Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veit at support ikke er lov, men det står at enkle spørsmål er tillatt så jeg prøver meg.

Jeg sitter med Vista på lappisen. På den så skulle jeg gjerne gjort det slik at den prøver å koble til med en statisk IP jeg har definert, men faller tilbake til DHCP om IP-en ikke er gyldig på det nettverket.

Situasjonen er slik at jeg gjerne vil ha statisk IP på hjemmenettverket. Her har jeg tenkt å kjøre 10.0.0.10/24. Men selvsagt så vil jeg jo også kunne koble til andre nettverk automagisk. Har funnet ut hvordan jeg får Vista til å sette statisk IP om DHCP ikke er tilgjengelig, men det er ikke det som er problemet her. Jeg vil jo at DHCP skal fungere i ruteren for andre.

Eventuelt så kan jeg også ta imot råd om hvordan jeg får Inteno 5668-ruteren til å sette samme addresse på laptopen ut ifra MAC-addressen.

Lenke til kommentar

Tror ikke det er mulig L4r5, med mindre ruteren har en form for DHCP-liste. Har ingen problemer med å sette opp fast IP-adresse for en MAC-adresse på serverene våre, men har ikke mulighet for det samme på min ruter hjemme.

*edit*

Evt. noe software som skifter mellom forskjellige nettverksinnstillinger avhengig av hvor du kobler deg opp?

Endret av Slimda
Lenke til kommentar

Artig bazukh :D

Neste to dagene er jeg på jobb fordi jeg er en grisk jævel :ninja:

Neieh, hva skal man finne på da siden det ikke blir noe sushi i hovedstaden i dag mon tro?

:wee:

Har du fri NÅ? Eller eventuelt snart? Jeg skal innover, pappa virka lite entusiastisk når det kom til besøk og finingen min kommer ikke før i femtida, tidligst.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...