Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Høhø, det der skjedde med gitaristen i et band jeg var med i for lenge siden.

Han kom på søndagsøvingen og var helt gira på å vise oss det driiiitfete riffet han kom på natta før (sto opp for å spille det og skrev ned akkordene og greier). Var helt klart inspirert fra undergudene, så fett var det!

Så spilte han det til oss, hvorpå det kvakk ut av bassisten "Ømm, er ikke det riffet fra den Darkthrone-sangen? (husker ikke navn nå)"..da først koblet han hvor han hadde fått riffet fra. Temmelig nedtur, det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det jo en gang sånn i vestlig musikk, at vi bruker 12-toner skalaen, C til C'.

Og det er jo begrenset hvor mange akkordprogresjoner og inverteringer man har tilgjengelig, og ikke minst hvilke som passer sammen og høres "riktig" ut for lytteren.

Så det er jo en kjennsgjerning at man nødvendigvis MÅ bumpe borti noe noen andre har laget en eller annen gang. Det er bare å identifisere det så man ikke får en lawsuit slappa i rompa når opphavsmannen oppdager at du "plagierte" sangen han lagde for 35 år siden fordi verset tilfeldigvis bruker samme tonene som hans sang, og trenger litt ekstra cash i lomma..

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Greit, det er 8 år gammelt og fra TG-forumet, men er det mulig å skrive slikt og la det komme gjennom? :|

vell først hadde jeg tenkt å kome med var slike katte ører

slike inuyasha har, men de jeg prøvte å lage ser mer ut som esel-ører,.

så tenkte jeg at jeg skulle kjøre slike wire led's, de som ser ut som noen lysenede tråde som lyser, næææ ble fordyrt, hadde jo tenkt at jeg skulle kjøpe ca 4-5 stk av disse , og feste de i håret,

slik at jeg skulle se ut som en Teckno frik,

Men vis det går virkelig gale, så hadde jeg planer å komme i kjorta, og belter på armene, ikkje disse nagle-beltene, men små belter rundt armene, + et halsbånd, med kjetting

det er det jeg hadde planer om å komme med på tg,

men desvere så vett jeg ikkje om jeg vil ha rykte mitt ødelagt asså ,

Men; hva i faen er det jeg klager om. Det hetter Vilket rykte

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...