Lord Britishface Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Ord man ikke vet som wat? Ikke rart du kaller deg lord britisk FACE. Jeg håper det bare er jeg som misforstår, for om det der var et oppriktig forsøk på å være vittig blir jeg pinlig berørt på dine vegne. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 I forhold til følelsen jeg satt med 5 min før IPT'n, JA! Det ble også feiret med en dobbel cheeseburger, og en enkel cheeseburger (Selvom McDonalds er bedre...). Og drikking med Alexander seinere den uka! Jeg fikk litt panikk da jeg leste "Antall sider utlevert: 6", men all panikk forsvant da jeg så det var svaralternativer på spørsmålene. Det gikk mye bedre enn jeg hadde forventet. McDonalds er både bedre og billigere (?), men flertallet bestemte tydeligvis. Jada, såpass vet jeg, men der stopper det vel også Det jeg frykter mest er at jeg skal bli utrolig nervøs, på totalt teppe og gå opp til konteeksamen i August. Den følelsen sitter jeg med! Jeg leste noe om at konteeksamen er rett etter nyttår, men jeg kan ta feil. Men det skal nok litt til for å stryke, så ikke tenk slike negative tanker! To og en halv time igjen, nå. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Ord man ikke vet som wat? Ikke rart du kaller deg lord britisk FACE. Jeg håper det bare er jeg som misforstår, for om det der var et oppriktig forsøk på å være vittig blir jeg pinlig berørt på dine vegne. Hvorfor være pinlig berørt? Du er jo tett som en lussebolle! Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 (endret) I forhold til følelsen jeg satt med 5 min før IPT'n, JA! Det ble også feiret med en dobbel cheeseburger, og en enkel cheeseburger (Selvom McDonalds er bedre...). Og drikking med Alexander seinere den uka! Jeg fikk litt panikk da jeg leste "Antall sider utlevert: 6", men all panikk forsvant da jeg så det var svaralternativer på spørsmålene. Det gikk mye bedre enn jeg hadde forventet. McDonalds er både bedre og billigere (?), men flertallet bestemte tydeligvis. Jeg sitter bare i baksetet jeg, så jeg har ingen stemmerett på hvor vi skal. Dessuten hørtes det ut som om det bare var oss to som likte McDonalds bedre. Jada, såpass vet jeg, men der stopper det vel også Det jeg frykter mest er at jeg skal bli utrolig nervøs, på totalt teppe og gå opp til konteeksamen i August. Den følelsen sitter jeg med! Jeg leste noe om at konteeksamen er rett etter nyttår, men jeg kan ta feil. Men det skal nok litt til for å stryke, så ikke tenk slike negative tanker! To og en halv time igjen, nå. Konteeksamen i java står ikke på oversikten, og i følge Monica er den om høsten. Var 10.August i år. Skal ikke så mye til for meg nei, jeg reddet meg inn på en E i mappa, rett og slett fordi de to andre gruppemedlemmene mine plutselig fant ut noe lurt tydeligvis! Jeg tror jeg, pr. i dag er en F-elev dessverre. Liker ikke programmering, sliter med å huske ting. Endret 14. desember 2010 av Stoddart Lenke til kommentar
Runar Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Jeg sitter bare i baksetet jeg, så jeg har ingen stemmerett på hvor vi skal. Dessuten hørtes det ut som om det bare var oss to som likte McDonalds bedre. Vi får legge ned veto! Skal ikke så mye til for meg nei, jeg reddet meg inn på en E i mappa, rett og slett fordi de to andre gruppemedlemmene mine plutselig fant ut noe lurt tydeligvis! Jeg tror jeg, pr. i dag er en F-elev dessverre. Liker ikke programmering, sliter med å huske ting. Jeg tenker at det jeg ikke kan nå, det lærer jeg ikke på to timer. Det frister å legge seg en times tid, men jeg er usikker på om jeg heller skal utsette det til etter eksamen (og burger, selvsagt) og sove ekstra godt og lenge. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Jeg har ikke noe å tape på å sprenglese og gjøre "noob-oppgaver" som jeg fikk av Monica for n'te gang Sove får jeg gjøre i natt igjen, for i ettermiddag skal det lages greske kjøttboller! Lenke til kommentar
Runar Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 (endret) Sove får jeg gjøre i natt igjen, for i ettermiddag skal det lages greske kjøttboller! Men så har vel ikke du vært våken hele natten. Eller? Redigert: Tiden går alt for fort. Under to timer igjen! Endret 14. desember 2010 av Runar Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Jo, netopp det jeg har vært lest og øvd, spist nudler, tomatsuppe og egg, sett på noen rare tv-serier og helt på med cola! Funket bra før IPT! Lenke til kommentar
