Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8974354

Hmm, burde sende en mai til fylket også.

Skolen har sagt at vi får bruke PCene våre til personlig bruk, men vi får anmerking for å ha noe annet enn skolens egne programmer :thumbdown:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Det er skole PCene, vi betaler 870 per skoleår for de, det er fylket som eier de.

Skolen min skriver på hjemmesiden at de følger fylkets regler, men de gir oss masse regler som ikke er beskrevet i fylkets reglement. Vi er den eneste skolen hvor man får anmerking for å ha egne programmer :nei:

Lenke til kommentar

Hmm, burde sende en mai til fylket også.

Skolen har sagt at vi får bruke PCene våre til personlig bruk, men vi får anmerking for å ha noe annet enn skolens egne programmer :thumbdown:

Da hadde jeg fått mange anmerkninger, gitt.

Men på min skole er det bare førsteklassingene som har det slik. Vi tredjeklassinger og andreklassinger kan ha hvilke programmer vi vil, nesten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Vi skal egentlig få lov vi også, andre og tredje-klassingene får ikke ha egne programmer.

Men siden skolen har en sugen 20/20 linje på deling mellom 400 personer, så skaper folkene som bruker spotify og videosamtaler på skype problemer :thumbdown:

Og med de ubrukelige IT-ansvarlige vi har på skolen.

Det er vel mulig å blokkere portene på skolenettverket...

Lenke til kommentar

Vi skal egentlig få lov vi også, andre og tredje-klassingene får ikke ha egne programmer.

Men siden skolen har en sugen 20/20 linje på deling mellom 400 personer, så skaper folkene som bruker spotify og videosamtaler på skype problemer :thumbdown:

Og med de ubrukelige IT-ansvarlige vi har på skolen.

Det er vel mulig å blokkere portene på skolenettverket...

Ah, memories. Hvordan de blokket youtube og facebook og nettby, og vi omgikk blokkeringene fortere enn de kom opp ved å skrive inn andre landskoder i adressefeltet, og styre med innstillingene for nettleserne og IP, tror jeg. Vi gjorde vel alt som gikk an. Vi måtte logge på facebook på nytt for hver link vi trykket på, og det låste seg stadig vekk, og scripting og bilder blir helt fucked, men FACEBOOK skulle vi ha ja. Selv om alle var på skolen og ingenting morsomt skjedde på Face likevel. Good old times :love:

Lenke til kommentar

Vi får ikke til å instalere programmer på vår skolepc, eller da må vi ha et passord og brukernavn vi ikke har.

Men jeg har skaffet meg skype og spotify gjennom minnebrikke :D

Trist :cry: mener det seriøst, kjekt å ha slikt i de korte friminuttene :yes:

Sant! Angrer ikke, bruker det heletiden. M

I Motsetning til andre skoler har ikke skolen sperret facebook til oss :new_woot:

Facebook :love:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Https://www.facebook.com har hjulpet oss veldig :new_woot:

Men er det ikke mulig å bare blokkere portene til skype og spotify på serverene? Problem solved...

Endret av Slettet+8974354
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...