Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eneste fordelen med den er at den er SLC så du får teoretisk lengre levetid, men med vanlig bruk så vil en MLC fort vare i 10 år. Derfor ville jeg heller gått for to stykk Crucial C300 64GB i Raid0. Du får bedre 4k random-ytelse (skriving og lesing av småfiler) med én C300 64GB enn den der tror jeg. Og C300 har mye bedre leseytelse også sekvensielt. Så med 2*64gb C300 får du fort over 700MBs (med sata6Gb, ~500-550MBs med sata3Gb) les og 150MBs skriv for 1800 kroner siden C300 64GB er på tilbud den også.

edit: De som kjøpte den du nevnte på helgetilbud i forrige uke har visst blitt skuffet over ytelsen.

Her er lenke til C300 64GB; https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=601876

edit2: Det er 4K-ytelsen som er viktigst for vanlig bruk. Maks sekvensiell hastighet merker man sjelden.

Da ble nok ikke det et kjøp allikevel. :) Hadde vært deilig å kjørt et par SSD'er i Raid 0. :love:

Lenke til kommentar

Da ble nok ikke det et kjøp allikevel. :) Hadde vært deilig å kjørt et par SSD'er i Raid 0. :love:

Ta mitt råd og kjøp 2*C300 64GB. Det er billigere og bedre. Sett bort i fra skrivetelsen så er også bare en C300 64GB bedre også. Jeg har ikke angra ett millisekund på at jeg kjøpte min. Du trenger sannsnligvis ikke mer plass enn den ene disken til OS og coreprogrammer likevel. Alt annet legger du på en annen disk. Det jeg merket det best på er det at windows faktisk reagerer så fort jeg er inne. Tidligere så har jeg måtte vente på at den skal gjøre seg ferdig med all verdens innlastinger før jeg kunne åpne noe som helst av programmer. Nå kan jeg åpne alt jeg vil med en gang.

Her er ytelsen til den gamle systemdisken min (en vanlig 500GB samsung):

https://www.diskusjon.no/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=400665

Legg merke til 4K. Det er sånne ting som windows laster inn under oppstart f.eks.

Her er slik det er nå.

https://www.diskusjon.no/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=400659

Legg igjen merke til 4K

edit: JEg har bare Sata3Gb så jeg får ikke utnytta den sekvensielle lesehastigheten til C300 til det fulle som du ser.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Særemnet. Vi framfører forbrytelse og straff av Dostovtesky for et publikum på rundt 200 stykker, 3 ganger i løpet av 2 dager. Har ikke så stor rolle, men har litt avanserte replikker. Også den forbanna sminken. Har hørt at jeg ligner på Johnny Depp av 3 forskjellige folk nå, men liker enda ikke driten.

Lenke til kommentar

Så det er bare det at jeg trenger mer av det altså?

yessss. Det er som røyk, inntaksmengden for å oppnå samme effekt vokser eksponensielt med tiden :p

Men når jeg ikke har drukket noe særlig med kaffi da? Og det kan jo fint gå flere uker mellom hver energidrikk.. Tror jeg må forske litt mer på nettet om dette her :hmm:

Lenke til kommentar

Særemnet. Vi framfører forbrytelse og straff av Dostovtesky for et publikum på rundt 200 stykker, 3 ganger i løpet av 2 dager. Har ikke så stor rolle, men har litt avanserte replikker. Også den forbanna sminken. Har hørt at jeg ligner på Johnny Depp av 3 forskjellige folk nå, men liker enda ikke driten.

Ååååå! Kreativ linje! :love: Det vil eg og gjer. :wee: Break a leg. :wee:

Lenke til kommentar

Ååååå! Kreativ linje! :love: Det vil eg og gjer. :wee: Break a leg. :wee:

Går allmenn, er i forbindelse med norsk :p Morsomste er at alle de tobbakkrelaterte oppgavene fikk jeg ansvar for litt automatisk selv om jeg egentlig ikke bruker det mye. Måtte pakke pipene til folk og gi de et lite lynkurs i hva man burde og hva man ikke burde, samt rulle endel sigaretter, men det er jeg crap på da.

• Liker 1
Lenke til kommentar

SPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAM

Jeg er sulten :(

Lenke til kommentar

300 sider igjen nå, og 28 dager til juleaften! Dette betyr at dere må klare 10,71 nye sider per dag.

Heihå, heihå, til arbeid går vi nå!

Har vi sånn kinda et mål om 20k sider før nesteår? Eller før jul?

vi har et mål ja :p

bare og få inn noen nye smårips så blir det alltid fart her :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...