Coa Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Har ingenting imot at dere ikke liker Bergens-dialekten, det er da individuelt. Jeg liker ikke Oslo-dialekt. Gutter som har Oslo-dialekt høres ut som de tror de vet alt, at de er best, og at de helt mangler selv-innsikt. Har vanskelig for å ta dem seriøst. Jenter som har Oslo-dialekt blir jeg irritert av med en gang, det høres bare så masete, lite intelligent og jævlig ut.Liker Stavanger-dialekt veldig godt. Der er vi enige. 1 Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Og god natt alle søte og mindre søte forumfolk. Opp om 5,5 time for så å kave seg til togstasjonen. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Hva skal jeg bruke sentrumsgavekort på 1700 kroner på? Meh. Ullundertøy og ulvang-sokker er klart. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Vi sier Bergen. B-e-r-g-e-n, ikke Bææærrr(skarrelyd)gggeeeennnj, som bergensere sier sier. Kvinner med bergensdialekt er like opphissende som kvinner med guttetiss. I beg to differ, jeg synes jenter med skikkelig grov bergensdialekt er like opphissende som kvinner med kvinnetiss. Jeg vet ikke helt hvorfor det er blitt sånn, men kvinner med bergensdialekt blir bare helt feil for meg. Kanskje fordi jeg knytter alt med Bergen opp mot feite, høylydte Brann-supportere og Kari Træet fra romanen Sjur Gabriel av Amalie Skram. Jeg får frysninger av grov bergensdialekt, helt seriøst. Det er rett og slett en ufyselig dialekt. No offence. Hørt de forskjellige formene for trøndersk? *grøsse langt inn i sjela* Inn-trøndersk, ut-trøndersk, sørøst-trøndersk og namdalsk. Eww eww eww! Dog, det verste er nok dialekta de snakker i øvre, indre Skaun. Evt. øvre Meldal. Haff! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Nei faen, gi meg en nordlending (nord for bodø vel og merke og sør for tromsø) Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 hva me bræi østlandsk? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Ikke noe imot det egentlig Er litt samme ulla for min del egentlig. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Østfoldsdialekter som fra Rakkestad, Halden og litt utenfor Fredrikstad er heller ikke noe særlig. Minner meg alltid om skitne bensinstasjoner. Ja, jeg er trangsynt. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Ingen som slår sunnmøringer på stygg dialekt. Satt selfølgelig med en møring rett ved siden av meg når jeg dro hit til Gol. 3 timer non stopp prating. jeg holdte nesten på å tørne helt Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 :| ok har familie i kristiansand og vært der hver sommer sia jeg var liten så kan det. ellers blir det bare tulledialekter om jeg prøver på no lengre enn lillehammer Lenke til kommentar
Coa Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Ingen som slår sunnmøringer på stygg dialekt. Satt selfølgelig med en møring rett ved siden av meg når jeg dro hit til Gol. 3 timer non stopp prating. jeg holdte nesten på å tørne helt Sunnmøringene er jo en av de få som faktisk har en fin dialekt, da 1 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Ingen som slår sunnmøringer på stygg dialekt. Satt selfølgelig med en møring rett ved siden av meg når jeg dro hit til Gol. 3 timer non stopp prating. jeg holdte nesten på å tørne helt Sunnmøringene er jo en av de få som faktisk har en fin dialekt, da Hæ? Med fare for å gjenta meg selv HÆÆÆ? Er jo helt grusomt å høre når de snakker. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Nei faen, gi meg en nordlending (nord for bodø vel og merke og sør for tromsø) Yes baby! Ingen som slår sunnmøringer på stygg dialekt. Satt selfølgelig med en møring rett ved siden av meg når jeg dro hit til Gol. 3 timer non stopp prating. jeg holdte nesten på å tørne helt Møre-dialekt er jo awesome! både nord og sør Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Note to self: Når du prøver å bytte nick til Google, for morroskyld for å se om det går. Det går. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Få en apple-fanboy til å teste også! Lenke til kommentar
Coa Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Ingen som slår sunnmøringer på stygg dialekt. Satt selfølgelig med en møring rett ved siden av meg når jeg dro hit til Gol. 3 timer non stopp prating. jeg holdte nesten på å tørne helt Sunnmøringene er jo en av de få som faktisk har en fin dialekt, da Hæ? Med fare for å gjenta meg selv HÆÆÆ? Er jo helt grusomt å høre når de snakker. I beg to differ. Er det en pen jente som snakker det, blir det hundre ganger bedre, og trolig en av de peneste dialektene i Norge. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Jeg har funnet en måte så jeg kan bytte nick til hvilkensomhelst bruker her på forumet. Om 6 mnd. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Jeg leste ordet dialekt på forrige side els. Min mening: Bergensere prater penest. Altså.... bergensermenn er ikke så særlig, men bergenserjenter blir 10 ganger penere i det de åpner kjeften. Kan gjerne være litt sånn småhes røst også. Da er jeg solgt. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Note to self: Når du prøver å bytte nick til Google, for morroskyld for å se om det går. Det går. Google, Google, Google the bush kangaroo 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg