Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Kanskje jeg er litt noob. Men vil ikke ipconfig/release + ipconfig/renew i cmd skaffe han en ny IP? Og dermed lett å lage ny bruker?

Det vil bare gi deg en ny intern IP-addresse. Mest sannsynlig så vil du bare få den samme da DHCP husker MAC-addressen din. MAC-addressen er "serienummeret" til nettverkskortet ditt.

Den eksterne IP-en vil ikke forandres pga. dette. Men det kan fungere å dra ut kontakten på ruteren din i 2 minutter til en ukes tid alt ettersom hva ISP har satt lease-tiden på IP-en din til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ble bannet for en dobbeltbruker han ikke hadde.

Stemmer. Det var den greia der, ja. Husker det nå. Men uansett så var det en småting. Hadde ikke giddet å sørge for at jeg ble permanent utestengt bare fordi jeg var uenig i en kortvarig ban. Ble bustet med dobbeltbruker selv for noen år siden. Da fikk jeg en ukes forumfri. Strengere enn det er de faktisk ikke. Så hadde han bare giddet vente så hadde han klart seg fint og hatt tilgang nå, men neida, det er selvsagt mye bedre å storme mot moderatorene og administratorene og si at man aldri kommer til å gi seg med å lage nye brukere. Da får de virkelig lyst til å høre på deg.

 

TL;DR: Han har seg selv å takke.

Lenke til kommentar

Kanskje jeg er litt noob. Men vil ikke ipconfig/release + ipconfig/renew i cmd skaffe han en ny IP? Og dermed lett å lage ny bruker?

Det vil bare gi deg en ny intern IP-addresse. Mest sannsynlig så vil du bare få den samme da DHCP husker MAC-addressen din. MAC-addressen er "serienummeret" til nettverkskortet ditt.

Den eksterne IP-en vil ikke forandres pga. dette. Men det kan fungere å dra ut kontakten på ruteren din i 2 minutter til en ukes tid alt ettersom hva ISP har satt lease-tiden på IP-en din til.

Okei, flinke Lars. :)

 

Hvem er det som er Sasha her på forumet?

Han er bannet, men har kommet tilbake med en del forskjellige brukere. Samboer med Kanin33

Fikk venne forespørsel på FB fra han.

Jeg ville godtatt.

Endret av Nopros
Lenke til kommentar

Kanskje jeg er litt noob. Men vil ikke ipconfig/release + ipconfig/renew i cmd skaffe han en ny IP? Og dermed lett å lage ny bruker?

Det vil bare gi deg en ny intern IP-addresse. Mest sannsynlig så vil du bare få den samme da DHCP husker MAC-addressen din. MAC-addressen er "serienummeret" til nettverkskortet ditt.

Den eksterne IP-en vil ikke forandres pga. dette. Men det kan fungere å dra ut kontakten på ruteren din i 2 minutter til en ukes tid alt ettersom hva ISP har satt lease-tiden på IP-en din til.

Er det ikke bare å bruke en Proxy server?

Lenke til kommentar
Er det ikke bare å bruke en Proxy server?
Joda, men de proxyene som er gratis er ofte bannet forskjellige steder. Et annet alternativ er selvsagt å gå til www.TORproject.org og laste ned browser-bundelen derfra. Instant anonym surfing. Vil du bytte IP trykker du bare på en knapp hvor det står "get new identity" og sekunder senere så ser du for nettsider ut som om du er et helt annet sted.

TOR-prosjektet er genialt for folk som driver med sensitive ting, er paranoide, kriminelle, eller bare ute etter å ikke legge igjen åpenbare spor.

Lenke til kommentar

Kvinnfolk er det farligste man kan møte på i trafikken !

Pmrosvik har bevist dette, ikke nødvendig da for alle vet det fra før av :D

 

gypsy, om du kjører så er du sikkert flink :yes:

 

Nopros, hva sa mammaen din til deg ? :D Har vært rimelig stille i ditt hjem ( 48 timer ++? ) :p

Endret av Klementino
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...