er nødvendig, men folk som går sykemeldt og stortrives med det og ikke en gang gidder å PRØVE å komme seg på fote igjen, eller folk som ikke "vil" jobbe hos Rimi fordi de får betalt for å gå hjemme og da trenger de ikke sitte i kassen osv. er dessverre høylytte representanter for NAV-klientene. klassisk george. Lenke til kommentar
Bobino Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Hallo! zorro har nå klart å overtale meg til å registrere meg her Loker for det meste rundt på Freak, men kan bli litt smalt med bare data og pyro til tider, så dere vil nok se mere til meg fremover Lenke til kommentar
Coa Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Vi har da mange mange tusen norske som går arbeidsledig også. Burde ikke vi ha førstekrav på jobb? I stedet for å ansatte polakker for 30 kroner timen? FYI: Nasjonalsosialismen gikk av moten på midten av 40-tallet en gang. Lars, jeg hadde forventet bedre argumentasjon fra deg. Slike "gufs fra fortiden" argumenter er det dummeste som finns. Personlig mener jeg at Norge trenger et parti som kombinere nasjonalisme og sosialisme, men som vektlegger demokrati, fornuft og menneskerettigheter. Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Guess who got his username back?! Likte det gamle bedre! Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Hallo! zorro har nå klart å overtale meg til å registrere meg her Loker for det meste rundt på Freak, men kan bli litt smalt med bare data og pyro til tider, så dere vil nok se mere til meg fremover Ettersom du kommer fra freakforum kan vi konkludere med at du er narkoman. 3 Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Hallo! zorro har nå klart å overtale meg til å registrere meg her Loker for det meste rundt på Freak, men kan bli litt smalt med bare data og pyro til tider, så dere vil nok se mere til meg fremover Ettersom du kommer fra freakforum kan vi konkludere med at du er narkoman. Konklusjonen din er nok ekstremt feilaktig Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Jeg er også på freakforum, rundt 100 innlegg;P Jeg er inte narkoman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg