L4r5 Skrevet 18. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) Så...en skal ikke forske på ting som matproduksjon lengre? Nei, er jo synd å tenke på ting som kan være til stor hjelp for f.eks kontinenter som Afrika der mange sulter ihjel det hadde ALDREG hjulpet afrika!!! belgisk blå var ein luksusvare som kun ganga rike byherrar frå den vestlege verda! viss mennekjse fortsett å tukle sålies med naturen kjem det til å gå krfateg gale ein dag! til slutt greier me ikkje anna enn å produsere feite elefantar med apekattkropp. viss ikkje mennekjsa sluttar og tukla med dei naturlege gena kjem det til å skje noke sån , og IN`GEN vil få mat, afrika inkludert Men du har jo sagt at det ikke er naturlig og at vi skal slutte med ting som ikke er naturlig jo!? Edit: forskning på mer effektiv matproduksjon that is Endret 18. februar 2008 av L4r5 Lenke til kommentar
b-real Skrevet 18. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2008 det hadde ALDREG hjulpet afrika!!! belgisk blå var ein luksusvare som kun ganga rike byherrar frå den vestlege verda! viss mennekjse fortsett å tukle sålies med naturen kjem det til å gå krfateg gale ein dag! til slutt greier me ikkje anna enn å produsere feite elefantar med apekattkropp. viss ikkje mennekjsa sluttar og tukla med dei naturlege gena kjem det til å skje noke sån , og IN`GEN vil få mat, afrika inkludertVestlige byherrer? Hvorfor skal en sette seg som mål å lage fet-frie elefanter? Det er ikke noe en vanligvis spiser og det er en dyreart som er i fare for å bli utryddet i store deler av verden. Bra poeng Så...når forskere hjelper små bønder i Asia f.eks med å gi dem risplanter som "tåler" mer så er det en dårlig ting fordi at de får mer mat? At kua deres får vaksiner mot sykdommer som den kanskje kan få slik at de som eier kua ikke kan nyte melka og må slakte den pga sykdom? Dette vil ikke hjelpe på noe som helst men bare ødelegge? Dine argumentere er imo dårlige mann...sorry :\ Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 18. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2008 Ja netopp, det er det det er . sadisme, dei plagar dei stakars dyra og sidan dei fortsett og gjere det må dei jo like det!! :relamad:er du klar over korleigs dei var laga? dei berre tek eit par gen der og eitt par gen der, og litt ekstra muskelgen og spleisar gena saman til eitt embryo og putta det inn i ei stakras ku som dauer når den føder den belgiske blå kalven fordi den er så stor. dei har det dessutan heilt jævli når dei lev! og det einaste folk tykkjer på er at dei sikkart smakar godt! ein burde ikkje tukle med naturen såleis!€! forkasteleg spør du meg!!! hadde ikje overforbrukegt av kjøt i fast food industrei ntoke sånn av kunne dei sluppe det!! men neidå, dei skal mishandle dei stakars dyra!!! Nå ror du bare lenger ut på havet. Det er helt tydelig at du ikke har peil på hva du snakker om. Belgisk blå er IKKE genmanipulert faktisk. Det de har gjort er det man har tradisjonelt har gjort med alle nyttedyr. Det kalles "selective breeding". De har parret dyr med en spesielt gendefekt som fører til økt muskelproduksjon. Ofte har man toppet det med veksthormoner på dyra for å øke veksten enda mer. Snakk heller om noe du har peil på du. JO!!!!1 belgisk blå er genmanpulert!!! dei har propppa dei stakars dyra med masse drit som gjer at muskelane veks uhemma. ta og les dette viss du vil ha bevis på at eg har rett: http://en.wikipedia.org/wiki/Myostatin Lenke til kommentar
b-real Skrevet 18. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2008 Og når en først snakker om mat: http://www.gizmag.com/the-canned-cheesebur...ilderness/8713/ Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 18. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2008 Så...en skal ikke forske på ting som matproduksjon lengre? Nei, er jo synd å tenke på ting som kan være til stor hjelp for f.eks kontinenter som Afrika der mange sulter ihjel det hadde ALDREG hjulpet afrika!!! belgisk blå var ein luksusvare som kun ganga rike byherrar frå den vestlege verda! viss mennekjse fortsett å tukle sålies med naturen kjem det til å gå krfateg gale ein dag! til slutt greier me ikkje anna enn å produsere feite elefantar med apekattkropp. viss ikkje mennekjsa sluttar og tukla med dei naturlege gena kjem det til å skje noke sån , og IN`GEN vil få mat, afrika inkludert Men du har jo sagt at det ikke er naturlig og at vi skal slutte med ting som ikke er naturlig jo!? Edit: forskning på mer effektiv matproduksjon that is kva eg fårstår ikkje kva du meiner?? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 18. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2008 Er det ikke sånn at menneskekjøtt er smakløst / smaker som kylling forresten?Det trenger litt krydder og sånn. Kven spør du? Hvem som helst i kafeen. datasmurf: det er griskjøt som minnar mest om menneskjeskjøt Aha, men når vi grilla fingern til en kompis og hudene begynte å koke, lukta det kylling Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 18. