Sameboe Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Noooo, en homo legger an på meg fordi en kompis frapa(facebook-rape, aka tulle med andres profiler.) meg og endra mine interesser..... haha, what to do?!?!?! hirr hirr Lenke til kommentar
Nie Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Jeg har en liten utfordring. Tenkt scenario: Dere sitter med noen som selv mener de er veldig datakyndige, men ordene "formatere maskinen" gir tydeligvis ingen mening. Disse sitter og forteller deg at du ikke egentlig trenger antivirus-program på maskinen, fordi, om du først får virus, så trenger du bare lage en ny konto på maskinen, for viruset kan ikke røre den nye kontoen. Hva faen mener de da? Hva nå enn de mener har tydeligvis funket, for det var en faktisk datakyndig som gjorde det. Jeg er bare nyskjerrig på hva det var som ble gjort, siden fyren påstår at maskinen ikke ble formatert. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Noooo, en homo legger an på meg fordi en kompis frapa(facebook-rape, aka tulle med andres profiler.) meg og endra mine interesser..... haha, what to do?!?!?! Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Jeg har en liten utfordring. Tenkt scenario: Dere sitter med noen som selv mener de er veldig datakyndige, men ordene "formatere maskinen" gir tydeligvis ingen mening. Disse sitter og forteller deg at du ikke egentlig trenger antivirus-program på maskinen, fordi, om du først får virus, så trenger du bare lage en ny konto på maskinen, for viruset kan ikke røre den nye kontoen. Hva faen mener de da? Hva nå enn de mener har tydeligvis funket, for det var en faktisk datakyndig som gjorde det. Jeg er bare nyskjerrig på hva det var som ble gjort, siden fyren påstår at maskinen ikke ble formatert. Da viser du dem fingeren og drar med deg pc'en din. 1 Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 (endret) Jeg har en liten utfordring. Tenkt scenario: Dere sitter med noen som selv mener de er veldig datakyndige, men ordene "formatere maskinen" gir tydeligvis ingen mening. Disse sitter og forteller deg at du ikke egentlig trenger antivirus-program på maskinen, fordi, om du først får virus, så trenger du bare lage en ny konto på maskinen, for viruset kan ikke røre den nye kontoen. Hva faen mener de da? Hva nå enn de mener har tydeligvis funket, for det var en faktisk datakyndig som gjorde det. Jeg er bare nyskjerrig på hva det var som ble gjort, siden fyren påstår at maskinen ikke ble formatert. Det med å lage ny konto så er viruset vekke har jeg aldri vært borti. Isåfall må det være noe nye greier som er kommet i det siste Endret 16. november 2010 av Friction# Lenke til kommentar
Nie Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 I det siste for flere år siden, vel å merke. Han sitter og mimrer. Siste sitatet fra ham nå er "Datamaskiner e for å lesa avise, kanskje senna ein mail no og då". Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Jeg har en liten utfordring. Tenkt scenario: Dere sitter med noen som selv mener de er veldig datakyndige, men ordene "formatere maskinen" gir tydeligvis ingen mening. Disse sitter og forteller deg at du ikke egentlig trenger antivirus-program på maskinen, fordi, om du først får virus, så trenger du bare lage en ny konto på maskinen, for viruset kan ikke røre den nye kontoen. Hva faen mener de da? Hva nå enn de mener har tydeligvis funket, for det var en faktisk datakyndig som gjorde det. Jeg er bare nyskjerrig på hva det var som ble gjort, siden fyren påstår at maskinen ikke ble formatert. Fortell personen at de ikke aner hva de snakker om og ta backup + formater. Forøvrig er det ikke langt unna sannheten at man ikke trenger antivirus. Jeg har hatt denne pc-en i over ett år uten, scannet i går, og fant EN "infisert" fil, og det var en crack som virusprogrammet mitt ikke ville la være i fred. Lenke til kommentar
