Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oh yes! Kvitost er tingen! Jeg som trodde jeg var helt alene om å si det. :love:

Du sier heldigvis ikke gulost (WTF? Sære mennesker som sier det, altså. :S), men det hadde nå vært best om du sa hvitost. :p

Alt for mange "hv"-ord blir til "kv-ord", evt. bare "k"-ord. Etter 24 år, begynner jeg å bli lei at det er så få mennesker rundt meg som snakker forståelig. :p

Lenke til kommentar

Skrev ganske lang edit, som ble borte i diskusjon's.no forferdelige servere..

Men ja;

Hotellene i storbyene (saigon osv) er ganske lav standard og ikke så pene..

Men de litt nyere utenfor byer og nærmere strender er "norsk standard" på, med utsikt over havet og hele pakka :D

Sistnevnte erfarte jeg fra et hotell i Phan Rang, like ved stranden ^^ (er ikke direkte turistkjent område)

Lenke til kommentar

Du kan også brenne deg på det og treffe en som ikke lar seg bestikke, da får du enda hardere medfart.

Når jeg tenker meg om så tror jeg ikke at jeg trenger det, ettersom nordmenn ikke trenger visum der. Alt bør gå knirkefritt. Norsk pass er jo kjent som et av de beste i verden (kommer inn så og si overalt uten problematos) Hvis ikke får jeg bla opp noen Dolares.

Lenke til kommentar

Vær forsiktig med hvor du spiser og hva du spiser. Lillesøster var på en typisk turistplass og ble matforgiftet etter første kvelden på en restaurant. Maten så helt fin ut, var noe kylling gryte greier. Men hun ble akutt syk og lå på do nesten konstant i 4 dager.

Hun var så sliten etterhvert at de gadd ikke flytte henne inn i senga, så kjæresten lagde seng inne på badet til henne.

Også husk at bakteriefloraen der nede er helt annerledes enn vår, så du kan regne med "feriemage" nesten uansett hva du spiser av lokal mat.

Det var veldig kjekt med apotek der reseptbelagte medisiner (i Norge) selges over disk. Kjæresten hennes gikk bort og forklarte på engelsk hvor syk hun var, så bare fikk han valium rett i hånda. Da fikk hun sove litt innimellom :)

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg skal ta Dukoral drikkevaksine før jeg drar (mot turistdiarè), samt ha med en god del Idoform tabletter.

Regner med å ha diarè et par dager ja.

Jeg leser også at Hund er vanlig mat der. Kanskje man skulle tatt seg en "typical dog soup"?

Skal til Kambodsja uken etter, langt mer dodgy land. Mye sykt og skummelt som foregår der. F.eks: Landet har ingen begrensinger på våpen osv. Turister kan betale 10$ å skyte med pistol, 40$ for 30 skudd med AK-47, 30$ for å kaste en håndgranat, 100$ for å skyte med Bazooka(!!!!)

Du kan betale ekstra for å skyte på "farm animals" tydligvis... Sykt sted, uten regler.

Vurderer et par runder med AK, dog ikke på noen dyr tror jeg.

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...