Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

det er også veldig miljø vennlig!

viss ingen holder bestanden nede, så vil elgen sulte ihjel eller dø av pest osv, som kommer av overbefolkning!

Ja er det nå det? Det er helt normalt at det er svingninger i dyrepopulasjoner, og alt henger fint sammen i et lite nett. Kansje elgkadaver kunne hjulpet og økt bestanden på snørev f.eks (som er utryddningstruet) Da deres terrotorie blir mer og mer utkonkurert av spesielt rødreven.

Lenke til kommentar

viss ingen holder bestanden nede, så vil elgen sulte ihjel eller dø av pest osv, som kommer av overbefolkning!

Ja er det nå det? Det er helt normalt at det er svingninger i dyrepopulasjoner, og alt henger fint sammen i et lite nett. Kansje elgkadaver kunne hjulpet og økt bestanden på snørev f.eks (som er utryddningstruet) Da deres terrotorie blir mer og mer utkonkurert av spesielt rødreven.

ja bestanden svinger fordi, det blir for lite mat, pester og plager spres lettere.

hva er best for elgen, at den dør momentant av et skudd, eller for lite mat?

viss jeg husker riktig så etterlater jegere ganske mye av elgen i skogen etter de har skutt den?

Lenke til kommentar

Jeg har en del skole greier, skal nok prøve å få gjort noe sammen med en søt jente og jeg skal jobbe to ettermiddager, og den ene gangen er "partneren" min på ferie, så jeg må være lederen, og jeg får en vikar jeg ikke kjenner.

@Jann, hvordan blir det miljøvennlig? Når han kjører for å finne maten? Og maten hans får han tak i siden miljøuvennlike kjøretøy har drept dyra

Lenke til kommentar

ja bestanden svinger fordi, det blir for lite mat, pester og plager spres lettere.

hva er best for elgen, at den dør momentant av et skudd, eller for lite mat?

viss jeg husker riktig så etterlater jegere ganske mye av elgen i skogen etter de har skutt den?

Det eneste som ligger igjen i skogen etter oss er vomma. Resten kjøres til felles slaktedump for å fore opp bamsebrakar 5 kilometer herifra. Skinnet og større slakt (ikke innmat, kapp og diverse) kjøres til viltnemda som tar hånd om det. Ellers så blir det jo en del blod da om du teller det med :p

Lenke til kommentar

Er det lov å prøve å ta ut en elg eller rådyr med kniv? Sånn teoretisk sett?

Avlivning skal uansett skje så raskt, effektivt og humant som mulig så jeg tviler. Buejakt er jo f.eks. ikke lov.

Men i teorien så må det hvertfall være lov i selvforsvar da. Men da er jo det meste lov.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...