Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Er ferdig med antideppresiver.

Fucker bare hodet mere opp enn det er fra før av.

Har skuffa enda med b prep, men skal holde meg unna de så lenge jeg klarer :thumbup:

Nå har angsten styrt mitt liv i 10 år, på tide jeg tar livet mitt tilbake. Har faktisk ikke hatt angst i det hele tatt den her uka :dontgetit: Lenge siden jeg har gått en uke uten angstanfall.

Hvordan funker angst, hva er det du engster deg for ?

Hadde jeg visst det så hadde det vært enkelt å kurere tror jeg. Du har sikkert vært redd noen gang, pulsen øker å du begynner å kaldsvette, noe sånt er angst. Jeg vet ikke hva jeg engster meg for, det kommer bare plutselig at jeg får anfall, trenger ikke være noe som trigger det i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man har noe spesifikt å være redd for blir det jo frykt, ikke angst. Selvsagt, forskjellige situasjoner som trigger det, men det er vanskelig å pinpointe nøyaktig hva det er.

Mine anfall kan starte mens jeg sitter å ser på donald duck på tv-en,

Altså ingen grunn jeg ser som trigger det hele.

Angst anfall har jeg delvis klart å innrømme at jeg må slite med resten av livet å har funnet en ting som hjelper mot det.

Panikk anfall derimot er værre for da klarer jeg ikke tenke i det hele tatt. Heldigvis er det ikke noe man har hver dag. Da hadde jeg nok fort havnet på galehus.

Lenke til kommentar

Angst kan være bygd på spesifikke ting det og, men om jeg ikke tar helt feil så er frykt bygget på erfaringer og angst er mer innebygget. Hvis du står på kanten av et fjell så kan du få angst for å falle ned. Dette fordi du vet at muligheten for å falle ned er der, men du har ikke lært det av noen erfaring.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...