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) det hadde ALDREG hjulpet afrika!!! belgisk blå var ein luksusvare som kun ganga rike byherrar frå den vestlege verda! viss mennekjse fortsett å tukle sålies med naturen kjem det til å gå krfateg gale ein dag! til slutt greier me ikkje anna enn å produsere feite elefantar med apekattkropp. viss ikkje mennekjsa sluttar og tukla med dei naturlege gena kjem det til å skje noke sån , og IN`GEN vil få mat, afrika inkludertVestlige byherrer? Hvorfor skal en sette seg som mål å lage fet-frie elefanter? Det er ikke noe en vanligvis spiser og det er en dyreart som er i fare for å bli utryddet i store deler av verden. Bra poeng Så...når forskere hjelper små bønder i Asia f.eks med å gi dem risplanter som "tåler" mer så er det en dårlig ting fordi at de får mer mat? At kua deres får vaksiner mot sykdommer som den kanskje kan få slik at de som eier kua ikke kan nyte melka og må slakte den pga sykdom? Dette vil ikke hjelpe på noe som helst men bare ødelegge? Dine argumentere er imo dårlige mann...sorry :\ eg har ikkje noke i mot at forskarar hjelp risbøndene i asia med plantene deira, men belgisk blå er levande dyr som vert mishandla på det grovaste med å i det heile tatt bli født. Det stakars dyra hadde ikkje ein gong ein sjangs. Endret 18. februar 2008 av Alastor Fjernet unødvendige utropstegn. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 18. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2008 Eg føler meg som ein svett og ekkel nerd. Eg må komme meg vekk frå PC-en. NO! Oo Snakkast FK. Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 18. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2008 snakkast herre mann Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 18. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2008 (...) spleisar gena saman til eitt embryo (...) Mener du dette bokstavelig? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 18. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2008 eg har ikkje noke i mot at forskarar hjelp risbøndene i asia med PLANTENE deira, men belgisk blå er levande dyr som vert mishandla på det grovaste med å i det heile tatt bli født!! Det stakars dyra hadde ikkje ein gong ein sjangs!!!Nei, men har du i det hele tatt tenkt tanken på at denne metoden kan faktisk være til nytte i framtiden? La oss si at det vokser ei tynn jævla ku i Kenya f.eks som ikke legger på seg så mye og faktisk og er tynn og mager. Hva hvis denne forskingen som har blitt gjort på belgisk blå kom til å lag en vaksine/sprøyte...et eller annet som fikk denne kua til å legge på seg uten at den ble like mongo-stor som belgisk blå men til en normal størrelse? Har du i tenkt i de tankene what so ever? Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 18. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2008 (...) spleisar gena saman til eitt embryo (...) Mener du dette bokstavelig? ja Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2008 JO!!!!1 belgisk blå er genmanpulert!!! dei har propppa dei stakars dyra med masse drit som gjer at muskelane veks uhemma. ta og les dette viss du vil ha bevis på at eg har rett: http://en.wikipedia.org/wiki/Myostatin Du linker til et veksthormon som jeg nevnte i innlegget mitt. Ikke stod det noe om genmanipulering der heller. Du feiler så totalt. Ellers så kan jeg nevne at den genfeilen som fører til denne ukontrollerte muskelveksten FINNES faktisk også i naturen. Det er bare ganske sjeldent. Men ved å nøye velge ut hvilke dyr man parrer har man greid å få denne genfeilen hos 100% av dyrene (tilnærmet). Det er fortsatt ikke snakk om genmanipulering, men KONVENSJONELL SELEKTIV PARRING! Slik man har gjort med alle nyttedyr siden tidenes morgen. Tror du det er NORMALT at en ku produserer så mange liter melk hver eneste dag? NEI! Vi har tatt de dyra som produserte mest melk og parret på dem. De som ikke har gitt særlig med melk har blitt slaktet og ikke brukt i avl. Slik har man greid å over flere generasjoner øke melkeproduskjonen. Det er AKKURAT det samme man har gjort med belgisk blå, bortsett fra i en annen skala/setting. Her har man utnytten en naturlig forekommende genfeil som finnes hos en av X antall tusen dyr. Samme med høns. For et par tusen år siden så la ikke de egg hver eneste dag. MEr sånn ca. en gang i måneden. Men igjen. Vi tok vare på de dyra som la mest egg og slaktet de som ikke produserte nok. kva eg fårstår ikkje kva du meiner??Nei det er jo helt tydelig Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 18. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2008 mMmm... Sjokoladepudding og vaniljesaus. Gav opp å være sunn Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2008 (...) spleisar gena saman til eitt embryo (...)Mener du dette bokstavelig?jaDa er du HELT på jordet. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) Kutt nå ut kranglinga. Endret 18. februar 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 18. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2008 *hekta på Mathias Rust Band* Lenke til kommentar
b-real Skrevet 18. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2008 Forskjell på krangling og en diskusjon. Og for å kjefte litt: Det er jeg som bestemmer når kranglinga er slutt pusen Lenke til kommentar
The Jester Race Skrevet 18. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2008 Noen her som skal stå på ski i påsken ? Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 18. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2008 Noen her som skal stå på ski i påsken ? Nevar. Meg på ski. Det ender som regel med at jeg går rett på trynet med skiene hulter til bulter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg