Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en Youtube playthrough channel som jeg holder på å uploade filmer til i de siste timene nå, har noen av dere en ide til hvor jeg kan markedsføre channelen på Youtube? Eventuelt noen ting jeg kan gjøre for å nå ut til folk?

Få andre mere kjente "youtubers" til å reklamere for kanalen din på sin channel. Helst noen som poster i samme genre som deg, da, så folk gidder å se på kanalen din når de er innom deres kanal.

Ta f.eks. Pete Dorr, en dødskoselig amerikansk nerd som samler på vintagekonsoller og spiller videospill som hobby, og dokumenterer det meste på youtube-kanalen sin. Han startet i det små med noen hundre visninger på hver video, så ble han linket fra flere andre kjente gamerkanaler, også på g4tv, og vips, så hadde han 30000 subscribers og er en av de mest sette på youtube i løpet av ett års tid (bortsett fra sånne viral-videor som har 15mill views). Han filmer mest seg selv som et slags talkshow i motsetning til å bare poste vids rett fra et spill.

Du bør jo ha noe som er litt annerledes enn alle de andre Call of duty-video kanalene for at folk skal gidde å se på DIN.

Det som er problemet mitt er at siden jeg fortsatt bor hjemme gidder jeg ikke å bruke mikrofon hvis jeg alltid skal bli avbrutt av foreldre eller søsken. Så akkurat nå for tiden kommer jeg til å poste en intro hvor jeg forklarer litt rundt spillet og hvorfor jeg valgte det osv, så poster jeg en video i slutten av playthroughen hvor jeg snakker om spillet og hva jeg syntes om det. Målet mitt er 3000 videoer innen 31. Desember 2011. Så når jeg får meg leilighet kommer jeg til å kommentere absolutt alle playthroughs.

Lenke til kommentar

Du må gjøre videoene dine interessante for folk å se på. Folk gidder ikke se på rene spillvideoer uten kommentering eller noe som er spesiellt morsomt eller morsomme captions..også må du be andre gamerkanaler reklamere for deg. Veit ikke om noen av de som driver med FPS-recording. Bare generelle gamersamlere og slikt jeg subscriber på. Pete's Gameroom er nevnt, gamester81, happyconsolegamer, retrogamer3 f.eks. er kanaler som har utrolig mange seere, men de filmer seg selv mens de prater om spill, eller lager kule kortfilmer med seg selv i hovedrollene i diverse goofy sammenhenger. De anmelder også spill.

Eller så har man Matt Chat, en hyggelig nerdeprofessor som intervjuer gamle spillutviklere fra 80 og 90-tallet. Det er sånne ting jeg liker å se på hvertfall, som er unikt. Ikke bare rene videoer fra FPS-spill uten kommentar eller noe annet. De driver vel ikke helt med det du gjør, så du lærer kanskje ikke så mye av å sjekke dem ut. Men jeg anbefaler det uansett :) Alle laster opp minst 1-2 vids i uka.

Hvis litt kjente kanaler får opp øynene og ser hvor mye du poster og skjønner at du er seriøs, vil de reklamere for deg så ryr det inn med folk. Men så må du få dem til å subscribe også.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Du må gjøre videoene dine interessante for folk å se på. Folk gidder ikke se på rene spillvideoer uten kommentering eller noe som er spesiellt morsomt eller morsomme captions..også må du be andre gamerkanaler reklamere for deg. Veit ikke om noen av de som driver med FPS-recording. Bare generelle gamersamlere og slikt jeg subscriber på. Pete's Gameroom er nevnt, gamester81, happyconsolegamer, retrogamer3 f.eks. er kanaler som har utrolig mange seere, men de filmer seg selv mens de prater om spill, eller lager kule kortfilmer med seg selv i hovedrollene i diverse goofy sammenhenger. De anmelder også spill.

Eller så har man Matt Chat, en hyggelig nerdeprofessor som intervjuer gamle spillutviklere fra 80 og 90-tallet. Det er sånne ting jeg liker å se på hvertfall, som er unikt. Ikke bare rene videoer fra FPS-spill uten kommentar eller noe annet. De driver vel ikke helt med det du gjør, så du lærer kanskje ikke så mye av å sjekke dem ut. Men jeg anbefaler det uansett :) Alle laster opp minst 1-2 vids i uka.

Hvis litt kjente kanaler får opp øynene og ser hvor mye du poster og skjønner at du er seriøs, vil de reklamere for deg så ryr det inn med folk. Men så må du få dem til å subscribe også.

Tusen hjertelig takk for svar, men akkurat sånn som det er nå, så har jeg ikke et valg. Hadde jeg bodd i en leilighet hvor jeg har mulighet til å bruke mikrofonen i mine videoer hele dagen hadde det vært noe helt annet. Jeg kan jo kontakte noen folk innenfor min sjanger på youtube og høre om de kan bare nevne meg, men før jeg gjør det vil jeg i hvertfall ha rundt 300-400 videoer på youtube. Men jeg føler at hvis de skal gidde å nevne meg så må de syns at videoene mine er interessante å se på, og det kommer de ikke til å være når jeg ikke har mikrofon og snakker gjennom hele playthroughen.

Jeg vet ikke om du har hørt om han med DSPgaming ( vanlig channel er DarksydePhil ) er i hvertfall en person som filmer skjermen sin mens han spiller gjennom spill på enten xbox, ps3 eller wii. Han er utrolig kjent på youtube, og han har egen leilighet og snakker gjennom hele playthroughen. La oss ta et eksempel med Fallout 3, hvor han hadde utrolig mange videoer, det var vel over 20 timer med playthrough, og han snakket gjennom absolutt alt. Selfølgelig er det utrolig interessant å se på når han er utrolig god til å snakke og lage vitser rundt situasjonen han er i. Akkurat det kan ikke jeg måle meg opp til overhodet. Det som gjør det enda mer vanskelig er at jeg kommer fra Norge, så jeg har ikke akkurat veldig lett for å snakke Engelsk helt flytende å komme på ord uten å tenke meg om. Hadde jeg hadde en norsk channel hadde det vært veldig lett å snakke flytende, men skulle jeg tatt det valget hadde publikumet mitt blitt så lite at det ikke hadde vært vits i.

Jeg håper i hvertfall at folk kommer til å like å se på playthroughs av spill som kommer fordi jeg kommer til å spille dem helt gjennom på den aller vanskeligeste vanskelighetsgraden, og har videoer som er i 720p. Det er det eneste jeg kan tilby, men det er ikke nok for folk som ser på, så jeg har ikke noe valg akkurat nå, før jeg får leilighet.

Lenke til kommentar

Pete Dorr har nylig lagt ut en 3-dels playthrough av Amnesia: Dark Descent, der han snakker hele tiden mens han spiller. Jeg har splt det, og har faktisk sett mesteparten av walkthroughen hans. Han er så rolig og trivelig og ikke nervøs eller snakker fra et manus. Ikke noe Angry Video Game Nerd type som bare roper og skriker og banner mest mulig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...