L4r5 Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Det er bare å bytte vifte på strømforsyninga da. Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 joda veit det, men denna er rimelig utdatert på alt som er forutenom ene harddisken. alt er på randen til å dævve. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 joda veit det, men denna er rimelig utdatert på alt som er forutenom ene harddisken. alt er på randen til å dævve. La meg lage et kjapt oppsett til deg.OS-disk: Crucial C300 SSD 64 eller 128GB. 64 bør holde for coreprogrammer og OS. Når du har testet SSD vil du aldri gå tilbake. Jeg lover. Lagringsdisk: En eller annen samsung 1-2TB. Samsung er kalde, raske nok og stabile. CPU: AMD Phenom II X6 1055T HK: ASUS M4A88TD-V EVO/USB3. Stabilt, raskt og kjølig brikkesett. GPU: En eller annen AMD HD6850 RAM: Så mye du har råd til PSU: Corsair TX 750W PSU eventuelt HX om du vil ha modulær Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Jeg foretrekker stasjonær fremfor bærbar, fordi stasjonær er enklere å modde, samt oppgradere. Ikke for det, jeg er veldig glad i bærbare også. Bare det at om jeg skal ha en god gamer-bærbar med stor skjerm, er den tung og dyr og upraktisk å drasse med seg overalt. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Sitter ved den hjemmesnekkra pulten min og ser så langt som jeg kan. Har god utsikt, men snør en del. Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 joda veit det, men denna er rimelig utdatert på alt som er forutenom ene harddisken. alt er på randen til å dævve. La meg lage et kjapt oppsett til deg.OS-disk: Crucial C300 SSD 64 eller 128GB. 64 bør holde for coreprogrammer og OS. Når du har testet SSD vil du aldri gå tilbake. Jeg lover. Lagringsdisk: En eller annen samsung 1-2TB. Samsung er kalde, raske nok og stabile. CPU: AMD Phenom II X6 1055T HK: ASUS M4A88TD-V EVO/USB3. Stabilt, raskt og kjølig brikkesett. GPU: En eller annen AMD HD6850 RAM: Så mye du har råd til PSU: Corsair TX 750W PSU eventuelt HX om du vil ha modulær og hvor mye vil det koste? ekke lagd av penger Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Bare én lagringsdisk, Lars? Also, når kommer SSD i større formater? Og hvor kan jeg kjøpe et serverrack som jeg kan fylle med SSD-disker? Jeg vil ha 10 TB lagring på SSD, dang nabbit! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 og hvor mye vil det koste? ekke lagd av penger Regn det ut da vel. Det er skjermkort på hovedkortet så du kan stryke skjermkortet om du ikke spiller. Du kan også gå for quadrakjerne i stedet for hexakjerne. Har du lagringsdisk? I så fall kan den strykes. Jeg hadde fortsatt gått for SSD-disken da. Den koster 1000lappen og er verd hver krone. Alle disktunge programmer får en helt sinnsyk ytelsesøkning.Du kan også gå for en billigere strømforsyning sikkert, men da bør du være forsiktig med klokking og slikt. Bare én lagringsdisk, Lars? Also, når kommer SSD i større formater? Og hvor kan jeg kjøpe et serverrack som jeg kan fylle med SSD-disker? Jeg vil ha 10 TB lagring på SSD, dang nabbit! Jeg prøver å lage budsjettpc. Ang. størrelser og SSD: Du får det opp i terrastørrelse tror jeg. Ikke Crucial da. Lagringsplass er billig, raskt og stort. Velg to parametere. Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 så denna her http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10274 har to rimelig gode nye hdd så det er det ikkeno problem med. er lenge sia jeg har styra med noe som helst av pcbygging eller fulgt med på hva som er bra om dagen og det hele. ser den her helt håpløs ut? Lenke til kommentar
Pinup Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 God morgen jenter Good morning. Vært oppe i fire timer snart men. Lenke til kommentar
ZenMuch Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 La meg 7 imorgest, så syns det er godt gjort at jeg er oppe nå Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 så denna her http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10274 har to rimelig gode nye hdd så det er det ikkeno problem med. er lenge sia jeg har styra med noe som helst av pcbygging eller fulgt med på hva som er bra om dagen og det hele. ser den her helt håpløs ut? Du må legge til mer ram. Animering og slikt er rimelig ramintensivt tror jeg.Hvis du har HDD fra før så velg vekk HDD på maskina der og sett inn SSD i stedet. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Ha-ha, du altså. Jeg sto jo opp ca da. Lenke til kommentar
Pinup Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 La meg 7 imorgest, så syns det er godt gjort at jeg er oppe nå Skal si meg enig i den. Jeg dro meg opp kl 9, men i morgen starter jeg ikke på jobb før tre, så da kan jeg sove lenge. ) Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Yeah. Animering og slikt krever en del RAM. Samt en god CPU. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Mye ram og cpu sa du, da kjører man på med EVGA sr-2 med 2 stk Intel Xeon 5520 og 48 gb ram. Hvis man skal spille kan man jo kjøpe 4 gtx 580 når de kommer ut. I mellomtiden må man holde seg til 4 gtx 480. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Jeg er allergisk mot unødvendig høyt strømforbruk og støy fra pcen. Derfor kan jeg tydeligvis aldri kjøpe noe fra Nvidia. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Jeg er allergisk mot unødvendig høyt strømforbruk og støy fra pcen. Derfor kan jeg tydeligvis aldri kjøpe noe fra Nvidia. Nvidia støyer ikke så mye, og strømforbruket gjenspeiler den råe kraften som er i de kortene. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Jeg er allergisk mot unødvendig høyt strømforbruk og støy fra pcen. Derfor kan jeg tydeligvis aldri kjøpe noe fra Nvidia. Nvidia støyer ikke så mye, og strømforbruket gjenspeiler den råe kraften som er i de kortene. AMD klarer å få rå kraft fra færre watt. Så da er jeg stuck i deres leir. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg