Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gawd, jeg sliter.

Hva er det smurfen?

Det jeg alltid kommer hit og syter og klager om vel. :p

Skole.

Bortsett fra at denne helgen, inn i mellom all whiskydrikkinga, pakkinga og maset fra familien, har jeg faktisk prøvd å gjøre det jeg skulle.

Jeg har prøvd å skrive oppgaven min. Jeg har skrevet en halv side svada, og trenger fortsatt en hel del ting som faktisk betyr noe.

Jeg har til og med oppgaven sambo skrev, for tips og inspirasjon, men ingenting av det jeg leser gir noe mening.

Det samme hver gang jeg åpner bøkene, eller ser gjennom notatene til læreren, eller hører på læreren. Jeg fatter null og niks av hva som foregår, hva det prates om, whatever. Og jeg misliker det. Jeg føler meg som en jævla analfabet! ><

Lenke til kommentar

Vurdert å prøve noe annet? Sånn, utifra min egen erfaring mener jeg. :p

Jeg prøvde meg på regnskap, administrasjon og bedriftsetablering. Det gikk faen ikke.

Samt kokkelinja, elektro, mekken, allmenn. Mekken og kokkelinja var greit nok, der kunne jeg holdt ut, for mye drittunger på mekken og kokkelinja var jeg for deprimert til å prøve meg på.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Jeg kan heller ikke gi så mye råd når det gjelder skole. Jeg har aldri gått videregående en gang. Urk. Nå er jeg blitt 24 år og prøver og få meg nok studiekompetanse til og få meg inn på ntnu. Tar realfag i år, men det går skit. Har droppet ut av alle fagene, untatt matten. Er på god tur til å droppe den og.

Lenke til kommentar

Vurdert å prøve noe annet? Sånn, utifra min egen erfaring mener jeg. :p

Jeg prøvde meg på regnskap, administrasjon og bedriftsetablering. Det gikk faen ikke.

Samt kokkelinja, elektro, mekken, allmenn. Mekken og kokkelinja var greit nok, der kunne jeg holdt ut, for mye drittunger på mekken og kokkelinja var jeg for deprimert til å prøve meg på.

Jeg kan heller ikke gi så mye råd når det gjelder skole. Jeg har aldri gått videregående en gang. Urk. Nå er jeg blitt 24 år og prøver og få meg nok studiekompetanse til og få meg inn på ntnu. Tar realfag i år, men det går skit. Har droppet ut av alle fagene, untatt matten. Er på god tur til å droppe den og.

Yeah, men jeg vil liksom ikke droppe ut fra dette når jeg bare har litt over et halvt år igjen av mine tre år heller, og om vi ser bort fra denne delen av bacheloren, så tror jeg jeg kan klare det. Jeg må bare finne fem studiepoeng til ...

Trodde jeg hadde dem, men så fant jeg ut at det ene faget jeg gledet meg til å ta, krever at jeg har jobbet med et annet fag jeg ikke har. Curses! Curses, I say!

Har lyst til å få dette ubrukelige faenskapet hvor det så og si er umulig å få jobb og hvor det ikke er noe master å ta videre, sånn at jeg i det minste har noe.

Før jeg prøver å komme inn på norsk eller engelsk et eller annet sted, slik at jeg kan få en middelmådig jobb som korrekturleser eller oversetter for et forlag eller noe. Da nærmer jeg meg i det minste noe jeg kunne likt å jobbe med.

Ifg. pappa burde jeg fortsatt søke på dokumentasjonsvitenskap på UIT eller bibliotekarlinja, og flere av vennene mine mener også at jeg passer best på et bibliotek. Hadde det dog ikke vært for at jeg avskyr bibliotek og synes bibliotekar virker usannsynlig kjedelig og stille.

Det er i alle fall erfaringa jeg har fått fra å tilbringe barndommen og alt for mye skoletid på bibliotek. :p

Og så er det det jævla kravet om å være så dømrade stille da. Jeg klarer f.eks. ikke lese om jeg ikke hører på musikk, leser jeg i stillhet, mister jeg konsentrasjonen pga. tinnitus. :p

Samt at karakterkravene for å komme inn på bibliotekar-linja var en del bedre enn hva jeg har sist jeg sjekka.

Samme gjelder dokumentasjonsvitenskap. Da jeg sjekka på det sist, krevde det at jeg skrev 10 sider sakprosa eller noe.

Jeg takler ikke sakprosa. Det er noe av det desidert kjedeligste jeg vet om. Rapporter, artikler og annet som er fakta og ikke fiksjon ... Blæ!

Jeg liker fiksjon. Der er alt så mye bedre, det er drager der, jeg har penger til å gjøre hva jeg vil, jeg har bedre kondis siden jeg aldri har røykt og jentene digger meg siden jeg ikke har fregner eller dårlig skjeggvekst.

Jeg skulle ønske jeg fikk tilbake selvbiografien på 20-30 sider jeg skrev på en hovedmålseksamen på påbygg. Den var ganske awesome ...

Og skal jeg hoppe på norsk / nordisk / engelsk på et eller annet universitet (gjerne det i Stavanger), så krever det uansett at jeg må ta et tredje språk (norsk, engelsk og fransk / tysk / spansk), og jeg har etter 4 år med fransk fortsatt store problemer med det språket, samt religion, som i nesten alle tilfeller viser seg å være 75 prosent kristendom, 10 prosent jødedom, 10 prosent islam og 5 prosent av alle andre religioner.

Woo-fuckings-hoo! Ungdomsskolen om igjen, bare for håpentligvis uten at jeg skal få juling fordi jeg holder med Viking FK i stedet for Rosenborg.

Lenke til kommentar

Skal nevnes at det snør her og nå... Og jeg HATER overforsiktige sjåfører. En ting er å ta det rolig over kortere stekninger og kutte litt fart. Men når du ligger i 50 hele veien på 3 mil og ikke tar hintet når folk bak deg flimrer med langlysa for å få deg til å slippe forbi trafikken du sinker. SÅ SE TIL HELVETTE Å HA DEG AV VEIEN! Forbanna dritt! Og det skal og nevnes at det var en BMW med sikkert ei kjerring i femtiåra som kjørte ...

Hjelper lite å dra 10 minutter tidligere på jobb når du kommer til samme tid som om du hadde dratt 10 minutter senere :thumbdown:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...