Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger ikke en PC til 40,000 for det jeg gjør. Kunne sikkert kjøpt 40-50TB HDD og 2 5970 4GB versjon osv, men hvorfor skulle jeg gjort det?

Du burde skaffe deg mer HDD-plass i grunn. 12 TB er litt lite, er det ikke?

Jeg hadde gått for minst 20TB. :p

Bruker omtrent 3 TB til filmer, spill og applikasjoner, og resten går til Raw Fraps filer.

PSU'en er den jeg bruker i min nåværende PC. Har du en link til en veldig god skjerm?

https://prisguiden.no/produkt/105324

Rimeligste ColorEdge-en til Eizo. Alle i ColorEdge serien er helt übre.

Ikke akkurat en oppløsning jeg hadde helst spillt i. Er det ikke en Eizo skjerm med 2560x1600?

Endret av Romis
Lenke til kommentar

https://prisguiden.no/produkt/114089

Alternativet jeg hadde gått for om jeg hadde hatt 23K å bruke på PC.

Andre alternativer: https://prisguiden.no/sok?pg-q=coloredge&n=

23,000 for en pc!? Kjenner hele kroppen vrir seg her, sett det inn på en bsu konto.

Man setter ikke penger inn på BSU før den dagen man betaler skatt. Det burde alle vite. Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Bare 3TB til filmer, spill og apps? oO

Hvor mye på pr0n da?

Men yeah, med 20 TB hadde jeg vært fornøyd. Da hadde jeg rippa alle video-filmene og tapene som jeg har liggende her i påvente av hdd-plass for ripping, samt at jeg hadde rippa noen hundre CD-er til FLAC i stedet for MP3. :)

Og så hadde jeg hatt plass til enda flere bilder! :D

For øyeblikket har jeg ikke så god plass til akkurat det. :p

Lenke til kommentar

WTF! 23k i PC, aner du hvor mye fett du hadde fått for 23 000? *drømme*

Nei, men når jeg ikke gjør annet enn å sitte inne hver dag og spille, ser jeg ikke poenget på å bruke pengene på en fritidssyssel jeg ikke har noen form for grunn til å like.

Malin: Boligsparing for ungdom. :)

Har arvet 180,000 kroner av faren min. Tror ikke det blir et veldig stort problem akkurat det der.

Endret av Romis
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Du vil like å kjøre en PC til 23,000kr, jeg har aldri hatt noen problemer med denne maskinen til 32,000. Liker du raske PC'er så kjøp den.

Det jeg har er:

5970 ATI skjermkort

I7 975 Intel quad core

12GB Ram

128GB SSD

1,5TB HDD

24" Benq skjerm

Bluray spiller

Antec kabinett

Gigabyte X58A-UD7 hovedkort med USB 3

Lenke til kommentar

Eg veit ikkje kva ein BSUkonto ER ein gong ph34r.gif

Boligsparing for ungdom. Man får skattefradrag for pengene man setter inn der. Opptil 10 000 i året trekkes fra på inntekten din om du setter det inn der. Det vil si at om du f.eks. tjener 90 000 før skatt og setter inn 10 000 kr på BSU så regner skatteetaten det som om du bare tjente 80 000 og regner skatten din ut fra det. Setter du inn 5 000 så regner de det som om du tjente 85 000. Kan fort få noen tusenlapper igjen på skatten på den måten.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

23,000kr, 32,000kr, eller 40,000kr er INGENTING de pengene der kan du enkelt blåsevekk på under ett sekund fordi Norge er et så dyrt land.

Lenke til kommentar

Eg veit ikkje kva ein BSUkonto ER ein gong ph34r.gif

Boligsparing for ungdom. Man får skattefradrag for pengene man setter inn der. Opptil 10 000 i året trekkes fra på inntekten din om du setter det inn der. Det vil si at om du f.eks. tjener 90 000 før skatt og setter inn 10 000 kr på BSU så regner skatteetaten det som om du bare tjente 80 000 og regner skatten din ut fra det. Setter du inn 5 000 så regner de det som om du tjente 85 000. Kan fort få noen tusenlapper igjen på skatten på den måten.

sist jeg sjekka, så var det maks beløp på 20k, som betyr 4k i skatte lette.

Lenke til kommentar

Man får lett en god pc for halvparten. Resten kunne du kanskje brukt på noe du har lyst til å gjøre? Alltids noko å bruke pengar på :D

Som sagt ovenfor bruker jeg all min tid på PC'en, og jeg har ingen annen fritidssyssel jeg driver med. Virker kanskje som et veldig kjedelig og uinteressant liv for noen, men selv så syntes jeg at det er det aller beste livet jeg kan leve. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...