Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

[...] og dessuten tar det seg uansett bedre ut å skrive tall med bokstaver, selv om man formelt sett KAN bruke tallsymbolene når tallene er større enn tjue.

Jeg mener å ha lest at tall til og med tolv (12) skal skrives i bokstavform, mens tall over dette skal skrives i tallform. ;)

Tja, da jeg gikk på skolen (dvs i fjor) var det opp til tjue vi SKULLE bruke bokstaver, deretter bare BURDE vi. Jeg personlig foretrekker i hvert fall stort sett bokstaver, men det er det sikkert forskjellige meninger om.

Hoho, ble litt nervøs et øyeblikk der, da jeg så at Moddis-Runar siterte innlegget mitt som jeg fryktet ble for kritisk. :whistle:

Lenke til kommentar

Tja, da jeg gikk på skolen (dvs i fjor) var det opp til tjue vi SKULLE bruke bokstaver, deretter bare BURDE vi. Jeg personlig foretrekker i hvert fall stort sett bokstaver, men det er det sikkert forskjellige meninger om.

Jeg foretrekker også bokstaver, men har alltid vært usikker på hvor høyt de skulle brukes. Jeg skal se om jeg finner boken jeg leste det i, så får jeg ihvertfall en kilde å henvise til!

Hoho, ble litt nervøs et øyeblikk der, da jeg så at Moddis-Runar siterte innlegget mitt som jeg fryktet ble for kritisk. :whistle:

Som den stolte eier av et SLR-kamera verdt bortimot det dobbelte av ditt, kan jeg ikke gjøre annet enn å si meg helt enig det du skrev i spoileren, så frykt ei. ;)

Lenke til kommentar

Wow, tør du å ta det med deg ut av huset? Jeg har sånn en manglende respekt for verdien av penger at mitt dessverre mang en gang har blitt felleseie på jobbfest, bursdagsfest, julebord etc. og en gang (skrekk og gru) sågar blitt lagt igjen på en fest jeg forlot (not intended). Men 8k er liksom... ikke SÅÅÅ ille! Det dobbelte? Jeg hadde sikkert rammet det inn og satt det til pynt i en hjemmesafe.

Lenke til kommentar

Jeg hadde sikkert rammet det inn og satt det til pynt i en hjemmesafe.

Kameraet er jo laget for å brukes, så.. Det skal visstnok tåle en del, både vann, snø og støt. Ikke at jeg har prøvd det under ekstreme forhold. Enda. Kommer nok til å kjøpe meg en 50mm over nyttår (studielån, hurra!) så da kommer jeg til å bruke det mer enn jeg har gjort til nå.

:)

Lenke til kommentar

Da har dere hatt en dårlig norsklærer. Regelen er at små tall bokstaveres, og små tall er alle heltall til og med tolv. Ellers avhenger det mest av skjønn.

Lenke til kommentar

Da har dere hatt en dårlig norsklærer. Regelen er at små tall bokstaveres, og små tall er alle heltall til og med tolv. Ellers avhenger det mest av skjønn.

Jeg mener å ha lest at tall til og med tolv (12) skal skrives i bokstavform, mens tall over dette skal skrives i tallform. ;)

:w00t:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...