Lemon Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 "Sjuogtjue nitti" "Skarru ha en påsa?" Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Natteri, nattera, nattehoppsansa... Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 I Drammen snakker alle blodharry. De som er herfra bruker doble konsonanter i starten av alle ord. De sier ikke banaaan, men bannan. De sier ikke maskiiin, men massssjin. De sier ikke dominere, men dommmminere De sier ikke probleeem, men probbblem. Harru et probblem eller? No shit Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Harru probblem med massskina eller? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Natteri, nattera, nattehoppsansa... Go to bed already Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Ferie ja. Lucky bishes! Jeg vil dra til Østlandet. Det være seg Drammen, Oslo, Ås eller Fredrikstad. Gjerne med 20k i cash sånn at jeg kan slå meg løs på noen sjapper som selger vinyl, noen som selger bøker og en drøss som selger klær. Gjerne guida av noen av ekspertene fra mote-delen av forumet. Hmpf. Jeg syns du kunne tatt turen til Tyskland, om du først skal noe sted. Dit skal jeg da også, men det er dyrere enn å reise til Østlandet. I Drammen snakker alle blodharry. De som er herfra bruker doble konsonanter i starten av alle ord. De sier ikke banaaan, men bannan. De sier ikke maskiiin, men massssjin. De sier ikke dominere, men dommmminere De sier ikke probleeem, men probbblem. Harru et probblem eller? Det høres veldig ut som hvordan de snakker i Trøndelag. I alle fall med doble konsonanter i starten av alle ord. "BENNE*spytt, spytt i fjeset på alle rundt seg*dikte" Natta... La ikke du deg i sted? "Sjuogtjue nitti" "Skarru ha en påsa?" Vi har sånn 79% match på OKC. Kanskje mer når jeg blir ferdig med ørtogførti quizzer. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 "Sjuogtjue nitti" "Skarru ha en påsa?" Ikke latterliggjør Drammen, du bor i Mjøndalen... Bor et kvarter unna byen, men høres ut som bondeland på dialekten der Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 De snakker jo akkurat likt. Og jeg kan gjøre narr så mye jeg bare orker iom. at jeg ikke snakker sånn selv. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Bare jeg som har problemer med å koble til på spotify?... Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 De snakker jo akkurat likt. Og jeg kan gjøre narr så mye jeg bare orker iom. at jeg ikke snakker sånn selv. Sant nok, du har som meg... en veldig utvannet versjon av en nordnorsk dialekt. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) I Mjøndalen bor ene sjefen min som heter Tommy Berg. Han er også nordnorsk. Endret 7. oktober 2010 av Bytex Lenke til kommentar
Kea Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Er vi på Vestlandet de eneste med en noenlunde normal (normal as in som ikke høres hemma ut) dialekt? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Ja. Men det kommer an på hvor på Vestlandet man kommer fra. Folk fra Solund f.eks. Helt usannsynlig vanskelig å forstå. Gjør folk fra Kyllingstad og Sirdalen like klare å forstå som om de hadde snakket normaltalemål. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Ja, du har vel rett i det. Fineste dialekta imo er Stavanger-dialekta. Digger den. Etter det er ikke Florø-dialekta så ille. Synes jeg, da. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Jeg er helt enig i at Stavanger-dialekten er den peneste dialekten. Og så kommer den de snakker i Mandal, den de snakker i Risør, den de snakker i Fredrikstad, den de snakker på Åsnes og sånn kan vi fortsette med mange små og store steder rundt om i landet, til vi til slutt nærmer oss bunnen hvor diverse trønderske dialekter er plassert. Hovedsaklig sør-trønderske. Og sunnmøring er ganske ille det også. Jeg sliter som bare det med å forstå hva de snakker i Ørsta. Men så igjen, jeg sliter med å forstå folk fra Kyllingstad og Sirdal også. Samt Lom. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Snakker bokmål med en bitteliten antydning til hølandskt (bygda.) Har ikke noe spesielt imot nynorsk, men når jeg ser facebook-statuser jeg knappt klarer å lese.. daaa.. f.eks: "lyte vist gao ein maone te.. jaja spara dei bensinpeingadn.." Blir vel.. nynorsk med "dialekt" der igjen eller?. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Det der er vel ren og skjær dialekt. Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 I Drammen snakker alle blodharry. De som er herfra bruker doble konsonanter i starten av alle ord. De sier ikke banaaan, men bannan. De sier ikke maskiiin, men massssjin. De sier ikke dominere, men dommmminere De sier ikke probleeem, men probbblem. Harru et probblem eller? sånn jeg snakker jo:P Lenke til kommentar
Petter Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 I Drammen snakker alle blodharry. De som er herfra bruker doble konsonanter i starten av alle ord. De sier ikke banaaan, men bannan. De sier ikke maskiiin, men massssjin. De sier ikke dominere, men dommmminere De sier ikke probleeem, men probbblem. Harru et probblem eller? sånn jeg snakker jo:P Jeg snakker også sånn, men kommer ikke fra Drammen, men fra Hadeland. Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Kommer ikke fra drammen jeg heller:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg