Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ja eg er eining i at menneskjer er meit verdt enn "nyttedyr" som du kallar det :mad: men belgisk blå er IKKJe eit nyttedyr det er eit kunnsteg produsert dyr som har det heilt jævligt når det lev1!!!

desutan er ikkje dine og andre mennskjers egoistiske behov meir verdt enn eitt dyreliv!

I MINE øyne er jeg verd mer enn ganske mange mennesker og I HVERTFALL noe så trivielt som et fe.

 

Og belgisk blå er da det ultimate nyttedyret. Det er jo tross alt som du sier "kunnsteg produsert" for å gi oss mest mulig mat. :)

ja menneskjer er meir verdt enn dyr. MEN mennesktes egoistiske behov for å ete mishandla dyr, som ikkje ein gong er del av naturen, som berre menneskjer har bakt som eit anna brød, som berre vert fostra opp på ete masse feitt gras så dei til slutt vert så store og feite dei ikkje kan stå! tenk kor jablig for dei!

og du tykkjer dine egoistiske matbehov er verdt og ofra stor pine for eit dyr?

Det er ikkje eit ultimat nyttedyr, det er eit ultimat dyr laga for menneskjeleg sadistar som likar å plage dyr!!! og indirekte vert folk som støttar det og tykkjer det er OK å ete ein del av det!!

Lenke til kommentar
Ooh, funky.

 

Var ute på grilltur egentlig, var bare tom for tennved og diverse.

Var ute og grilla nylaga blodpudding lagd av blodet fra et nyslakta lam vi stjal og slakta på kirketrappen før vi brøt oss inn og skrev latinsk svada på veggene inne i kirka, et under at vi ikke ble tatt. Var mye pes om det i ettertid.

Blodpudding eller blodpølse kunne jeg aldri tenkt meg å prøve.

 

Derimot så har jeg planer om å kjøpe et lam eller en pattegris og grille helt over en tønnegrill til sommeren. Pattegris skal visstnok ha en meget mild og god smak.

Lenke til kommentar
ja menneskjer er meir verdt enn dyr. MEN mennesktes egoistiske behov for å ete mishandla dyr, som ikkje ein gong er del av naturen, som berre menneskjer har bakt som eit anna brød, som berre vert fostra opp på ete masse feitt gras så dei til slutt vert så store og feite dei ikkje kan stå! tenk kor jablig for dei!

og du tykkjer dine egoistiske matbehov er verdt og ofra stor pine for eit dyr?

Det er ikkje eit ultimat nyttedyr, det er eit ultimat dyr laga for menneskjeleg sadistar som likar å plage dyr!!! og indirekte vert folk som støttar det og tykkjer det er OK å ete ein del av det!!

Ja jeg synes det er verd det. Det er nemlig veldig godt og jeg liker det.

 

Mener du at alt som ikke er 100% naturlig ikke hører hjemme i vår verden bør du bare slå av datamaskina og gå over til å skrive brev.

 

Slutten av innlegget ditt skjønte jeg svært lite av. Sorry. (Dette er ikke ment som noe personangrep, men jeg ble sittende å tenke "Hæ? Hva prøver han å få frem her?")

 

edit: Beklager dobbeltpost

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Lars, like greit. Smaker helt for grønnjævlig :p

 

Her er link til saken btw:

http://www.adressa.no/nyheter/article501024.ece

 

Husker jeg kom hjem etter å ha brukt natta hos en kompis eller noe sånt og det første jeg hørte fra mamma og pappa var "Hvor har du vært i natt?"

 

Jeg hadde hørt om det fra en annen kompis, så jeg svarte at om de trudde jeg hadde vært i Geitastrand kirke og lekt med lam og blod og slikt, så tok de feil og at jeg følte meg såra.

 

De trodde det. Samme gjorde mange av venna mine, og noen lærere og slikt.

"Kos"

Lenke til kommentar
Jeg driter egentlig i det der. Jeg spiser kjøtt om jeg vil ha kjøtt *egoistisk*. Men nå er ikke jeg så fryyyktelig glad i kjøtt lenger da. Spør meg ikke hvorfor, for jeg er faktisk ikke sikker.

du drit i alle etiske og moralske sider når du et maten din? :realmad: tykkjer du det er heilt ok å ete ein okse som berre vert splesia med eit par gen der og eit par gen der så vart det ein stor belgisk blå som så vaks så stor han ikkje kunne stå :mad: tykkjer du det er ok? hadde du åtet ein belgisk blå?