Runar Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Funket bra før IPT! Satser på at det går like bra i dag. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Informasjon og PubliseringsTeknologi! Lenke til kommentar
j-- Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 De morgenene man står opp tidlig blir så mye bedre. Lang dusj, Boards Of Canada, kokt egg og sjokolademelk Lenke til kommentar
Romis Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 God morgen. hva skal dere i dag? Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Jeg syns fremdeles det er få av dere som beundrer juleavataren min og forresten, GODMORN! Lenke til kommentar
Runar Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 God morgen. hva skal dere i dag? Eksamen. Om en time. Så er det juleferie helt til 10. januar! Lenke til kommentar
Romis Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Lykke til! Har juleferie neste uke, jeg. Lenke til kommentar
TacoFjes Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 God morgen. hva skal dere i dag? 7.5 timer skole har nettopp begynt, som avsluttes med en mattetentamen... Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Morgen, kafé Jeg er trøtt i dag. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Har ikke kommet på en finurlig tittel enda, men det kan kanskje dere hjelpe med. Leder Speilrefleks Speilreflekskameraer er som oftest digitalkameraer med et speil som vippes opp og ned idet du tar bilde. Disse har i senere tid blitt veldig populære fordi de er i stand til å ta bilde av høy kvalitet med utrolig mange valgmuligheter. Mange av disse kameraene er rettet mot de mer profesjonelle fotografene som faktisk har bruk for mange hundre innstillinger. Disse kameraene koster også ganske så mange kronestykker. Noen ligger rundt 5000-lappen, andre opp mot 50000-lappen og høyere. Meningen med disse er at man skal få så gode fotografier som mulig. På bekostning av dette kan de også være ganske så store. Derfor skal de IKKE brukes til facebook-bilder! Jeg sier ikke at jeg har laget en ny regel om dette, men jeg kan bare ikke fordra mennesker som tar bilde av seg selv i speil, med blits og trutmunn, og legger det ut som et nytt profilbilde på “face”. Hva er meningen? Tror de at de uten videre får et fantastisk bilde i kjempehøy oppløsning som ser mye bedre ut enn bilder tatt med et vanlig digitalkamera? Og hvorfor bruker de blits egentlig? Hvis de har fått for seg at de skal legge 5000 kroner i et speilreflekskamera for profilbildetagning, så kan de vel i det minste bruke de strålende ISO-prestasjonene kameraet har? Og som resultat av dette begynner speilrefleksindustrien å lokke med billigere og billigere kameraer som er nærmest rettet mot disse profilbildetagerne. Så billige og middelmådige speilreflekser at man likesågodt kunne ha kjøpt et vanlig digitalkamera som man i det minste får med seg i lomma. Nei, dette går feil vei. Speilrefleks burde være dedikert til de som virkelig har lyst å ta gode bilder med ypperste kvalitet, så får digitalkameraer rette seg mot de andre brukerne. Slik kan digitalkameraene forbedre seg innen brukervennlighet og slikt, samtidig som speilrefleks spesialiserer seg på kvalitet og profesjonalitet. På den måte unngår vi at speilrefleks og mindre digitalkameraer overlapper seg selv og skaper surr og fjolsevev. Jeg føler jeg kunne skrevet en bok om det her, men siden dette bare skal være en leder får jeg legge planene på is så lenge. Takk for meg! Selv er jeg stolt eier av et SLR-kamera til ca åtte tusen, og jeg føler meg derfor autoritær nok til å påpeke noe som irriterer fletta av MEG: Når folk snakker om "speilrefleks" og "digitalkamera". SPEILREFLEKSEN DIN ER DIGITAL DIN NISSETASS , tenker jeg da. Det heter KOMPAKTkamera Jeg bruker forøvrig mitt kamera, som med objektiv veier drøyt 1200 gram, til å ta profilbilder i speilet. Iblant bruker jeg blits. Men jeg bruker det til mye annet også Til slutt vil jeg anbefale deg å endre "5000-lappen" og "50 000-lappen". Det finnes meg bekjent ikke så store lapper i Norge i dag, og dessuten tar det seg uansett bedre ut å skrive tall med bokstaver, selv om man formelt sett KAN bruke tallsymbolene når tallene er større enn tjue. God kveld Kult med kritikk! Såvidt jeg vet kan speilrefleks fås både analogt og digitalt, så et speilrefleks er ikke bare digitalt. Angående bruken av digitalkamera, så er jeg enig at jeg kunne ha formulert meg litt annerledes. Og angående "50 000-lappen" så ser jeg på en lederartikkel som en humoristisk sjanger, derfor hadde den nok blitt en anelse kjedeligere om du hadde skrevet den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg