Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har Acer-laptop fra elkjøp.. Burde jeg føle meg truffet?

Bare om du tror den er bedre enn en splitter ny Macbook Pro fordi den har like stor harddisk og like mye RAM.

 

Det er det ingen som trur, det er berre du som likar å førestelle deg at vi trur det.

Macbook er overprisa, og det er fakta. Men nokre føretrekk eit stilreint design og eit OS som til og med ein tre-åring kunne ha brukt. Andre vil kanskje ha ytelse for pengane, og har ikkje like mykje fokus på design og bling-bling.

 

Legg merke til korleis eg ikkje brukte orda "fanboys", "du er dust" og "jobs-diktatur". Kanskje ein ide for andre også?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, jeg bare mener Ipad er forbeholdt fanboys.

 

Det er forøvrig sant.

Det er forøvrig det eneste apple-produktet jeg eier.

 

Hei. Acerlaptopene fra Elkjøp er ikke sugne fordi de ikke er apple. De er sugne fordi de er Acer. :) Det er lenge siden jeg har tatt i en god acerlaptop for å si det sånn. Heldigvis har jeg sluppet å jobbe så mye med de i det siste. :wee:

De er horrible. Det er knapt morsomt å skru på dem engang..

Lenke til kommentar

Går heller for en større, billigere og bedre en litt ut i 2011 jeg :wee:

Det tror jeg kan være veldig riktig innstilling.

 

Så snart google får fingeren ut og lanserer Honeycomb som vil være laget med tanke for tablets noe dagens Android faktisk ikke er selv om Samsung har laget Galaxy Tab og oppskalert apps og vil sikkert vil få en Honeycomb oppdatering så..ja..

Se eksempel her der Motorola teaser en ganske så pen tablet: http://www.engadget.com/2010/12/20/motorolas-tablet-evolution-video-teases-some-honeycomb-at-ces/

Det er snart CES som vil komme med ufattelig mange lanseringer av tablets.

Lenke til kommentar

Jeg eier en macbook. Jeg synes den fungerer helt fint, men jeg ser virkelig et forbedringspotensiale flere steder. Samtidig som det er ting ved macbooken min jeg virkelig liker. På den annen side, har jeg en finfin asus pc, rimelig var den også. Og det var mye kraft for pengene. På den måten dekker jeg mine behov på en rimelig ålreit måte, og føler at jeg står fritt til å kritisere hvem jeg vil. :wee:

 

Gnu/Linux ftw btw. :love:

Lenke til kommentar

Acer er ikke akkurat det jeg vil kunne kalle representativt...

Men brukermassen deres er det.

 

Forøvrig så synes jeg det er skremmende at man kan trekke linjer mellom eplekjekke personer og avatarene dems. De er så... Minimalistiske og intetsigende.

Det har jeg ikke bitt meg merke i. Eksempler?

 

Det er det ingen som trur, det er berre du som likar å førestelle deg at vi trur det.

Macbook er overprisa, og det er fakta.

Da burde det ikke være noe problem for deg å finne en betraktelig billigere ~2,5 cm tykk laptop med 9 timer batterilevetid, multi-touch og 1050p monitor. Lykke til.

 

Men nokre føretrekk eit stilreint design og eit OS som til og med ein tre-åring kunne ha brukt. Andre vil kanskje ha ytelse for pengane, og har ikkje like mykje fokus på design og bling-bling.

Ikke noe galt i det, så lenge man ikke ser seg blind på spec-arket; det er andre ting som er vel så viktig, om man skal ha en pålitelig maskin. Og er det forresten ikke bra med brukervennlig OS?

 

Legg merke til korleis eg ikkje brukte orda "fanboys", "du er dust" og "jobs-diktatur". Kanskje ein ide for andre også?

Du mener Pokey? Han er nemlig den eneste som har brukt noen av de ordene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg har en acer aspire, syns den er bra jeg.

Som sagt, det er en liten stund siden jeg tok i en acerlaptop. Og det spørs mye på type bruk også. Men personlig dekker ikke acerlaptopene mine behov. Samt at jeg er veldig fornøyd med supporten jeg fikk på asuslaptopen den gangen batteriet tok kvelden. :wee:

 

Valg av merke går like mye på personlige erfaringer og support. Som maskinkraft og pris. :)

Lenke til kommentar

Er det veldig alvorlig at når jeg blåser når jeg tetter nesa at lufta går ut av øya, ikke øra? Går ut i øyekrokene. Kjennes som øyene blir blåst litt opp og.

Ingen fare. Luften tar minste motstands vei og det er faktisk tilgang mellom nesa og øynene. Synes det er litt gøy når jeg får det til. Bobler liksom i øyet.
Lenke til kommentar

Da burde det ikke være noe problem for deg å finne en betraktelig billigere ~2,5 cm tykk laptop med 9 timer batterilevetid, multi-touch og 1050p monitor. Lykke til.

Tykkelsen har vel ikke så mye å si, selv om 2,5+/- 0,5cm er rimelig vanlig nå for tiden? Jeg har også sett laptoper med god batterilevetid. Multitouchen er riktignok noe jeg savner på de fleste laptopene jeg har vært borti, og ellers får man rimelig god oppløsning på en del laptoper nå for tiden. For all del, det er ingen som nekter for at Macbook pro er et bra produkt. Men jeg stiller meg litt skeptisk til at det ikke finnes andre laptoper som er like gode. Det blir uansett litt idiotisk å sammenligne slik, da man heller burde se på egne behov, og ikke hvilket merke laptopen er. :)

Lenke til kommentar

jeg har en acer aspire, syns den er bra jeg.

Som sagt, det er en liten stund siden jeg tok i en acerlaptop. Og det spørs mye på type bruk også. Men personlig dekker ikke acerlaptopene mine behov. Samt at jeg er veldig fornøyd med supporten jeg fikk på asuslaptopen den gangen batteriet tok kvelden. :wee:

 

Valg av merke går like mye på personlige erfaringer og support. Som maskinkraft og pris. :)

 

ja jeg tror ikke jeg kan kjøre de nyeste spill på denne, men jeg kan gjøre alt annet som jeg trenger :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...