Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Nynorsk bør bortfalle i skolen. Jeg hadde heller vært interessert i noe samiskundervisning, men det kan vi jo glemme så lenge det bare er registrert som minoritetsspråk.

Nå har samisk ingenting å gjøre med norsk å gjøre, men jeg ser poenget ditt.

Jeg ville riktignok heller blitt ridd av en brunstig hoppe enn å lære samisk.

Haha, lol... Nynorsk kunne vært obligatorisk i nynorsk-fylker. Jeg mener jeg har lest at du er fra Buskerud, og i Hallingdal brukes jo nynorsk. Dette fordi enkelte jobber i nynorskfylker krever at du mestrer nynorsk. Feks er det jo en gammel regel som sier at et brev, nå også mail, skal svares på den målformen det ble skrevet på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, lol... Nynorsk kunne vært obligatorisk i nynorsk-fylker. Jeg mener jeg har lest at du er fra Buskerud, og i Hallingdal brukes jo nynorsk. Dette fordi enkelte jobber i nynorskfylker krever at du mestrer nynorsk. Feks er det jo en gammel regel som sier at et brev, nå også mail, skal svares på den målformen det ble skrevet på.

Det stemmer at en er pålagt å kunne svare på nynorsk om brevet er skrevet på nynorsk, men det er jo en helt latterlig regel.

Antar du er gutt så du dusjer ikke så lenge ;)

Jeg pratet om å ta et bad, ikke dusje. Dusjer går unna på 3min, men bad tar betraktelig lenger. Men det blir vel ikke like mye damp og fuktighet ut av de.

Lenke til kommentar

Ja, enig i at det er en teit regel. Bokmålsbrukerne er gjerne ikke så gode i nynorsk, mens nynorskbrukerne gjerne mestrer begge.

EDIT: Men jeg får seksere i nynorsk, uten å anstrenge meg. Det hjelper jo til med å øke snittet mitt, så for meg kan faget godt bli til jeg har begynt på universitet.

Endret av Hanske
Lenke til kommentar

Jeg har hatt med laptopen inn på badet mens jeg har tatt et bad minst 50 ganger. Aldri gjort noe.

Antar du er gutt så du dusjer ikke så lenge ;)

Ikke alle gutter bruker et halvt minutt i dusjen. Jeg dusjer et kvarter hver morgen.

Jeg og.

Ikke jeg....

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...