Tunky Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 GAH! Fant enda en utdanning som virker spennende. Alt for mye å velge i, godt jeg har to år til å tenke på. Lykke til. Jeg er på mitt første tenkeår nå, og er ikke i nærheten av ei beslutning enda. Takk, i like måte. Jeg går fortsatt bare VG2, så haster ikke akkurat. Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Selvsagt ikke. Husker ikke helt prisen for hele turen, men tror jeg endte på ca. 4k for alle restaurantbesøkene (per pers). Nå skal de sies at vi tok 7 og 10 retters menyer akkompagnert av vin. Bør regne ca. 1000kr per pers på et slikt sted. Ikke verre? Altså, når man tar tre på rad er det klart det blir mye, men da går det jo an en sjelden gang. Det har alltid virka så uoppnåelig på meg - for "folk flest". Knewt: Det tenkte jeg og... Men du er sikkert ikke like ubesluttsom som meg. Endret 2. oktober 2010 av Lemon Lenke til kommentar
Coa Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Selvsagt ikke. Husker ikke helt prisen for hele turen, men tror jeg endte på ca. 4k for alle restaurantbesøkene (per pers). Nå skal de sies at vi tok 7 og 10 retters menyer akkompagnert av vin. Bør regne ca. 1000kr per pers på et slikt sted. 1000 kroner er mye for et resturantbesøk, men litt overraskende at det ikke kostet mer. Trodde prisene skulle være verre enn det. Selvsagt ikke hverdagskost, men selv jeg kunne tatt meg råd til et besøk på Bagatelle en gang i blant. Nå er det likevel drøyt å svi av 4000 på mat på så kort tid. Til sammenligning er det en månedslønn for meg. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Går det ann å få kjøpt verktøy på en søndag noen plass? Endret 2. oktober 2010 av medlem-1432 Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Går det ann å få kjøt verktøy på en søndag noe plass? Ekte folk har verktøy i boden Plantasjen, maybe. Eller så annonserte Jernia seg som åpen på søndager på et tidspunkt pga hageartikler men tror det ble kuttet ut rimlig fort. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Går det ann å få kjøt verktøy på en søndag noe plass? Ekte folk har verktøy i boden Plantasjen, maybe. Eller så annonserte Jernia seg som åpen på søndager på et tidspunkt pga hageartikler men tror det ble kuttet ut rimlig fort. ja ja.. jeg har både skrumaskin/pistol, diverse typer skrujern, hammer, spiker og ørten typer skruer. Men ikke en slik for å skru opp noe som ikke er en skrue, men litt større. Slik 5-kantet..Skulle vist hva det heter? en slags nøkkel? har vel ikke slikt på bensinstasjoner? pølse har dem! Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 jeg er lei.. lei av det meste.. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Går det ann å få kjøt verktøy på en søndag noe plass? Ekte folk har verktøy i boden Plantasjen, maybe. Eller så annonserte Jernia seg som åpen på søndager på et tidspunkt pga hageartikler men tror det ble kuttet ut rimlig fort. ja ja.. jeg har både skrumaskin/pistol, diverse typer skrujern, hammer, spiker og ørten typer skruer. Men ikke en slik for å skru opp noe som ikke er en skrue, men litt større. Slik 5-kantet..Skulle vist hva det heter? en slags nøkkel? har vel ikke slikt på bensinstasjoner? pølse har dem! Er ikke torx skruer ? Anbefaler deg å bare bruke Torx til skruer, de skrur du aldri hodene av. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Det går ikke ann å skru opp med vanlig skrujern, dem er skrudd i senga. 5 (6?)kanter.. Jeg veit ikke hva det heter. Endret 2. oktober 2010 av medlem-1432 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Det går ikke ann å skru opp med vanlig skrujern, dem er skrudd i senga. 5 kanter.. Jeg veit ikke hva det heter. Stjerneskrujern? Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Nei, vet da vel hva et stjerneskrujern er. Hvorfor har jeg ingen kjekke handymen som kan hjelpe meg med slike ting? Torx? Kan muligens være det Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Nei, vet da vel hva et stjerneskrujern er. Hvorfor har jeg ingen kjekke handymen som kan hjelpe meg med slike ting? Skulle gjerne gjort det, men verktøykassa er i Telemark, jeg er i Akershus og du er, ehm, aner ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Forøvrig, dersom skruen er dyp nok er det mulig å finne et flatt skrujern som treffer sporene akkurat på begge sider og skru forsiktig. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Torx er heftig fint å skru med. Hvorfor finnes det egentlig forskjellige typer. Vanvittig upraktisk av og til Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Typene kommer rett og slett av når de ble oppfunnet. Flate skruer var de vanligste for ikke mange tiår siden. Etterhvert tok stjerneskruen over og nå har vi fått Torx (amerikansk stjerneskrue) og Hex (Umbraco) som igjen er enda bedre. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Ja! det må være en hex. Hva heter det på norsk? Hvor kjøper man det? Takk for tilbudet aleks Jeg har prøvd med vanlig skrujern men det går ikke. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Typene kommer rett og slett av når de ble oppfunnet. Flate skruer var de vanligste for ikke mange tiår siden. Etterhvert tok stjerneskruen over og nå har vi fått Torx (amerikansk stjerneskrue) og Hex (Umbraco) som igjen er enda bedre. Skulle fjernet alle bortsett i fra en, men så er det litt problematisk da det sitter skruer i alle former i veggen overalt på kloden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg