Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

I skrivende stund har jeg en puls på under 60. Jeg har akkurat satt meg igjen etter at jeg har løpt (Les: Gått fort) opp og ned 3 etasjer.

Er det noe galt ?

Det kan være tegn på noe, ja. Jeg ville nevnt det for legen. Broren til dama skal til undersøkelse i januar pga. lav puls bl.a. Han begynte å se ting i sidesynet som ikke var der og sånn. Han lå litt lavere enn deg. 54 tror jeg. Konklusjonen var at hjernen ikke fikk nok oksygen. Nå skal de skremme livet av han. Bokstavligtalt. De skal spenne han fast i en kontrapsjon som står i 60 grader i et "sensory-deprevation"-rom. Etter 20 minutter spretter den opp i 90 grader uten noe forvarsel. De håper at hjertet hans stopper da. Gjør det det så vet de hva som er galt med han. Hvis ikke så må de finne på noe annet for å finne ut hva som er galt.

Så det er nesten som heksebrenning. Har han det, dør han men har han det ikke så må de finne noe annet å drepe han med laugh.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I skrivende stund har jeg en puls på under 60. Jeg har akkurat satt meg igjen etter at jeg har løpt (Les: Gått fort) opp og ned 3 etasjer.

Er det noe galt ?

Det kan være tegn på noe, ja. Jeg ville nevnt det for legen. Broren til dama skal til undersøkelse i januar pga. lav puls bl.a. Han begynte å se ting i sidesynet som ikke var der og sånn. Han lå litt lavere enn deg. 54 tror jeg. Konklusjonen var at hjernen ikke fikk nok oksygen. Nå skal de skremme livet av han. Bokstavligtalt. De skal spenne han fast i en kontrapsjon som står i 60 grader i et "sensory-deprevation"-rom. Etter 20 minutter spretter den opp i 90 grader uten noe forvarsel. De håper at hjertet hans stopper da. Gjør det det så vet de hva som er galt med han. Hvis ikke så må de finne på noe annet for å finne ut hva som er galt.

Æsj. Jeg får titt og ofte tunnelsyn. Jeg har også litt problemer med å lese ting sammenhengende, så jeg må stoppe opp med jevne mellomrom. Hm. Får vel ringe legen snart :/

Lenke til kommentar

Så det er nesten som heksebrenning. Har han det, dør han men har han det ikke så må de finne noe annet å drepe han med laugh.gif

De har visst både anestesilege, hjertespesialist, hjertestartemaskin og noen spesialutdanna sykepleiere i naborommet klart til å løpe inn om faktisk hjertet stopper da. Så det SKAL være ganske trygt. Sier de. Det er en velprøvd metode.
Lenke til kommentar
Æsj. Jeg får titt og ofte tunnelsyn. Jeg har også litt problemer med å lese ting sammenhengende, så jeg må stoppe opp med jevne mellomrom. Hm. Får vel ringe legen snart :/

Ring legen i dag du. Ikke noen vits i vente til den dagen du faktisk går i bakken. Uforklart tunnelsyn er ofte tegn på en av to ting. Panikkangst eller for lite blod/oksygen til hjernen. Jo fortere du blir utredet, jo bedre. Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Er det noe galt ?

Nå jeg skal være glad for å ha hvile puls på 90?

Snittleif hut deg til legen nu!!!

Endret av Kim Spartacus
Lenke til kommentar

Ring legen i dag du. Ikke noen vits i vente til den dagen du faktisk går i bakken. Uforklart tunnelsyn er ofte tegn på en av to ting. Panikkangst eller for lite blod/oksygen til hjernen. Jo fortere du blir utredet, jo bedre.

Har i alle fall ingen panikkangst. Jeg er en veldig rolig og bedagelig person.

SnittLeif, høres nesten ut som "for mye kaffe"-symptomer :p

DET er i alle fall svært sannsynlig at det kunne vært. Drikker cirka en og en halv liter om dagen

Lenke til kommentar

Da burde pulsen hans vært høy, ikke lav. :p

Mnja. Ikke nødvendigvis. Er noen folk som blir faktisk sykt slappe av kaffe. De _fleste_ blir nok gira som F ;) Litt usikker her.

DET er i alle fall svært sannsynlig at det kunne vært. Drikker cirka en og en halv liter om dagen

Jeg har det av og til. Når jeg drikker for mye, så kaldsvetter jeg i henda, blir fuktig i panna og skarpsynet blandes med sidesynet av og til (slik at alt blir som sidesynet :p )

Men damn, det er nesten verdt det. I sånne tilfeller tenker jeg like fort som jeg faktisk vil at jeg skal tenke.

Lenke til kommentar

Jeg gjør ikke det. Jeg blir sløv i hodet og klarer nesten ikke lese engang :)

Jeg har i alle fall bestilt legetime nå. Begynte å tenke på hva jeg har som faktisk kan være relatert til det her. Jeg ble litt skremt av at jeg faktisk har gått med noen skumle symptomer i årevis (f.eks at hvis jeg blir skremt så går pulsen ned, ikke opp. Alle som kjenner meg veit det, og syns det er morsomt)

Lenke til kommentar

Jeg heller får ikke noe særlig kick ut av kaffi. Har ikke prøvd å druknet meg i det ennå, men merker ingenting etter en to-tre kopper. Ikke merker jeg noe i de energidrikkene heller. Tror jeg er immun mot koffein eller noe ^^

EDIT:

Etter noe kjapp søking på nettet virker det som om koffein ikke fungerer hvis du drikker mye av det og regelmessig. Men jeg kan ikke skjønne at det er mitt tilfelle. Drikker ikke kaffi regelmessig, ikke te heller. Og energidrikk drikker jeg kun på fest med sprit...

Endret av KvitKnekt
Lenke til kommentar

Jeg heller får ikke noe særlig kick ut av kaffi. Har ikke prøvd å druknet meg i det ennå, men merker ingenting etter en to-tre kopper. Ikke merker jeg noe i de energidrikkene heller. Tror jeg er immun mot koffein eller noe ^^

EDIT:

Etter noe kjapp søking på nettet virker det som om koffein ikke fungerer hvis du drikker mye av det og regelmessig. Men jeg kan ikke skjønne at det er mitt tilfelle. Drikker ikke kaffi regelmessig, ikke te heller. Og energidrikk drikker jeg kun på fest med sprit...

Ny mix som jeg tester ut nå er kaffe + druejuice. Funker fedt, mænd!

Leste noe sted på nettet om at de to forsterker hverandre. It works for me.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...