Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Neinei :p

Men det er jo ikke første gangen jeg har fyra deg opp litt :p

Fyrt og fyrt opp. Jeg postet som jeg vanligvis gjør når det gjelder ting jeg bryr meg om. Hvem vet, kanskje noen liker det óg. :)

Haha. Nå merka jeg faktisk hvor dårlig jeg egentlig kan å skrive nynorsk.

Skulle svare på det malin skreiv (oppi hodet mitt). Starta med "Eg veit. vet veit veit vet vet vetvet? faen."

Eg veit ikkje kva du veit, men eg veit at eg ikkje veit nok. :tease:

Nynorsk er styggt og en "manipulering" av språkhistoria. Kan ikke dere nordmenn bare innrömme at dere ble eid av danskene og det kan man ikke endre på.

Og forresten, nynorsk er ikke likt talespråket. Kun de få ordene som kommer ifra din egen dialekt, men å mikse alle dialektene gjör det enda lengre ifra talespråket.

Nynorsk er verken stygt eller en manipulering av språkhistoria. Ja, Norge ble "eid" av Danmark grunnet svartedøden, men er det så galt at vi vil ha tilbake våre gamle språkrøtter?

Nynorsk er selvsagt ikke likt talespråket. Det er ingen som prater bokmål heller.

Er litt svensk selv. Tippoldefaren min var svensk.

Jasså? femte-generasjons-nordmann altså? Jeg er usikker på om jeg kan godta deg som norsk, plutselig. :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Edit: Faen for noen pyser dere er?! Ingen som forsvarte fedrelandet?!!!

Den norske hær bestod av ca 30 tusen mann, mens svenskene hadde ca 45 tusen mann. Både Sverige og Norge ønsket en kjapp slutt på krigen, og det ble dermed signering i Moss. Den norske kongen abdiserte, og Norge havnet i svensk union, dog med eget storting og system. Vi fikk bare felles konge og utenriksdepartement. Ellerno slikt.

Lenke til kommentar
Lei av å bare sitte hjemme å tulle foran pcen og tven :glare:Kan det ikke bare bli sommer å varmt igjen så man kan ligge bar ræva i parken med en kald pils.

Slå av pcen og kom deg ut en tur da. Så enkelt er det.

Søker på jobber jeg. Assisterende butikksjef, ser helst at de får noen med 3 års erfaring fra BI. Jaaaaaa.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...