After Dark Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Som resten av uken her ialelfall. Er på lørdag det er tideligere. Lenke til kommentar
Deadmau5 Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 ok, må handle noe pils. blir blodfylla ikveld! Lenke til kommentar
Runar Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) når stenger ølsalget på fredager? Det kommer an på hvor du bor (tror jeg). Her i Oppland stenger det 20.00, mens jeg har hørt at det stenger så tidlig som 18.00 andre steder i landet. Redigert: Jeg kan selvsagt ta fullstendig feil. Endret 8. oktober 2010 av Runar Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 "Hei, kan dere logge av PC-en deres?" "Ja selvsagt." *Miste signal med PC-en* "skrudde du nettopp av PC-en?" "Ja. Var det ikke det du ville?" 4 Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 "Hei, kan dere logge av PC-en deres?" "Ja selvsagt." *Miste signal med PC-en* "skrudde du nettopp av PC-en?" "Ja. Var det ikke det du ville?" YDI for å ikke vite forskjellen på brukerens tolkning av "logge av" og din egen tolkning av "logge av" enda. Når brukere hører "logge av" tenker de automatisk på å "sign off" xD Tru story,braaaaah Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Når brukeren har to knapper på PC-en, hvor den ene sier Slå av og den andre sier Logg ut, så er det veldig lite tolkning som er ute å går. Det er rett og slett inkompetente brukere som ikke klarer å tenke lengre i dataverdenen enn sin egen nese. Om så langt. Databruk burde kreve førerkort på lik linje med kjøretøy. Det er jo livsfarlig å ikke inneha basiskunnskaper i data. 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Hva skal du med datakortførerbevis hvis den eneste arbeidsoppgaven på PC er å starte et spesiellt program og bruke det hele dagen? Det er nok tankegangen til veldig mange. "Jeg bruker jo bare SAP, hva skal jeg vite alt om å lage mapper og defragmentere harddisken for? Er jo det IT-avdelingen er til. Jeg skal bare melde ut varene jeg bruker fra lageret." Endret 8. oktober 2010 av Bytex Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Databruk burde kreve førerkort på lik linje med kjøretøy. Det er jo livsfarlig å ikke inneha basiskunnskaper i data. Det skumlaste er innstillinga til folk om data. Fleire har holdninga "nei, data er alt for komplisert" så det blir til at dei ikkje prøvar å lære noko som helst. Dei ser på alt innen data som farlig, og trur at viss dei gjer noko gale så er det fatalt. Dei tør ikkje prøve, eller google. Slike folk endar ofte opp med å sløse på mac. Ein kamerat av meg reformaterte heile maskina utan backup tilgjengelig fordi skjermen var svart etter 2. restart. Mormora mi syns eg er kjempeflink med data når eg klarar å slette ei fil. Mora mi må ha hjelp av meg for å tømme minnekortet på kameraet. (Speilrefleks, som ho brukar AUTO på..) Systra mi meinar eg kan fikse The Sims 3 fordi eg kan mykje om data. Mora mi blei ultra-forbanna når eg sa eg ikkje klarte det. Endret 8. oktober 2010 av svelemoe 1 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Da var dagens innspilling ferdig, jeg har autograf og personlig hilsen fra Silje Karlsen og vi har brutt nok regler, og kverka nok planteliv for en stund nå. Gikk kjempebra, gleder meg til å få sett gjennom det vi har, og ser også frem til neste batch med innspilling. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Tja, vi har noen "gamlinger" på jobb som bare ikke prøver å skjønne noe engang. Jeg hjalp hun ene fordi "e-posten min er så treg". Hun hadde 2500 mailer i inboxen sin. Så jeg spurte hvorfor hun ikke har slettet noe før. "Nei, det er så tungvindt å lese gjennom og høyreklikke og trykke delete på alle sammen, jeg har ikke tid til det". Da spurte jeg hvor lenge bakover hun tror hun trenger mailer fra..Neeeei kunne vel bare slette alt som ikke var fra siste uka eeeeeeegentlig. Så merka jeg fra en uke, shift+pagedown i 2 minutter til alt var merket. Delete. Et halvt år senere hadde hun 1500 nye mails igjen. Og over 200 møteinnkallelser som ikke var dismissed som spruta frem hver gang hun åpna outlook. Hun har vært på samme datakurset som alle andre ansatte. Hun bare forsto ikke vitsen. Og plages hun er det "Denna jævla dataen altså, det var mye bedre når vi bare brukte papir" Endret 8. oktober 2010 av Bytex Lenke til kommentar
Diskutert Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Herlig å avslutte skoleuka med yoga og massasje. Høstferie ftw! Lenke til kommentar
Runar Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Herlig å avslutte skoleuka med yoga og massasje. Høstferie ftw! Vi har ikke høstferie på høgskolen. Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Nå skal jeg steke meg noen saftige pepperbiffer! Can you say nom nom nom, bitches? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Herlig å avslutte skoleuka med yoga og massasje. Høstferie ftw! Vi har ikke høstferie på høgskolen. I feel your pain. Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Jeg og, siden vi er så små søte barn blir det billig å reise med tog. Er du i Oslo mandag? ...eller tirsdag. Satser på mandag! Okei, jeg er i området da jeg og. Send meg en mld, da. Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Tja, vi har noen "gamlinger" på jobb som bare ikke prøver å skjønne noe engang. Jeg hjalp hun ene fordi "e-posten min er så treg". Hun hadde 2500 mailer i inboxen sin. Så jeg spurte hvorfor hun ikke har slettet noe før. "Nei, det er så tungvindt å lese gjennom og høyreklikke og trykke delete på alle sammen, jeg har ikke tid til det". Da spurte jeg hvor lenge bakover hun tror hun trenger mailer fra..Neeeei kunne vel bare slette alt som ikke var fra siste uka eeeeeeegentlig. Så merka jeg fra en uke, shift+pagedown i 2 minutter til alt var merket. Delete. Et halvt år senere hadde hun 1500 nye mails igjen. Og over 200 møteinnkallelser som ikke var dismissed som spruta frem hver gang hun åpna outlook. Hun har vært på samme datakurset som alle andre ansatte. Hun bare forsto ikke vitsen. Og plages hun er det "Denna jævla dataen altså, det var mye bedre når vi bare brukte papir" Bør ikke hun kanskje få noe refs for å ikke gjøre jobben sin ordentlig da? Blir jo som om jeg som lastebilsjåfør ikke skulle giddi å lært meg å sikre lasten, eller ordne med frakbrev og sånt. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Vi har ikke høstferie på høgskolen. Spørs på høgskolen det, kjære deg. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Herlig å avslutte skoleuka med yoga og massasje. Høstferie ftw! Vi har ikke høstferie på høgskolen. I feel your pain. Men vi har nok fri likevel, da. Vi har ikke høstferie på høgskolen. Spørs på høgskolen det, kjære deg. Rettelse: Vi har ikke høstferie på ordentlige og seriøse høgskoler. 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Hva betyr egentlig de grønne sløyfene eller hva det nå var som det ble snakket om tidligere i dag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg