Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Nei for en hissig tone unge mann. Har ikke du lært deg folkeskikk? Man skal alltid være høflig og snill mot de eldre.

Sånn var det i hvert fall da jeg var 10-16 år. Tørte ikke være frekk mot de eldre gutta, og respekterte de generelt.

Men nå (er ikke akkurat voksen enda) merker jeg at de som går på barneskolen/ungdomsskolen er mye frekkere generelt mot de eldre. Jeg hadde aldri tørt det da jeg var liten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Misunner på en måte dere som har en lidenskap for de "lettere" yrkene, ikke misforstå meg, anførselstegn fordi du fortsatt trenger kompetanse og viktige egenskaper, men dere er raskt i arbeid etter vgs, ikke noe studielån, ikke så mye studering. Selv er jeg ikke interesert i bil, snekkeri, elektronikk osv, så jeg må jobbe rævva av meg i 3år på vgs, deretter studere og jobbe enda hardere på høyskole før jeg faktisk får arbeid og lønn. Lucky basterds ;)

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg det er deilig å "jobbe rævva av meg i 3år på vgs, deretter studere og jobbe enda hardere på høyskole/universitet". Kunne aldri tenke meg å starte å jobbe 100% rett etter vgs.

Enig der. VGS holder ikke mål i arbeidsmarkedet for tiden. De fleste krever 3-5år bachelor/master i tillegg til 3-5år med erfaring :p

Fucked up, i tell ya.

Lenke til kommentar

Misunner på en måte dere som har en lidenskap for de "lettere" yrkene, ikke misforstå meg, anførselstegn fordi du fortsatt trenger kompetanse og viktige egenskaper, men dere er raskt i arbeid etter vgs, ikke noe studielån, ikke så mye studering. Selv er jeg ikke interesert i bil, snekkeri, elektronikk osv, så jeg må jobbe rævva av meg i 3år på vgs, deretter studere og jobbe enda hardere på høyskole før jeg faktisk får arbeid og lønn. Lucky basterds ;)

hehe:) skjønner godt hva du mener. Men bakdelen med å ha en lidenskap for disse "lettere" yrkene, er at det er ikke en jobb man blir gammal i, fordi de ikke er noe bra helsemessig. Så neste år skal jeg begynne å studere, så jeg har noe å falle tilbake på når jeg blir eldre.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg det er deilig å "jobbe rævva av meg i 3år på vgs, deretter studere og jobbe enda hardere på høyskole/universitet". Kunne aldri tenke meg å starte å jobbe 100% rett etter vgs.

Enig der. VGS holder ikke mål i arbeidsmarkedet for tiden. De fleste krever 3-5år bachelor/master i tillegg til 3-5år med erfaring :p

Fucked up, i tell ya.

Virker som det meste krever en master om få år. Synes egentlig det er bra, at folk har god peil på det fagområdet de jobber med er bare positivt. Og Sebbe, det er ikke bare slit å være student. Tvert imot, aldri hatt det så moro som da jeg gikk på blindern (skal starte der igjen etter sommeren :D)

Lenke til kommentar

Fucked up, i tell ya.

Virker som det meste krever en master om få år. Synes egentlig det er bra, at folk har god peil på det fagområdet de jobber med er bare positivt. Og Sebbe, det er ikke bare slit å være student. Tvert imot, aldri hatt det så moro som da jeg gikk på blindern (skal starte der igjen etter sommeren :D)

Det er uberslit når du ikke har krav på studielån og jobber ved siden av :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...