Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dialekt er ganske stygt å høre på, bortsett fra at stavangersk kan være ganske sjarmerendes på gutter. Ikke skyt meg. :p

Nei, må ærlig skrive at jeg syns stavangersk er den styggeste dielekten i hele Norge. Nå er jeg fra bergensområde, da. Er mange som ikke liker vår dialekt heller. no.gif Selv syns jeg ikke bergenser-dialekten er så veldig pent på jenter. Så skal det sies at jeg bare gaper etter blonde svensker.. shocking2.gifdribble.gif

Lenke til kommentar

Dialekt er ganske stygt å høre på, bortsett fra at stavangersk kan være ganske sjarmerendes på gutter. Ikke skyt meg. :p

Dialekt er jo fint, men ikke trøndersk og bokmål er heller ikke så sjarmerende, men ålesundsk, bergensk og stavangersk er jo kjempefint!

Endret av Oda Tornerose
Lenke til kommentar

Dialekt er jo fint, men ikke trøndersk og bokmål er heller ikke så sjarmerende, men Ålesundsk, Bergensk og Stavangersk er jo kjempefint!

Bergensk og Stavangersk fint? Hjelpe meg...

Fint lite som overgår trøndersk. Så lenge dialekten ikke er for bred, med lav nord - trønder faktor.

Lenke til kommentar

Fruen i huset var misfornøyd med bilen sin og beklaget seg overfor sin mann.

"Kjøp en overraskelse til meg i julegave!

Når jeg setter foten ned skal den akselerere fra 0-100 på mindre enn 4 sekunder," sa hun. "Helst en lyseblå!" Full av forventninger gikk hun julaften i møte. Hun fikk en lyseblåd badevekt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Stavangersk er en veldig vulgær og mer penslig variant av min dialekt. Det ryktes at det kun er lokale som klarer å høre forskjell, men det er sikkert og visst at alle fra Sandnes og lenger sør blir veldig opprørte når man blander dem sammen med den typiske stavanger-dialekten.

Det som irriterer meg mest er at alle "kjendiser" som Mia Gundersen har en så grusomt mutert egenes-variant av stavanger-dialekten, noe som setter den i "grævla" dårlig lys.

Forøvrig så vil jeg ikke forsvare dialekten min! Elsker å kunne skarre på r-ene og bruke bløte konsonanter, spesielt i utlandet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...