Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Du linker til et veksthormon som jeg nevnte i innlegget mitt. Ikke stod det noe om genmanipulering der heller. Du feiler så totalt.

 

Ellers så kan jeg nevne at den genfeilen som fører til denne ukontrollerte muskelveksten FINNES faktisk også i naturen. Det er bare ganske sjeldent. Men ved å nøye velge ut hvilke dyr man parrer har man greid å få denne genfeilen hos 100% av dyrene (tilnærmet). Det er fortsatt ikke snakk om genmanipulering, men KONVENSJONELL SELEKTIV PARRING! Slik man har gjort med alle nyttedyr siden tidenes morgen. Tror du det er NORMALT at en ku produserer så mange liter melk hver eneste dag? NEI!

Vi har tatt de dyra som produserte mest melk og parret på dem. De som ikke har gitt særlig med melk har blitt slaktet og ikke brukt i avl. Slik har man greid å over flere generasjoner øke melkeproduskjonen. Det er AKKURAT det samme man har gjort med belgisk blå, bortsett fra i en annen skala/setting. Her har man utnytten en naturlig forekommende genfeil som finnes hos en av X antall tusen dyr.

Samme med høns. For et par tusen år siden så la ikke de egg hver eneste dag. MEr sånn ca. en gang i måneden. Men igjen. Vi tok vare på de dyra som la mest egg og slaktet de som ikke produserte nok.

ja eg linka til eit veksthormon, som kjem sfa mennsekjeleg innblanding. altså tukling med gena til dyret. du har kansje rett at det byrja med ein naturleg mutasjon eller liknande, men som oftast vert denne mutasjonen oversedd og sett på som eit misfostar i naturen. men menneskja valte og utnyytta dette og deffor valte dei å fortsette med mangedoble muskelveksten på dyre, med hjelp av genmanipulering av veksthormona!!!! og grunnen til at dei gjor det, er kanskje som du seier for å få best mogleg utnytte av dyra :mad: . og det har INGENting med selektiv parring og gjere

 

Noen her som skal stå på ski i påsken ? :)

nei, eg er prinsippiel motstandar av slalombakkar og skigåing generelt, det øydeleggjer det lille reterande naturlandskapet med har igjen i noreg. er du klar over kor mykje arelat av dei vakre fjella i noreg som vet brukte til å byggje slalombakkar??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ja eg linka til eit veksthormon, som kjem sfa mennsekjeleg innblanding. altså tukling med gena til dyret. du har kansje rett at det byrja med ein naturleg mutasjon eller liknande, men som oftast vert denne mutasjonen oversedd og sett på som eit misfostar i naturen. men menneskja valte og utnyytta dette og deffor valte dei å fortsette med mangedoble muskelveksten på dyre, med hjelp av genmanipulering av veksthormona!!!! og grunnen til at dei gjor det, er kanskje som du seier for å få best mogleg utnytte av dyra :mad: . og det har INGENting med selektiv parring og gjere

Sikker på at det ikke har noe med selektiv parring å gjøre?

Belgian Blue cattle are a heavily-bred breed, producing extraordinary amounts of meat. The sculpted, heavily muscled appearance is known as "doubled muscled", and is a trait shared by the Piedmontese breed. Critics call Belgian blues "monster cows" and some countries have advocated eliminating the strain [1]. They are often unable to give birth without caesarean section.Belgian blue has a natural mutation of the gene that codes for myostatin, a protein that counteracts muscle growth. The truncated myostatin is unable to function in this capacity. This mutation also interferes with fat deposition, resulting in very lean meat.

 

I og med at det er der fra naturens side så har det ingen ting med genmanipulering å gjøre.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
ja eg linka til eit veksthormon, som kjem sfa mennsekjeleg innblanding. altså tukling med gena til dyret. du har kansje rett at det byrja med ein naturleg mutasjon eller liknande, men som oftast vert denne mutasjonen oversedd og sett på som eit misfostar i naturen. men menneskja valte og utnyytta dette og deffor valte dei å fortsette med mangedoble muskelveksten på dyre, med hjelp av genmanipulering av veksthormona!!!! og grunnen til at dei gjor det, er kanskje som du seier for å få best mogleg utnytte av dyra :mad: . og det har INGENting med selektiv parring og gjere

Sikker på at det ikke har noe med selektiv parring å gjøre?

Belgian Blue cattle are a heavily-bred breed, producing extraordinary amounts of meat. The sculpted, heavily muscled appearance is known as "doubled muscled", and is a trait shared by the Piedmontese breed. Critics call Belgian blues "monster cows" and some countries have advocated eliminating the strain [1]. They are often unable to give birth without caesarean section.Belgian blue has a natural mutation of the gene that codes for myostatin, a protein that counteracts muscle growth. The truncated myostatin is unable to function in this capacity. This mutation also interferes with fat deposition, resulting in very lean meat.

ja og som du ser så har eg eot svar på det og:

ja eg linka til eit veksthormon, som kjem sfa mennsekjeleg innblanding. altså tukling med gena til dyret. du har kansje rett at det byrja med ein naturleg mutasjon eller liknande, men som oftast vert denne mutasjonen oversedd og sett på som eit misfostar i naturen. men menneskja valte og utnyytta dette og deffor valte dei å fortsette med mangedoble muskelveksten på dyre, med hjelp av genmanipulering av veksthormona! og grunnen til at dei gjor det, er kanskje som du seier for å få best mogleg utnytte av dyra :mad: . og det har INGENting med selektiv parring og gjere

 

 

I og med at det er der fra naturens side så har det ingen ting med genmanipulering å gjøre.

belgisk blå hadde aldreg greid og overlevd utan menneskjeleg innblanding, dei er for store til å parre seg naturleg, til å bli føst naturleg og til å leve naturleg. alle blir født med keisersnitt

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare innrømme at du tok feil, Schnell?

