Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke greia med kebab . 90 prosent fett å ikke er det godt. Samtidlig stinker avføringa forferdelig i flere dager etterpå

Dude, du spiser feil 'babb. Ordentlig 'babb er omtrent fettfri. Rent lammekjøtt, salat, løk, sterksaus og pita er ikke usunt.

Når man bruker gammelt blandingskjøtt med grumset bakgrunn og TI LITER Thousand Island på 'babben er det selvsagt en annen story, men som sagt: Du spiser i så fall feil 'babb.

This is true. Eneste som irriterer meg er den ene ganske shady kebabsjappa her i nærheten (nevner ikke navn).

Jeg hadde vært der et par ganger og blitt "venn" med karen. Han var uansett den eneste som sto å lagde babber der. Endte opp med at når jeg var der 4 eller 5 gangen så spurte han hvor jeg jobbet. Joda, Oslo Lufthavn Gardermoen svarte jeg. Han ble veldig glad og fortalte at han trengte hjelp til å smugle 25.000$ cash og litt narko ut av landet :roll:

Dit har jeg slutta å gå for å si det mildt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

This is true. Eneste som irriterer meg er den ene ganske shady kebabsjappa her i nærheten (nevner ikke navn).

Jeg hadde vært der et par ganger og blitt "venn" med karen. Han var uansett den eneste som sto å lagde babber der. Endte opp med at når jeg var der 4 eller 5 gangen så spurte han hvor jeg jobbet. Joda, Oslo Lufthavn Gardermoen svarte jeg. Han ble veldig glad og fortalte at han trengte hjelp til å smugle 25.000$ cash og litt narko ut av landet :roll:

Dit har jeg slutta å gå for å si det mildt.

Smugle dop ut av norge? Virker litt merkelig å ville smugle dop ut etter å hatt alt trøbbelet med å smugle det inn :p

Lenke til kommentar

Er en grunn til at kebabsjapper, 100-kroners frisører og 100-kroners bilvasker klarer å gå rundt. Skal jeg være helt ærlig tror jeg ikke alle der er helt på rett side av loven. Sier ikke at alle er kriminelle, men jeg tror ikke så mange billig-frisører, billig-matkjeder og billig-bilvasker kan bestå om de KUN vasker biler og lager babb.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke greia med kebab . 90 prosent fett å ikke er det godt. Samtidlig stinker avføringa forferdelig i flere dager etterpå

Dude, du spiser feil 'babb. Ordentlig 'babb er omtrent fettfri. Rent lammekjøtt, salat, løk, sterksaus og pita er ikke usunt.

Når man bruker gammelt blandingskjøtt med grumset bakgrunn og TI LITER Thousand Island på 'babben er det selvsagt en annen story, men som sagt: Du spiser i så fall feil 'babb.

BIIIIIIIIIIIIIIIIP (lyden av at du tok feil)

Ja, ordentlig babb er omtrent fettfri, men det er ikke rent lammekjøtt. Kebab er blandingskjøtt. Opprinnelig ble det servert som får- eller lammekjøtt, men det er nå gått mer og mer over til å være et hvitløk- og kryddermarinert blandingskjøtt av får, lam og okse. Stadig vekk lite lite fett, men kjøttet i seg selv er feil å bastant påstå at det er rent lammekjøtt, for det tror jeg ikke du finner i noen kebabsjapper i norge lenger.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

At dere egentlig heler å spise kebab! Har dere ikke sett alt det humbuge kjøttet som har blitt avdukket. Nei æsj, er vel halvråtten katt. Jeg spiser helst mat som jeg har kjøpt og tilberedt selv, og i hvertfall ikke hos shabbye utlendingsjapper.

Lenke til kommentar

At dere egentlig heler å spise kebab! Har dere ikke sett alt det humbuge kjøttet som har blitt avdukket. Nei æsj, er vel halvråtten katt. Jeg spiser helst mat som jeg har kjøpt og tilberedt selv, og i hvertfall ikke hos shabbye utlendingsjapper.

Jeg sier bare.. En butikksjef i nærheten her fant for en stund tilbake masse esker med kebabkjøtt utenfor søppelcontaineren sin som gikk ut på dato to år tidligere. Greit at det holder lengre i fryser, men jeg tviler sterkt på at det finnes en eneste butikk eller sjappe rundt her som har to år gamle varer stående på lageret uten noe forsøk på å selge det. :ermm:

Lenke til kommentar

Hva pokker skjer med at TV 2 Zebra har sluttet å sende MacGyver kl. 15:00?

Dagens høydepunkt er jo å komme hjem til MacGyver etter en slitsom skoledag!

EDIT: Var visst bare i dag. Alt er som det skal i morgen igjen! :D

Endret av Kranjcar
Lenke til kommentar

Rant@snittleif&detnorskefolk:

Gud, så feil du tar. Har det virkelig gått så langt at folk tror det er den driten som er slik det skal være? Det må være Kanda sin skyld. Ordentlige babbsjapper gir deg muligheten til å velge kjøtt. Selv på videosjappa i Langesund kan du velge ordentlig kjøtt. Og eieren der er ikke fra midtøsten en gang. Jeg skjønner virkelig ikke hvordan den norske mann lar seg bli lurt på denne måten. Vi får servert dritt som eierne av gatekjøkkenet ikke ville servert bikkja si en gang, men vi ikke bare kjøper det, vi betaler i dyre dommer. Masseprodusert "kjøtt"-farse som sikkert inneholder mer bindingsmiddel enn faktisk kjøtt. Jeg har tilogmed sett steder de selger kebabfarse av svinekjøtt. Det hele blir en, ja nettopp, farse.

Hvor er dømmekraften? Hvor er viljen til å klage? Jeg har sett folk få dønerbabben sin dynket i thousand island enda de spesifikt ba om uten. Men klage? Nei, de vil ikke være til bry. Vi sponser middelmådighet med et smil om munnen som om det er et privilegium å kunne få ta i mot "maten" deres som knapt kvalifiserer til matavfall. Som om ikke det er nok så sponser staten disse lurendreierne. For som folk nevner; de som selger billig driver ofte med ting på si. Og ved å opprettholde idiotiske forbud som skaper mer skade enn nytte sørger vi for at denne praksisen kan fortsette. De billige stedene som bryr seg filla om kvalitet florer og trives i beste velgående, mens de som må ta en tier ekstra fordi de legger både gode råvarer og kjærlighet til god mat i livsverket sitt går konkurs etter noen måneder. Jeg vil ikke dette mer. Jeg vil vekk! Jeg vil til et land som vet å verdsette kvalitet over kvantitet. Jeg vil se pitaen min bli baket for hånd. Jeg vil kunne kjenne igjen kjøttet jeg spiser. Jeg vil vente. Jeg vil vente de minuttene ekstra det tar å gjøre noe ordentlig.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...