Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Pingviner i lofoten!

 

På 1930-tallet ble 36 pingviner fra Sør-Georgia sendt til øysamfunnet Røst. Håpet var bygge opp en pingvinkoloni i Nord-Norge. Men til tross for kaldt og ugjestmildt klima ytterst i havgapet, led de flygeudyktige fuglene en ublid skjebne.

Nora Helgesen (85) husker godt da hun som ungjente var med på å ta i mot pingvinene.

– Det var ei fantastisk artig tid. Pingvinene gikk inn og ut av husene akkurat som det passet dem. De ble kjæledyrene våre, forteller hun til NRK.no.

Noen av pingvinene døde naturlig ute på Røst, mens de fleste rømte. Mange visste ikke hva en pingvin var, og hadde aldri sett en slik skapning.

Flere observerte pingviner på flukt i årene etter forsøket på Røst.

En dag gikk en eldre kvinne i fjæra i Sørvågen i Lofoten, og opp av havet kom en pingvin.

 

Kvinnen ble forskrekket og trodde det var djevelen selv som kom, og hun grep en planke og slo den forvillede pingvinen ihjel.

HAHAHAHAHAHAHAHA

"KA FAEN E DET DERRE DER? WÆÆÆÆ!!"¤!%#%"

*splat splat splat*

:lol:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noes, jeg er fri for ordentlig kaffe :(

Ikke ble det noe hospitering på meg i dag heller så...tja..what to fill 4 days with nothing to do? :\

300kr i pengeboka er heller ikke så mye å skryte av til aktivitets-bruk.

 

Noen som har en oppfrisker til den Seinfeld episoden der George argumenterer med at all aktivitet/morro koster penger?

 

Ta de 300 kronene og invester i en 4 dager lang "ferie" aka 300 i hjemmebrent.

Lenke til kommentar
Ta de 300 kronene og invester i en 4 dager lang "ferie" aka 300 i hjemmebrent.
Ingen dum idè det der.

 

@Demonfudge: Hvor for jeg tak i HB her i Follo?

 

Sånn er nordlendinger. Vi bare dreper alt som vi ikkr vet hva er. Derfor ingen Aliens noensinne er oppdaget i Nord-Norge. Vi har allerede drept dem. Kill first, ask later.
Er med god grunn at NAROM ligger på Andenes.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...