Abnormaxie Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Linda: Hva vil du kalle en neger da ? Lenke til kommentar
Kraziebone Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Er man rasist hvis man sier noe som andre oppfatter som rasistisk? Nei, synes ikke det. Da synes jeg du reagerte litt kraftig når Romis sa neger. For meg virket det bare som om han spurte hvorfor noen ville være sammen med noen av annen etnisk bakgrunn, og at han ikke mente noe negativ med neger. Det kan jo selvfølgelig tolkes rasistisk, men det er jo ikke alltid så lett å tolke folks meninger gjennom tekst. Lenke til kommentar
nO0_o Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Linda: Hva vil du kalle en neger da ? Ingenting..? Akkurat det samme som med hvite folk. Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 (endret) Uansett mener jeg neger er rasistisk, fordi det går på svarte folk mens de hvite ikke har noen kallenavn. Hva med f.eks whitetrash? Det er ikke like utbredt, men er det noe bedre av den gurnn? Endret 3. desember 2010 av Pokey Lenke til kommentar
nO0_o Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Da synes jeg du reagerte litt kraftig når Romis sa neger. For meg virket det bare som om han spurte hvorfor noen ville være sammen med noen av annen etnisk bakgrunn, og at han ikke mente noe negativ med neger. Det kan jo selvfølgelig tolkes rasistisk, men det er jo ikke alltid så lett å tolke folks meninger gjennom tekst. Det var vel ikke akkurat neger jeg reagerte mest på, men sammenhengen av setningen. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Linda: Hva vil du kalle en neger da ? Ingenting..? Akkurat det samme som med hvite folk. Neger er ikke rasistisk, det er det ordet som har blitt brukt på "Svarthudet" folk i alle år. 1 Lenke til kommentar
Kraziebone Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Da synes jeg du reagerte litt kraftig når Romis sa neger. For meg virket det bare som om han spurte hvorfor noen ville være sammen med noen av annen etnisk bakgrunn, og at han ikke mente noe negativ med neger. Det kan jo selvfølgelig tolkes rasistisk, men det er jo ikke alltid så lett å tolke folks meninger gjennom tekst. Det var vel ikke akkurat neger jeg reagerte mest på, men sammenhengen av setningen. Da misforsto jeg. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Uansett mener jeg neger er rasistisk, fordi det går på svarte folk mens de hvite ikke har noen kallenavn. Hallo? Potet! Lenke til kommentar
nO0_o Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Uansett mener jeg neger er rasistisk, fordi det går på svarte folk mens de hvite ikke har noen kallenavn. Hva med f.eks whitetrash? Det er ikke like utbredt, men er det noe bedre av den gurnn? Er det et kallenavn for hvite? Aldri hørt om. Men ja, det er jo rasistisk. Og det er faktisk veldig mange som bruker neger som et skjellsord, sånn som homo(fil). Linda: Hva vil du kalle en neger da ? Ingenting..? Akkurat det samme som med hvite folk. Neger er ikke rasistisk, det er det ordet som har blitt brukt på "Svarthudet" folk i alle år. -________________________________________- Ja, og hvorfor kan ikke de være som vanlige folk? Hvorfor må svarthudete ha kallenavn? Derfor mener jeg det er rasistisk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Linda: Hva vil du kalle en neger da ? Ingenting..? Akkurat det samme som med hvite folk. Neger er ikke rasistisk, det er det ordet som har blitt brukt på "Svarthudet" folk i alle år. Men nå i senere tid fant de plutselig ut at "neger" var rasistisk. Men ja, det har blitt brukt på de svarte i alle år. Uten at de brydde seg. 1 Lenke til kommentar
Abnormaxie Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Omg, I hate it when people I've had sexual intercourse with show up on TV Lenke til kommentar
KristineS Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 *Snike meg inn og sette meg ned med popcornbøtta* Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Syntes synd på Hellbillies jeg: "En mørkhudet person sto på Ål stasjon" har ikke like mye shwung som "En neger sto på Ål stasjon" Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Er det et kallenavn for hvite? Aldri hørt om. Men ja, det er jo rasistisk. Og det er faktisk veldig mange som bruker neger som et skjellsord, sånn som homo(fil). Det er mange som bruker "kvinnfolk" og "mannfolk" som skjellsord. Er det kjønnsdiskriminering? Lenke til kommentar
nO0_o Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Er det et kallenavn for hvite? Aldri hørt om. Men ja, det er jo rasistisk. Og det er faktisk veldig mange som bruker neger som et skjellsord, sånn som homo(fil). Det er mange som bruker "kvinnfolk" og "mannfolk" som skjellsord. Er det kjønnsdiskriminering? Det er ikke i nærhetern av samme grad. Man sier jo ikke: Jævla stygge forpulte kvinnfolk. Men det er oftere man sier: Jævla stygge forpulte neger. Jaja..... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 *Snike meg inn og sette meg ned med popcornbøtta* *me2* Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Er det et kallenavn for hvite? Aldri hørt om. Men ja, det er jo rasistisk. Og det er faktisk veldig mange som bruker neger som et skjellsord, sånn som homo(fil). Det er mange som bruker "kvinnfolk" og "mannfolk" som skjellsord. Er det kjønnsdiskriminering? Det er ikke i nærhetern av samme grad. Man sier jo ikke: Jævla stygge forpulte kvinnfolk. Men det er oftere man sier: Jævla stygge forpulte neger. Jaja..... Den setningen der hører jeg oftere enn den andre Lenke til kommentar
Romis Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Er det et kallenavn for hvite? Aldri hørt om. Men ja, det er jo rasistisk. Og det er faktisk veldig mange som bruker neger som et skjellsord, sånn som homo(fil). Det er mange som bruker "kvinnfolk" og "mannfolk" som skjellsord. Er det kjønnsdiskriminering? Det er ikke i nærhetern av samme grad. Man sier jo ikke: Jævla stygge forpulte kvinnfolk. Men det er oftere man sier: Jævla stygge forpulte neger. Jaja..... Er det oftere man sier jævla stygge forpulte neger, enn jævla stygge forpulte kvinnfolk? Det har jeg aldri opplevd i hele mitt liv, iallefall. Det er vel en litt større sjangse for at noen skjeller ut en kvinnfolk, enn negere generelt? Eller tar jeg feil nå, folkens? Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Man sier jo ikke: Jævla stygge forpulte kvinnfolk. Men det er oftere man sier: Jævla stygge forpulte neger. Jaja..... Jeg synes ikke det øverste ser ut som et usannsynlig skjellsord på kvinner, samtidig som det nederste er et sannsynlig skjellsord på negre. Jeg synes fortsatt ikke det er noe kjønnsdiskriminerende, for alt man gjør er å påpeke hvilket kjønn personen man snakker til er. Selvfølgelig har det en veldig negativ undertone, men det er uansett hvordan man vrir og vender på det fortsatt bare ordet "kvinnfolk". Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Si noen must have spill til PS3. Jeg og dama har nettopp gitt oss selv PS3 i julegave. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg