Flabba Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Elger er skummle svære jævler. Helgen ble brukt til rydding, misslykka bursdagsfeiring av kompis, morsome feber fantasier og tegning av fete ting til Mikkel Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 det er også veldig miljø vennlig! viss ingen holder bestanden nede, så vil elgen sulte ihjel eller dø av pest osv, som kommer av overbefolkning! Ja er det nå det? Det er helt normalt at det er svingninger i dyrepopulasjoner, og alt henger fint sammen i et lite nett. Kansje elgkadaver kunne hjulpet og økt bestanden på snørev f.eks (som er utryddningstruet) Da deres terrotorie blir mer og mer utkonkurert av spesielt rødreven. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 (endret) Vi har ødelagt den naturlige balansen ved å utrydde ulv og bjørn, samtidig som bønderne forer elgen godt. Endret 26. september 2010 av Jann - Ove Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 det er også veldig miljø vennlig! viss ingen holder bestanden nede, så vil elgen sulte ihjel eller dø av pest osv, som kommer av overbefolkning! Ja er det nå det? Det er helt normalt at det er svingninger i dyrepopulasjoner, og alt henger fint sammen i et lite nett. Kansje elgkadaver kunne hjulpet og økt bestanden på snørev f.eks (som er utryddningstruet) Da deres terrotorie blir mer og mer utkonkurert av spesielt rødreven. ja bestanden svinger fordi, det blir for lite mat, pester og plager spres lettere. hva er best for elgen, at den dør momentant av et skudd, eller for lite mat? viss jeg husker riktig så etterlater jegere ganske mye av elgen i skogen etter de har skutt den? Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 (endret) huff, jeg blir alltid i dårlig humør av å snakke om slikt... Hva skal dere slite med den kommende uka da forumfolk? Endret 26. september 2010 av Zoro Sama Lenke til kommentar
Flabba Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 jeg skal feire min søte søte pappa som blir 53år! Også skal jeg til trondheim å besøke bestevenninda mi! Så dette blir en super bra uke! Du da? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Hva skal dere slite med den kommende uka da forumfolk? Livet generelt. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Så forøvrig en relevant dokumentar på natgeo i natt. En gammel fyr i england viste stolt frem hvordan han skaffet mat på en miljøvennlig måte - han kjørte langs motorveiene og plukket opp ihjekjørte dyr og fugler. Favorittretten hans var grevlinghode. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Jeg har en del skole greier, skal nok prøve å få gjort noe sammen med en søt jente og jeg skal jobbe to ettermiddager, og den ene gangen er "partneren" min på ferie, så jeg må være lederen, og jeg får en vikar jeg ikke kjenner. @Jann, hvordan blir det miljøvennlig? Når han kjører for å finne maten? Og maten hans får han tak i siden miljøuvennlike kjøretøy har drept dyra Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Hva skal dere slite med den kommende uka da forumfolk? date på tirsdag, syden på onsdag Hva skal dere slite med den kommende uka da forumfolk? date på tirsdag, syden på onsdag Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 det er også veldig miljø vennlig! viss ingen holder bestanden nede, så vil elgen sulte ihjel eller dø av pest osv, som kommer av overbefolkning! Ja er det nå det? Det er helt normalt at det er svingninger i dyrepopulasjoner, og alt henger fint sammen i et lite nett. Kansje elgkadaver kunne hjulpet og økt bestanden på snørev f.eks (som er utryddningstruet) Da deres terrotorie blir mer og mer utkonkurert av spesielt rødreven. ja bestanden svinger fordi, det blir for lite mat, pester og plager spres lettere. hva er best for elgen, at den dør momentant av et skudd, eller for lite mat? viss jeg husker riktig så etterlater jegere ganske mye av elgen i skogen etter de har skutt den? Det eneste som ligger igjen i skogen etter oss er vomma. Resten kjøres til felles slaktedump for å fore opp bamsebrakar 5 kilometer herifra. Skinnet og større slakt (ikke innmat, kapp og diverse) kjøres til viltnemda som tar hånd om det. Ellers så blir det jo en del blod da om du teller det med Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Hei! Du er ikke ønsket. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Hva gjør viltnemnda med sånt som skinn? Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Er det lov å prøve å ta ut en elg eller rådyr med kniv? Sånn teoretisk sett? Lenke til kommentar
Coa Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Hey, Slimda bor trolig bare noen hundre meter unna meg. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Er det lov å prøve å ta ut en elg eller rådyr med kniv? Sånn teoretisk sett? haha tviler.. får nok dyrevernet eller mattilsynet eller noe på nakken.. men forsåvidt en god idé! prøv! men når du er ferdig; pics! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Er det lov å prøve å ta ut en elg eller rådyr med kniv? Sånn teoretisk sett? Avlivning skal uansett skje så raskt, effektivt og humant som mulig så jeg tviler. Buejakt er jo f.eks. ikke lov.Men i teorien så må det hvertfall være lov i selvforsvar da. Men da er jo det meste lov. 1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Hey, Slimda bor trolig bare noen hundre meter unna meg. gå bort å spioner! så ser du hva han skriver før vi ser det :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg