Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MET321 Forskningsmetode

Fagbeskrivelse

Forkunnskaper/opptakskrav:

Ingen.

Vekttall/inngår i studium/tidspunkt-varighet:

5 studiepoeng. Bachelorstudium i: multimedieteknologi, spill og opplevelsesteknologi, økonomi og administrasjon, landbruksøkonomi og næringsutvikling. Årsenhet i økonomi og ledelse. Høst. Første 3 uker av blokk 2.

Mål:

Emnet gir en innføring i den grunnleggende metodelæren innenfor forskning og vitenskapelig arbeid - fra utvikling av problemstillingen til valg av datainnsamlingsteknikk.

Innhold:

1. Forskningsdesign - kvalitativ / kvantitativ metode

2. Operasjonalisering

3. Utvalg og datainnsamlingsteknikk

Undervisning/arbeidsform:

Forelesninger, oppgaveløsning, nettstøtte.

Obligatorikk:

To obligatoriske oppgaver som må være godkjent før eksamen.

Vurdering:

Individuell skriftlig skoleeksamen (3 timer) i eksamensperioden for blokk 2 i desember. Hjelpemidler: ingen.

Andre opplysninger:

Litteratur:

Ringdal, Kristen: Enhet og mangfold. Samfunnsvitenskapelig forskning og kvantitativ metode. Fagbokforlaget, 2007. Kap. 1 - 10, 19-20

Thagaard, Tove: Systematikk og innlevelse. En innføring i kvalitativ metode. Fagbokforlaget, 2009.

Kap. 1 - 5, 8 - 10

Gah!

Lenke til kommentar

Fantastisk!

Ene faget mitt har kunn opplysning om hvem som er med på Fronter.

Ingenting annet.

Nå fant jeg nettopp ut at jeg har eksamen i det faget fra 13. desember til 17. desember.

Som vanlig har vi ikke pensum engang. Fantastisk!

Jeg hadde nemlig planlagt å dra til Stavanger den 17. Bra jeg ikke har bestilt billetter enda. :p

Lenke til kommentar

Kort fortalt har jeg flyttet til ny by, hvor jeg ikke kjenner en eneste figur. Trener 5 ganger i uken og studerer kjempe mye, så langt har dette vært svært godt, fordi jeg hadde overkill på sosialliv, alkohol og damer før.

Men nå etter ca 2måneder må jeg innrømme at det blir i overkant ensomt og bare være sosial med de kjedelige typene på skolen, og de på treningene.

Til spørsmålet, er det teit å stikke ut til en kro alene? Har nesten aldri vært på kroger før, er 19år.

Vil helst treffe andre folk enn de i klassen, fordi jeg er kresen og synes de er kjedelige. De på gymmet eller boksinga er trivelig å trene med, men ingen jeg føler jeg virkelig har noen connection med. Søker et annet "nettverk" med mennesker.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

dette går fort framover, jeg gjør en halv matte oppgave, og så leser jeg på 'den store kjærlighetstråden', gjør ferdig oppgaven, og leser litt mer. Jeg kommer til å bruke resten av dagen på de 2 oppgavene jeg har igjen : p

Hjelper det med en interaktiv klem? *klemme*

Til spørsmålet, er det teit å stikke ut til en kro alene? Har nesten aldri vært på kroger før, er 19år.

Neida, go for it.

Endret av Nopros
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...