Wiciwato Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Har ikke kommet på en finurlig tittel enda, men det kan kanskje dere hjelpe med. Leder Speilrefleks Speilreflekskameraer er som oftest digitalkameraer med et speil som vippes opp og ned idet du tar bilde. Disse har i senere tid blitt veldig populære fordi de er i stand til å ta bilde av høy kvalitet med utrolig mange valgmuligheter. Mange av disse kameraene er rettet mot de mer profesjonelle fotografene som faktisk har bruk for mange hundre innstillinger. Disse kameraene koster også ganske så mange kronestykker. Noen ligger rundt 5000-lappen, andre opp mot 50000-lappen og høyere. Meningen med disse er at man skal få så gode fotografier som mulig. På bekostning av dette kan de også være ganske så store. Derfor skal de IKKE brukes til facebook-bilder! Jeg sier ikke at jeg har laget en ny regel om dette, men jeg kan bare ikke fordra mennesker som tar bilde av seg selv i speil, med blits og trutmunn, og legger det ut som et nytt profilbilde på “face”. Hva er meningen? Tror de at de uten videre får et fantastisk bilde i kjempehøy oppløsning som ser mye bedre ut enn bilder tatt med et vanlig digitalkamera? Og hvorfor bruker de blits egentlig? Hvis de har fått for seg at de skal legge 5000 kroner i et speilreflekskamera for profilbildetagning, så kan de vel i det minste bruke de strålende ISO-prestasjonene kameraet har? Og som resultat av dette begynner speilrefleksindustrien å lokke med billigere og billigere kameraer som er nærmest rettet mot disse profilbildetagerne. Så billige og middelmådige speilreflekser at man likesågodt kunne ha kjøpt et vanlig digitalkamera som man i det minste får med seg i lomma. Nei, dette går feil vei. Speilrefleks burde være dedikert til de som virkelig har lyst å ta gode bilder med ypperste kvalitet, så får digitalkameraer rette seg mot de andre brukerne. Slik kan digitalkameraene forbedre seg innen brukervennlighet og slikt, samtidig som speilrefleks spesialiserer seg på kvalitet og profesjonalitet. På den måte unngår vi at speilrefleks og mindre digitalkameraer overlapper seg selv og skaper surr og fjolsevev. Jeg føler jeg kunne skrevet en bok om det her, men siden dette bare skal være en leder får jeg legge planene på is så lenge. Takk for meg! Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 ...morgen Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Er det ikke morgen når man våkner da? Må vel hive meg i middags laging snart å slenge på en film Lenke til kommentar
Abnormaxie Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Facebook og speilreflekser! Alle leser det om overskriften inneholder "facebook" Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Hva med Speilrefleksbook? Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Har ikke kommet på en finurlig tittel enda, men det kan kanskje dere hjelpe med. Leder Speilrefleks Speilreflekskameraer er som oftest digitalkameraer med et speil som vippes opp og ned idet du tar bilde. Disse har i senere tid blitt veldig populære fordi de er i stand til å ta bilde av høy kvalitet med utrolig mange valgmuligheter. Mange av disse kameraene er rettet mot de mer profesjonelle fotografene som faktisk har bruk for mange hundre innstillinger. Disse kameraene koster også ganske så mange kronestykker. Noen ligger rundt 5000-lappen, andre opp mot 50000-lappen og høyere. Meningen med disse er at man skal få så gode fotografier som mulig. På bekostning av dette kan de også være ganske så store. Derfor skal de IKKE brukes til facebook-bilder! Jeg sier ikke at jeg har laget en ny regel om dette, men jeg kan bare ikke fordra mennesker som tar bilde av seg selv i speil, med blits og trutmunn, og legger det ut som et nytt profilbilde på “face”. Hva er meningen? Tror de at de uten videre får et fantastisk bilde i kjempehøy oppløsning som ser mye bedre ut enn bilder tatt med et vanlig digitalkamera? Og hvorfor bruker de blits egentlig? Hvis de har fått for seg at de skal legge 5000 kroner i et speilreflekskamera for profilbildetagning, så