Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jarmo! Din snik! Du ninjaet meg! Fikk inn varsel om rapportering. Og ivrig som jeg er så sjekket jeg den ut sporenstraks... Men tror du det hjalp? Neida. Den var allerede behandlet. Av Jarmo selvfølgelig.

Hva er hemmeligheten din? Har du telepatiske evner og vet når folk kommer til å rapportere noe? Har du lagt inn forsinkelse på rapportene så du får sjansen til å se de først? Eller er du rett og slett en bot programmert av det finske etteretningsvesenet?

J'ACCUSE!

Hva er forskjellen på moderator og administrator?

Tilgang. Han kan f.eks. sjekke ut PM-ene dine om han mener det er nødvendig. Det kan ikke jeg.
Lenke til kommentar

Jeg fikk spørsmål på PM om oppskriften på drops så jeg legger den ut her også om det er noen som skulle ha interresse:

Oppskriften er enkel.

1dl vann

125gram Dextrose eller Glukose

450gr vanlig sukker

La det koke i 1-2 minutter under lokk. Rør litt om du bruker glukose.

Ta av lokket og la det koke uten omrøring til det når 162 grader.

Hell over på en teflonduk du har smørt med nøytral olje.

Tilsett smakspulver eller fargepulver og bland godt. Bruk en slags bred sleiv eller skrape og brett det inn til midten.

Etter å ha arbeidet inn pulveret venter du et minutt eller to før du tilsetter flytende smak eller farge i form av dråper.

Brett det hele tiden innover med skrapene til det blir kaldt nok til at du kan bruke hendene. Bruk engangshansker. Kan godt ta litt olje på de også. Da setter de seg ikke fast like lett.

Kna og brett til det begynner å stivne litt. Så strekker du massen ut til en lang stang og klipper opp.

Er dere to som lager så kan dere lage hver deres batch samtidig og presse pølsene sammen før de klippes. Da kan man f.eks. lage drops med to farger og smaker. Lakris og jordbær blei dritbra kombinasjon.

På Panduro Hobby så får du kjøpt sett med alt du trenger. Koster 498kr. Tror de har nettbutikk også.

Eneste du må kjøpe utenom da er vanlig sukker og eventuelt glukose/dextrose. Det er bare dextrose i det ene settet deres. Kjøper du det til salte drops må du kjøpe det også utenom.

Det virker komplisert, men det er faktisk dritenkelt. Stivner massen for fort så hiver du den bare litt i mikroen.

På Panduro har de alle slags smakstilsettinger du kan ønske deg.

Edit: Glemte å si det kan lønne seg å hive de nyklipte dropsene over i en boks hvor man har litt melis. Da henger de ikke fast i hverandre

Endret av L4r5
la til noe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...