Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har vært for lenge borte fra Norge, Therawyn. ;)

eller vært lenge nok i landet til å innse at språket er forbanna fattig :/

What he said.

eller vært lenge nok i landet til å innse at språket er forbanna fattig :/

Å blande fremmedord inn i vanelig, enkel norsk er grusomt!

Det er ikke sant. Jeg og bestevenninna mi pleier å føre halvt norske, halvt engelske samtaler. Selv om vi begge snakker perfekt norsk. :p Er bare så mange flere vendinger og ordtak i det engelske språket, som ikke har noen oversettelse i det norske. Og hvis de har det, så er de ofte dårlige. Så da går jeg for de engelske i stedet, siden det høres så mye bedre ut. :wee:

Lenke til kommentar

Å blande fremmedord inn i vanelig, enkel norsk er grusomt!

Nja, det ...

Jeg bruker så mye engelsk (og tidvis fransk, spansk, russisk og latin) når jeg prater / skriver at det har blitt vanskelig å la være.

Selv om jeg elsker norsk over alt på jord, kan det være et fattig språk når det kommer til ord.

Og mange utenlandske ord / fremmedord passer mye bedre inn.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Det er ikke sant. Jeg og bestevenninna mi pleier å føre halvt norske, halvt engelske samtaler. Selv om vi begge snakker perfekt norsk. :p Er bare så mange flere vendinger og ordtak i det engelske språket, som ikke har noen oversettelse i det norske. Og hvis de har det, så er de ofte dårlige. Så da går jeg for de engelske i stedet, siden det høres så mye bedre ut. :wee:

Hvilke da? De to jeg kommer på er "live" istedefor "på direkten" og "level" istedefor "nivå".

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...