Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

FÆN, nå som jeg skulle leke forumhelt og poste dette med cm :(

Iallefall, blir en 22 cm på meg, gitt.

Har fått en ny lek fra Frankrike. Denne gangen kommer også mange menn til å lure på hva det er vi egentlig driver med, hva betydde alle målestokkene. En ny lek, bare for gøy! Videresend denne til alle venninnene dine her på Facebook. Forrige gang kom leken på nyhetene, la oss se om vi får til dette denne gangen også!

Hvis du er forelsket skriv - 13 cm på din status,

Hvis du ler – 15 cm

Hvis du er romantisk – 18 cm

Hvis du er sur – 19 cm

Hvis du har lyst å snakke – 26 cm

Hvis du er irritert – 28 cm

Hvis du har lyst på shopping – 30 cm

Hvis du er kåt – 22 cm

Hvis du har lyst på kos – 20 cm

Hvis du vil dra på ferie – 35 cm

Hvis du er enslig – 40 cm

Hvis du leter etter din store kjærlighet – 38 cm

Bare sett inn svaret ditt som status, og ikke skriv noe annet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan noen forklare i veldig smarte ord hva "ip adresse" er?..

Er litt trøtt, og dette er alt jeg kommer på nå:

" Det er en unik nettverksadresse som tildeles en enhet f.eks pc, i et nettverk. To enheter med samme i et nettverk går ikke, og vil føre til en ip kræsj.

"

Veldig svakt, I know...

Finner bare dypere forklaring på ip, ikke direkte HVA det er.

Og forresten.. IKT servicefag har helt elendige lærebøker.. Oh wait, vi har ikke bøker, men en ussel nettside kalt "ikt-arena".. jeg finner MYE mer nyttig info ved et enkelt google søk enn å bruke den skiten..

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

" Det er en unik nettverksadresse som tildeles en enhet f.eks pc, i et nettverk. To enheter med samme i et nettverk går ikke, og vil føre til en ip kræsj.

"

Veldig svakt, I know...

Det er fysisk umulig å forklare midt på natta, så here you go http://en.wikipedia.org/wiki/IP_adress

Lenke til kommentar

Jau, jeg er der jeg også. Skal på jobb om 2 timer, lå i senga fra 22-02 og ikke fikk sove. Så prøvde jeg å lese i et blad, men leste bare all teksten fra cover til cover uten å bli søvnig, bare sliten i nakken og skuldrene av å ligge på magen. Så jeg sto like grei opp igjen og sitter bare og venter.

Og håper jeg sovner tidlig i kveld istedet så jeg får hvilt meg ut.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

"

Veldig svakt, I know...

Det er fysisk umulig å forklare midt på natta, så here you go http://en.wikipedia.org/wiki/IP_adress

Og det er enda mer umulig å oversette første to setningene til brukbare norske setninger... gah

Lenke til kommentar

Og det er enda mer umulig å oversette første to setningene til brukbare norske setninger... gah

Interwebz to the rescue

En Internet Protocol adresse (IP adresse) er en numerisk etikett som er tildelt en enhet som deltar i et datanettverk som bruker Internet Protocol for kommunikasjon mellom sin noder [1] En IP-adresse har to hovedfunksjoner; vert eller nettverksgrensesnittet identifisering og plassering adressering
Lenke til kommentar

Ikke klag til meg, klag til google.

Edit:

En annen forklaring av ip fra vgd

For at datamaskinen din skal kunne klare å kommunisere med andre datamaskiner i et nettverk må maskinen din kunne bli identifisert. Når du er koblet til internett får du en IP-adresse (IP = Internet Protocol).

Antallet IP-adresser er begrenset. Derfor får man ikke en fast IP-adresse av internettlevrandøren, men en ny adresse hver gang du kobler deg opp på nettet.

Alle web-sider og diskusjonsforum har mulighet til å logge din IP-adresse. Eller mer korrekt: alle servere du er innom logger IP-adressen din.

Men når man vet IP-adressen din, så er det også alt man vet. Dersom du f.eks bruker internett til å bytte mp3-filer og plateselskapene overvåker den siden du er på, er det ikke stort de kan gjøre. Det er mulig å finne ut hvem du er, men det krever at din internettlevrandør gir ut sine logger til plateselskapene. Dette gjør de ikke engang ovenfor politiet!

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Da har jeg vært på byens en av 2 døgnåpne statoilstasjoner og kjøpt meg litt nudler, en halvliter, eller, snau halviter Red Bull (hva er poenget med 472ml?:p) og en ny bok av Clive Cussler. Da kan morgenen bare komme! :D

EDIT: Skulle kjøpe avis også, dagbladet var der, ikke VG, så jeg gadd ikke se på datoen. Noen som vet når disse avisene blir kjørt ut?

Endret av Stoddart
Lenke til kommentar

Da har jeg vært på byens en av 2 døgnåpne statoilstasjoner og kjøpt meg litt nudler, en halvliter, eller, snau halviter Red Bull (hva er poenget med 472ml?:p) og en ny bok av Clive Cussler. Da kan morgenen bare komme! :D

Tror den originale Halvliteren med Red bull var målt i pint.

fra wiki: 1 pint (USA, wet) = 16 US fluid ounces = 0.473176 liter. Så det er egentlig 473ml i boksen.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...