Det er ingenting galt med det. Gjør det mange ganger jeg.

 

Man virker så mye mer seriøs når man kan være mann nok til å innrømme det.

"Beklager jeg tok visst feil."

Den setningen gjør at man selv om man tok feil kan gå derfra med hevet hode. Om man fortsette å tvære og påstå at man har rett i evigheten så blir man bare sett på som enda dummere. Det ER lov å ta feil, men innrøm det når noen motbeviser deg. :)

Lenke til kommentar
ja og som du ser så har eg eot svar på det og...
...strengt tatt så ignorerte du det Lars sa :shrug:

Nei? Eg motbeviste det lars sa!

Motbeviste? :lol:

"Ro ro til fiskeskjær..hvor mange fisker får du der...." :roll:

 

 

Du kom med en påstand om at det belgisk blå var en genmodifisert ting noe det IKKE var og så sier du at du motbeviste det? Du tok feil mann...christ..get over it.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare innrømme at du tok feil, Schnell?

Det er ingenting galt med det. Gjør det mange ganger jeg.

 

Man virker så mye mer seriøs når man kan være mann nok til å innrømme det.

"Beklager jeg tok visst feil."

Den setningen gjør at man selv om man tok feil kan gå derfra med hevet hode. Om man fortsette å tvære og påstå at man har rett i evigheten så blir man bare sett på som enda dummere. Det ER lov å ta feil, men innrøm det når noen motbeviser deg. :)

 

ok greitt, eg tok feil med EIN ting av det eg sa, og det var at det var menneskja som byrje og genmodisfiserer det. Eg ser no at det kom som følgje av ein naturleg mutasjon , som menneskja valte og utnytte og så fortsatte å fremme denne nye dyrearten på en unatruelg måte! Ein belgisk blå hadde aldreg ovelevd i naturen! det er menneskje som lagar denne rasen, sjølv om det opprinnelge sarta med ein naturleg mutasjon.

 

lovelss: nja sidan du skreiv det rett bak min post

Lenke til kommentar
Noen her som skal stå på ski i påsken ? :)

Like etter påskeferien for 6 år siden, var jeg på skitur med klassen oppe i Trollheimen.

Det var min aller siste gang på ski.

Jeg sverga en ed da jeg kom tilbake at jeg aldri mer skulle stå på ski, og har diverse dokumenter jeg kan dra frem om det skulle bli nødvendig.

Flott å ha foreldre som leger, samt å ha lært seg å forfalske signaturene deres.

 

Men mamma og pappa lovte meg det at jeg skulle slippe å gå / stå på ski resten av livet om jeg ikke ville, både via skole og privat.

Jeg er evig fornøyd med akkurat det.

Lenke til kommentar
ok greitt, eg tok feil med EIN ting av det eg sa, og det var at det var menneskja som byrje og genmodisfiserer det. Eg ser no at det kom som følgje av ein naturleg mutasjon , som menneskja valte og utnytte og så fortsatte å fremme denne nye dyrearten på en unatruelg måte! Ein belgisk blå hadde aldreg ovelevd i naturen! det er menneskje som lagar denne rasen, sjølv om det opprinnelge sarta med ein naturleg mutasjon.
Greit, de hadde ikke overlevd med så stor andel av denne mutasjonen i naturen. Men så lever de ikke i naturen nå heller da. 60-70% (om jeg husker riktig) av dem må taes med keisersnitt.

Men det er heller ikke noe problem. Vi gjør det jo. :)

Lenke til kommentar
ok greitt, eg tok feil med EIN ting av det eg sa, og det var at det var menneskja som byrje og genmodisfiserer det. Eg ser no at det kom som følgje av ein naturleg mutasjon , som menneskja valte og utnytte og så fortsatte å fremme denne nye dyrearten på en unatruelg måte! Ein belgisk blå hadde aldreg ovelevd i naturen! det er menneskje som lagar denne rasen, sjølv om det opprinnelge sarta med ein naturleg mutasjon.
Greit, de hadde ikke overlevd med så stor andel av denne mutasjonen i naturen. Men så lever de ikke i naturen nå heller da. 60-70% (om jeg husker riktig) av dem må taes med keisersnitt.

Men det er heller ikke noe problem. Vi gjør det jo. :)

jaja naturelg eller ikkje naturelg, det er grusomt at det er lovleg i noken land! Dei vert så store til slutt dei ikkje kan stå på beina sine! og dei pinast når dei lev, og vert andpustne av å gå 1 cm

 

Schnell : Awww. Come on! Si at du hater meg<3

nei då får eg endå meir warn!! :mad: så du lurar ikkje meg ;) men du veit kva plass du er på!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...