Tja. Jeg har noen unntak. Men du skal ikke se bort i fra at jeg kommer og spiser deg.

Lenke til kommentar
Husker jeg kom hjem etter å ha brukt natta hos en kompis eller noe sånt og det første jeg hørte fra mamma og pappa var "Hvor har du vært i natt?"

 

Jeg hadde hørt om det fra en annen kompis, så jeg svarte at om de trudde jeg hadde vært i Geitastrand kirke og lekt med lam og blod og slikt, så tok de feil og at jeg følte meg såra.

 

De trodde det. Samme gjorde mange av venna mine, og noen lærere og slikt.

"Kos"

GENIALT! Det må jeg prøve å si om noe slikt skjer her. :wee:
Lenke til kommentar
ja menneskjer er meir verdt enn dyr. MEN mennesktes egoistiske behov for å ete mishandla dyr, som ikkje ein gong er del av naturen, som berre menneskjer har bakt som eit anna brød, som berre vert fostra opp på ete masse feitt gras så dei til slutt vert så store og feite dei ikkje kan stå! tenk kor jablig for dei!

og du tykkjer dine egoistiske matbehov er verdt og ofra stor pine for eit dyr?

Det er ikkje eit ultimat nyttedyr, det er eit ultimat dyr laga for menneskjeleg sadistar som likar å plage dyr!!! og indirekte vert folk som støttar det og tykkjer det er OK å ete ein del av det!!

Ja jeg synes det er verd det. Det er nemlig veldig godt og jeg liker det.

 

Mener du at alt som ikke er 100% naturlig ikke hører hjemme i vår verden bør du bare slå av datamaskina og gå over til å skrive brev.

 

Slutten av innlegget ditt skjønte jeg svært lite av. Sorry. (Dette er ikke ment som noe personangrep, men jeg ble sittende å tenke "Hæ? Hva prøver han å få frem her?")

 

edit: Beklager dobbeltpost

sjå på denne karen : http://www.bbg-uk.com/images/danser.JPG

 

det er for å tilfredstilla menneskjelege sadistars behov når dei for lov å lage desse dyra (som til sluttt vert så store før eit år har godt at dei ikkje kan stå på beina sine) til folk som likar og ete dei :mad: det var det eg meinte med det siste innlegget mitt

Lenke til kommentar
Jeg driter egentlig i det der. Jeg spiser kjøtt om jeg vil ha kjøtt *egoistisk*. Men nå er ikke jeg så fryyyktelig glad i kjøtt lenger da. Spør meg ikke hvorfor, for jeg er faktisk ikke sikker.

du drit i alle etiske og moralske sider når du et maten din? :realmad: tykkjer du det er heilt ok å ete ein okse som berre vert splesia med eit par gen der og eit par gen der så vart det ein stor belgisk blå som så vaks så stor han ikkje kunne stå :mad: tykkjer du det er ok? hadde du åtet ein belgisk blå?

Tja. Jeg har noen unntak. Men du skal ikke se bort i fra at jeg kommer og spiser deg.

lol kva feen?? :ohmy:

Lenke til kommentar
sjå på denne karen : http://www.bbg-uk.com/images/danser.JPG

 

det er for å tilfredstilla menneskjelege sadistars behov når dei for lov å lage desse dyra (som til sluttt vert så store før eit år har godt at dei ikkje kan stå på beina sine) til folk som likar og ete dei :mad: det var det eg meinte med det siste innlegget mitt

Ja jeg ser. Det ser ut som det er mye bra kjøtt der. :yes:

 

Og NEI! Det er ikke for å tilfredstille noen sadister at disse dyrene har blitt "laget". Nå er du på bærtur. Det er for å produsere mer kjøtt raskere. Har ingen ting med sadisme å gjøre. :)

 

Vet du hva sadisme er? Det er å påføre andre lidelse for å få en glede ut av deres liding. Altså at man liker at de lider. Det er ikke det det handler om å i det hele tatt. Det er snakk om å være mest mulig effektiv.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...