Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jævla IT-drittsekkene har gjort det "umulig" for meg å oppdatere spotify, og da lar den meg ikke spille av musikk :(

Spotify dreper internettkapasiteten, og ødelegger for alle andre som prøver å bruke internett. Jeg støtter "IT-drittsekkene" sitt valg.

On that subject; kjenner du til noen enkle, lette programmer som jeg kan bruke til å sjekke hvor mye nettverkstrafikk et gitt program bruker her hos meg? Jeg føler på en måte ikke at spotify bruker så mye

And also; jeg gadd ikke google.

Lenke til kommentar

Jævla IT-drittsekkene har gjort det "umulig" for meg å oppdatere spotify, og da lar den meg ikke spille av musikk :(

Spotify dreper internettkapasiteten, og ødelegger for alle andre som prøver å bruke internett. Jeg støtter "IT-drittsekkene" sitt valg.

On that subject; kjenner du til noen enkle, lette programmer som jeg kan bruke til å sjekke hvor mye nettverkstrafikk et gitt program bruker her hos meg? Jeg føler på en måte ikke at spotify bruker så mye

And also; jeg gadd ikke google.

Ja jeg vil virkelig ha det, for vi har ei sugen linje hjemme og alle kjefter på hverandre for at vi bruker spotify når de andre skal spille...

Lenke til kommentar

Ofte er det jo vel ikke båndbredden som stopper opp, men heller håndteringen av så mange pakker av serverene, routerene osv som gjør at nettet går tregt. Når 200 stk skal laste ned eller streame samtidig er det mye arbeid for routerene å sende rett pakke rett vei.

Er i alle fall slik jeg har skjønt det. Mulig det finnes mye bedre (billigere) utstyr for å takle slikt nå enn da jeg prøvde å sette meg litt inn i det.

Lenke til kommentar

Og vi som har sånn rundt 5000 ansatte hvorav ganske mange faktisk jobber over nett med tynnklienter, skal det ikke mye til for at nettet for de går fryktelig sent. Vi har også våre interne servere i sverige, som vi deler med sverige og finland, og alle ansatte der. Kan tenke meg at det er noen rimelig heftige servere da.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...