Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da starter vi med lekser :new_woot:

Hvordan gikk tentamen?

Elendig.

Det er godt at Tentamen ikke har en dritt å si, ved mindre du går på vgs da, noe jeg regner med du ikke gjør? Eller tar jeg helt feil nå? :blush:

Nye medlemmer er det ikke lett å sette seg inn i med en gang. :p Men velkommen skal du være, hvis jeg ikke har sagt det allerede.

Lenke til kommentar

Det er godt at Tentamen ikke har en dritt å si, ved mindre du går på vgs da, noe jeg regner med du ikke gjør? Eller tar jeg helt feil nå? :blush:

Nye medlemmer er det ikke lett å sette seg inn i med en gang. :p Men velkommen skal du være, hvis jeg ikke har sagt det allerede.

Takk for det. Tentamen har ingen betydning for meg sånn sett, men for videre utvikling til de tellende karakterene i 10. Klasse, så har det noe å si.

Dessverre er det å skrive fortellinger noe jeg hater.

Endret av n0O_o
Lenke til kommentar

Det å skrive fortelling er jo utrolig lett, i forhold til drøfting og slikt. I hvertfall er det min mening. Å skrive en historie om et emne du selv velger er den beste oppgaven man noen gang kan ha. Men det er vel ganske lett å si for meg som har brukt hele livet mitt til å spille, og kan hente historier fra mange forskjellige spill til å lage en historie. :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke råd til å kjøpe verken en ny ovn eller et varmelaken / varmeflaske / annet varmende før i desember.

Tips: Varmeflasker har lite volum. Fyll en halvannenlitersflaske som du har liggende med glovarmt vann og pakk den inn i et håndle. De holder varmen gjennom HELE natta.

Det gjør de absolutt ikke. Det er nemlig det jeg gjør nå. -_-

Lenke til kommentar

Det å skrive fortelling er jo utrolig lett, i forhold til drøfting og slikt. I hvertfall er det min mening. Å skrive en historie om et emne du selv velger er den beste oppgaven man noen gang kan ha. Men det er vel ganske lett å si for meg som har brukt hele livet mitt til å spille, og kan hente historier fra mange forskjellige spill til å lage en historie. :)

Eg fekk 5+ (eller var det 5/6..?) for å skrive omtrent handlinga til Mass Effect (ME1, vel og merke) :D

Ein ved sidan av meg skreiv om Fallout, han fekk 5+ han også :thumbup:

Lenke til kommentar

Genialt, Svele!

Too bad at vi ikke skal skrive flere historier på skolen...

Det teite var at eg ikkje hadde blitt ferdig med spelet at the moment, så eg dikta opp slutten. Blei verre enn den originale slutten i spelet.

Dessutan, teit med begrensa tid på stil. 3-timersstil? 6-timersstil? Kvifor ikkje mandag til torsdags-stil :( ?

Lenke til kommentar

Forskjellen fra deres og min skole, er at vi ikke får skrive om hva vi vil. Og det hjelper ikke å vite ting om en sak, hvis man skal skrive fortelling. Da blir det faktatekst.

Det pleier jo å være varierte oppgaver på en historie oppgave. Sikkert ikke alle skoler som er like flinke på akkurat dette, da. Er nok veldig mange skoler som har vanskelig med å skjønne at det faktisk er andre ting enn kjærlighet og forelskelse i nyromantikken som fenger ungdom i dag.

At de faktisk gir ut slike oppgaver er bare utrolig trangsynt og viser bare at de ikke gidder å tilpasse oppgaver i det hele tatt. Men jeg skjønner jo at de skal følge læreplanen de har fått utlevert, selv om jeg personlig syntes mye av tingene vi lærer om har null hensikt å bruke skattepengene våre til å betale skolen til å betale lærere for å lære oss det. Ikke minst er det jo relativt bortkastet tid.

Lenke til kommentar

Forskjellen fra deres og min skole, er at vi ikke får skrive om hva vi vil. Og det hjelper ikke å vite ting om en sak, hvis man skal skrive fortelling. Da blir det faktatekst.

Det pleier jo å være varierte oppgaver på en historie oppgave. Sikkert ikke alle skoler som er like flinke på akkurat dette, da. Er nok veldig mange skoler som har vanskelig med å skjønne at det faktisk er andre ting enn kjærlighet og forelskelse i nyromantikken som fenger ungdom i dag.

At de faktisk gir ut slike oppgaver er bare utrolig trangsynt og viser bare at de ikke gidder å tilpasse oppgaver i det hele tatt. Men jeg skjønner jo at de skal følge læreplanen de har fått utlevert, selv om jeg personlig syntes mye av tingene vi lærer om har null hensikt å bruke skattepengene våre til å betale skolen til å betale lærere for å lære oss det. Ikke minst er det jo relativt bortkastet tid.

Eller oppgåver om alkohol og gruppepress. Eller rusmiddel. Eller puberteten. Eller ditt eller datt, generiske og dårlige oppgåver som blir tolka veldig forskjellig og der ein må lange ut om heile livet sitt er ikkje gode oppgåver.

"Hurp durp, dei er ungdommar, og veit sikkert mykje om kriminalitet, politikk, dop og alkohol"

Blei VELDIG glad då me fekk skrive ei sci-fi historie forrige år.

Btw, ingen spurte MEG korleis det gjekk på tentamenen. Er det fordi eg ikkje er søt nok :( ?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...