Nie Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Eplefe. Det er sant at man ikke trenger antivirus, når man innser at man kan lese det som står i pop-up vinduer, og ikke trenger å trykke ja helt uten videre, fordi da slutter den å mase. Ikke før. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Fortell personen at de ikke aner hva de snakker om og ta backup + formater. Forøvrig er det ikke langt unna sannheten at man ikke trenger antivirus. Jeg har hatt denne pc-en i over ett år uten, scannet i går, og fant EN "infisert" fil, og det var en crack som virusprogrammet mitt ikke ville la være i fred. Samme hos meg, den fant en infisert fil som var en crack. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Cracks er ikke nødvendigvis infiserte, men antivirusprogrammer liker å innbille seg at de er det. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Jeg har en liten utfordring. Tenkt scenario: Dere sitter med noen som selv mener de er veldig datakyndige, men ordene "formatere maskinen" gir tydeligvis ingen mening. Disse sitter og forteller deg at du ikke egentlig trenger antivirus-program på maskinen, fordi, om du først får virus, så trenger du bare lage en ny konto på maskinen, for viruset kan ikke røre den nye kontoen. Hva faen mener de da? Hva nå enn de mener har tydeligvis funket, for det var en faktisk datakyndig som gjorde det. Jeg er bare nyskjerrig på hva det var som ble gjort, siden fyren påstår at maskinen ikke ble formatert. Største biten Bullshit jeg har lest. Den "datakyndige" personen burde fått seg et et lite kurs i datasikkerhet. Virus fungerer fint på PC-en uansett hva slags konto du er logget inn på, om du så lager flere nye kontoer. Hvordan fjerne virus: 1. Programvare som fjerner snusket. MalwareBytes er fint, samt Microsoft sitt gratisalternative, Microsoft Security Essentials. 2. Format på hele røkla. 1 Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Eplefe. Det er sant at man ikke trenger antivirus, når man innser at man kan lese det som står i pop-up vinduer, og ikke trenger å trykke ja helt uten videre, fordi da slutter den å mase. Ikke før. Strengt tatt burde man bare krysse det ut om det kommer et uventet popupvindu. Betyr sjeldent noe annet enn trøbbel. Men dette vet de fleste som er datakyndige. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Nja, er man heldig så vinner man jo det nigerianske lotteriet. 1 Lenke til kommentar
Romis Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Nightmare mode er så grusomt vanskelig når jeg skal gjøre playthroughs av Dragon Age. Sikkert ikke veldig gøy å se på meg wipe i 40 minutter på en mob-pack. Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Digg med vafler. Nå blir det kebab før jeg stuper inn i norskboken Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Cracks er ikke nødvendigvis infiserte, men antivirusprogrammer liker å innbille seg at de er det. Uheldighvis ja. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 (endret) Eplefe. Det er sant at man ikke trenger antivirus, når man innser at man kan lese det som står i pop-up vinduer, og ikke trenger å trykke ja helt uten videre, fordi da slutter den å mase. Ikke før. Strengt tatt burde man bare krysse det ut om det kommer et uventet popupvindu. Betyr sjeldent noe annet enn trøbbel. Men dette vet de fleste som er datakyndige. Vi burde virkelig gi ungdom i dag en video på hva de skal gjøre for forskjellige situasjoner og hvordan sikre dem mot virus. F.eks stod det i VG i dag '' Slik får du en raskere PC '' - Vet du hva, kanskje hvis du hadde sluttet å gått på linker du fikk på Facebook som var viruslinker, og ikke gikk på linkene du fikk på MSN, og lastet ned sanger fra Limewire så hadde ikke pc'en vært fyllt opp med virus som gjorde den tregere! Hvis du VIRKELIG vil få en raskere PC, så reformaterer du. Hvis du er en 13-17 årig jente som bare sitter på facebook og msn så gjør det ingenting å reformatere en gang i blandt. Det går jo også så fort. Beklager, men jeg bare måtte si det. Sikkert noen som føler det ikke hadde noe med saken å gjøre, men jeg bare måtte kommentere det avisoppslaget. På førstesiden til og med.. Det viser kanskje hvor lite folk kan om data. Endret 16. november 2010 av Romis Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 (endret) And now for something completely different. The Larch. Endret 16. november 2010 av Bytex Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Noen som vet hvor man får kjøpt turbokit til Sierra? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Romis: Reformatering funker bare så og så langt før du begynner å drepe harddisken din, så nei, det funker ikke å reformatere for n'te gang, det går kortere og kortere tid før du *må* formatere igjen fordi harddisken blir ødelagt etterhvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg