Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En switch (så vidt jeg vet) deler ikke ut IP-adresser. Det gjør routere. Derfor du har IP fra modemet.

For å være vanskelig så deler ikke rutere ut IP-addresser heller. Det er DHCP som gjør det. Nå er det vanlig at DHCP er innebygget i rutere da.
Lenke til kommentar

Helvette, til og med en "ny landsmann" som meg er vant til det.

Jøss. Så lenge som vi begge har hengt her på forumet og så har jeg fortsatt ikke fått med meg at du er utenomlandsk.

Jeg gjetter på at du kom til landet ganske ung, for du skriver mer korrekt enn 80% av brukerene her.

Ironisk at du roser hans grammatikk når han skriver "helvete" feil. Uansett, jeg er også innvandrer :) Ingen av foreldrene mine er født eller oppvokst i Norge, og jeg er heller ei født i Norge. Har også utenlandsk statsborgerskap :cool:

Det er nok fordi det var forbanna tidlig og jeg har IKKE fått i meg en eneste dråpe kaffe :(

(Jeg velger å skylde på det hvertfall)

MEN, nå er jeg på kaffekopp #2 og med http://open.spotify.com/track/5eS6pTvDNOvh2kyxeZtK3r i øra.

\m/(>_<)\m/

Lenke til kommentar

Tre militærkjøretøy kjørte forbi jobben akkurat. SOMETHING IS GOING DOWN!

Tyskerne kommer.

Redd alle kvinner barn og internet, husk for all del å få med all interneten!

Jeg har nok Internett for minst et par år lagret i det atomkrigsikre rommet mitt i kjelleren. Det er alltid plass til deg! :)

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Tyskerne kommer ikke med fly. De prøvde å innvadere på den konvensjonelle måten i 1940. Det fungerte ikke i lengden så denne gangen prøver de å gjøre det sakte. Med bobiler. De fleste er ikke en gang klar over at vi sakte, men sikkert blir okkupert av det tredje riket igjen.

Lenke til kommentar

Helt sant, Slimda? Har hørt det er sånn derre tallrekke jeg. Hva er gateadressa til pc'n min da?

Jeg vet ikke hvilken adresse PC-en din har, men internt i nettverket har den vanligvis en 192.168-adresse. IPv4 som vi vanligvis kjører begynner å bli fullt, så man driver å dytter ut IPv6 for tiden.

Forskjellen mellom IPv4 og IPv6?

IPv4 består av 32 bits. Det vil si, 4.3 milliarder unike adresser (2^32).

IPv6 består av 128 bits. Det vil si sånn ca 2^128. Eller: 340,282,366,920,938,463,463,374,607,431,770,000,000. Sånn ca.

Du veit selvfølgelig at jeg kødda? :p

Jeg kan alt det der, selv om jeg kanskje ville formulert meg på en annen måte ;)

Jeg har sitti med pc'r siden du begynte på barneskolen ;)

Lenke til kommentar

Fire dager til Tom McRae med Nien min. :')

Sist jeg sjekket hadde hun ikke penger til konserten. Jeg har selvsagt hatt billetter i "evig tid" allerede.

Det har hun ikke heller, jeg kjøpte billetter til begge med en gang jeg var sikker på at hun skulle flytte til Bergen. Hun fikk ikke vite at jeg var seriøs før i går, da. ^_^

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...