Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Edit:

Du veit at det ikkje heiter kvisleis?...

Det er slikt som normale folk ikke trenger å vite. Nynorsk er stygt, bortkasta og en styggedom.

Nynorsk er stygt dersom, og berre dersom, du gjer det stygt. Dersom du nyttar patetiske forsøk på å skrive nynorsk, slik som til dømes 'kvisleis', lagar du eit nytt og totalt skakkjaurd språk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ganske sikker på at kvisleis var trolling fra hans side :whistle:

successful_troll.jpg

Og ja, nynorsk er noe drit, burde være valgfritt. Hvis ikke så burde vi ihvertfall hatt samisk også egentlig :dontgetit:

(nei, det er ikke noe jeg vil men skal det være sånn at man må lære språkene i landet, så skal man gjøre det ordentlig)

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Det er bare å gi opp. Brorparten av folket her har en merkelig aversjon mot nynorsk, sannsynligvis grunnet skolegangen deres, som har påtvunget dem å lære et annet, norsk skriftspråk i tillegg til det de vanligvis bruker, siden det visstnok er et krav om at når du får et offentlig brev på et språk, så skal det svares tilbake på det språket. Det være seg nynorsk, engelsk eller sannsynligvis urdu (men lykke til med sistnevnte).

Lenke til kommentar

Eller hvis man gjør som du gjør.

Forklar.

Du sier at nynorsk er stygt dersom man ikke får det til, og jeg legger til at det også er stygt hvis man får det til.

Nynorsk er en styggedom, og en fornærmelse mot alt som heter språk. Det burde ikke eksistere mer enn ett skriftspråk i norge.

Lenke til kommentar

Og ja, nynorsk er noe drit, burde være valgfritt. Hvis ikke så burde vi ihvertfall hatt samisk også egentlig :dontgetit:

(nei, det er ikke noe jeg vil men skal det være sånn at man må lære språkene i landet, så skal man gjøre det ordentlig)

Forskjellen på nynorsk og samisk er at nynorsk er berre ein annen variant av norsk, medan samisk er eit anna språk. :)

Lenke til kommentar

Eller hvis man gjør som du gjør.

Forklar.

Du sier at nynorsk er stygt dersom man ikke får det til, og jeg legger til at det også er stygt hvis man får det til.

Nynorsk er en styggedom, og en fornærmelse mot alt som heter språk. Det burde ikke eksistere mer enn ett skriftspråk i norge.

La oss nå da heller ha nynorsk - en sammensetning av forskjellige dialekter i Norge, enn en fornorskning av dansk. :p

Lenke til kommentar

Jeg blir dog ikke helt fornøyd før alle sammen lærer samisk på barneskolen og opprettholder undervisninga og lærdommen til de går ut fra vgs.

Det burde vært obligatorisk, slik at vi alle kan forstå Oddasat! :D

Kvisleis bomma du?

Eg skreiv heile innlegget på bokmål, og posta det før eg hugsa at no skal eg skriva nynorsk.

Edit:

Du veit at det ikkje heiter kvisleis?...

kvisleis meinar du kvisleis ikkje heiter kvisleis?

Slutt med trollinga di, Mikkel. Jeg blir fysisk uvel av å lese det ordet der. :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...