kan de vel i det minste bruke de strålende ISO-prestasjonene kameraet har? Og som resultat av dette begynner speilrefleksindustrien å lokke med billigere og billigere kameraer som er nærmest rettet mot disse profilbildetagerne. Så billige og middelmådige speilreflekser at man likesågodt kunne ha kjøpt et vanlig digitalkamera som man i det minste får med seg i lomma. Nei, dette går feil vei. Speilrefleks burde være dedikert til de som virkelig har lyst å ta gode bilder med ypperste kvalitet, så får digitalkameraer rette seg mot de andre brukerne. Slik kan digitalkameraene forbedre seg innen brukervennlighet og slikt, samtidig som speilrefleks spesialiserer seg på kvalitet og profesjonalitet. På den måte unngår vi at speilrefleks og mindre digitalkameraer overlapper seg selv og skaper surr og fjolsevev. Jeg føler jeg kunne skrevet en bok om det her, men siden dette bare skal være en leder får jeg legge planene på is så lenge. Takk for meg! Er veldig enig det du skriver. As of title... du kan jo trikse litt med at speilreflekskameraer ikke bokstaveligtalt er laget for speilbilder på badet? :b "Speilrefleks - badespeilets venn! Eller?" Lenke til kommentar
Crumpler Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 (endret) Er det ikke morgen når man våkner da? Må vel hive meg i middags laging snart å slenge på en film Avslappende (del av) liv(et) ? Klager over at du får 6 øl for prisen av 1, uff får håpe det blir min tur en dag. Nå skal du spise middag og se film, her i gården er det lekser hele tiden. Misunner deg om du har det slik som jeg har oppfattet det. Endret 13. desember 2010 av Verbalo Lenke til kommentar
christinahk Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Skjønner ikke hvorfor folk skal erge seg over hva folk velger å bruke pengene sine på, og hva de bruker tingene sine til Jeg bruker speilrefleksen min til å ta profilbilder i speilet. OI SKYT MEG! Men nå bruker jeg det faktisk til andre ting også... kanskje en mulighet for at andre gjør det og? Jeg får nevne at jeg ikke bruker blitz, men alle har vel vært nybegynnere en gang? Ønsker meg digitalt kamera også, til sånne fjortissting, men det er ikke noe jeg kan prioritere å kjøpe nå så da får det stakkars speilreflekskameraet mitt gjøre jobben så lenge. (MISSHANDLER!!) Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Det er en som gir seg ut for å være sønnen til Eindride Eidsvold i kommentarfeltet på en av YT videoene mine. Har han noen barn i det hele tatt? Lenke til kommentar
christinahk Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 @Kaarerekanraadi: Ja, han har unge, broren min har gått i klasse med ham. ;P Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 @Kaarerekanraadi: Ja, han har unge, broren min har gått i klasse med ham. ;P Det er noe som skurrer her.... Lenke til kommentar
christinahk Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Fordi? Hvorfor kan ikke Eindride ha unge? Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Fordi? Hvorfor kan ikke Eindride ha unge? Joda, han kan jo det. Men litt rart at den første som svarer på innlegget mitt etter 2 minutter har gått i klasse med han som stalker videoen min. Det er noe med sannsynligheten her... Lenke til kommentar
christinahk Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Haha! Tilfeldighet kalles det. JEG har ikke gått i klasse med ham, broren min har Eller går... vet ikke. Husker bare at mamma var såååå kry over det for noen år siden, og at jeg har sett ham på 17.mai-feiringene på skolen. Lenke til kommentar
Abnormaxie Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Nå er jeg flink og går og legger meg! Godnatt, kafèen Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 God kveld alle sammen. Lenke til kommentar
Nie Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 God kveld alle sammen. Du er fremdeles eplehetro. Impressive. 8D Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Hva skjer i kveld? Nie: Always. Like, in harmony, harmony oh love. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg