Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk skjermkort jeg, og masse penger. Vanligvis får jeg ~500 var farmoren min, i år fikk jeg det tidoble. Det var jævli kjekt igrunn. Da har jeg råd til en ny skjerm også, så skal jeg ikke bruke mer penger på PCen på en stund.

Noen som vet om denne skjermen har god farge-gjengivelse (om det er et utrykk en kan bruke?). Slik at fargene på skjerme faktisk er som det blir printet ut. Når jeg kjøper ny skjerm må den ha farger jeg faktisk kan stole på, og ikke 2 nivåer høyere eller lavere på samtlige farger. Driver en del med photoshop og webdesign, og planen er å studere webdesign etter siste halvåret på VGS nå, så da er det greit å ha en skikkelig skjerm.

Hvis nei; noen som har peiling på skjerm, og noe å anbefale?

PS. Den må duge til gaming også.

Edit:

Så var det å rydde opp etter i går/natt og dekke på til et koldtbord før jeg tvinger resten av folka i huset til å stå opp.

Er du moren min? :ph34r:

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

God morgen alle sammen. :wee:

Espressomaskin, jeg klager virkelig ikke. Har rukket å bruke den en god del ganger allerede siden i går kveld. :)

Ajaco: En del skjermer kan vel kalibreres, slik at fargegjengivelsen blir rimelig lik det du får fra print. :)

Endret av MrBjoern
Lenke til kommentar

Åh, det er så digg det. Pappa kom hjem med en sånn maskin for noen uker siden, sånn helt random. Bruker den hver dag. Tidenes beste maskin :love:

Edit@Bjoern: Vet du om det er noe software på pcen som må til for å kalibrere, eller gjøres dette i softwaren som ligger intregert i skjermen?

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Gjett om. :D Den er liten, søt og fancy. Stilren er den også. Og ikke minst, den lager god espresso. :love:

Det spørs litt, regner med at du bruker windowspc siden du nevnte gaming? Noen skjermkortleverandører har software til kalibrering i driverene sine. Noe kan du sikkert stille på i innstillengene til skjermen også. :) Du får google litt rundt ditt oppsett med skjerm, skjermkort osv. Har aldri kalibrert noe særlig selv..

Lenke til kommentar

Jeg får gjøre litt research etterpå. Skal intstallere nye skjermkortet mitt når jeg kommer hjem. Får sjekke ut litt features osv der. Er bare VIKTIG at jeg ikke betaler 4k for en skjerm som ikke fyller kravene mine. Da kommer jeg til å sippe i kafeen i et år fremover. Dessuten vil jeg føle meg jævli dum.

Lenke til kommentar

Så var det å rydde opp etter i går/natt og dekke på til et koldtbord før jeg tvinger resten av folka i huset til å stå opp.

Er du moren min? :ph34r:

Nei, men i går følte jeg meg litt som mora mi. JEg fløy frem og tilbake mellom kjøkkenet med julemat og julekosen som var på stua.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...