Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Frik: Jeg tok det som en spøk:( men ville legge til litt fakta:P

Men har lovt og roe ned på smileyene.

Når mennesker sier sånt...at de fortjener og dø så krever jeg et svar som er gjennomtenkt....ikke bare de fortjener det!!!

Alle drap er ikke så enkle som "jeg drepte han totalt uten grunn"

Faktisk så finner du ikke et mord der det ikke ligger en grunn bak.

En årsak, trigger osv. er det alltid.

Ikke det... Hva med Baneheiadrapene da!? Viggo Kristiansen og Jan Helge Andersen lekte krig og ville drepe noen så de valgte seg ut et par småjenter de traff, det var det som lå bak!

Og så har vi Holmliasaken der det som lå bak var at Benjamin Hermannsen var mørk i huden så derfor ble han drept!

Lenke til kommentar

Slik jeg ser på dødstraff så er det siste utvei. Selvfølgelig skal vi prøve å rehabilitere folk før de blir mordere. Det sier jo seg selv. Men om dette ikke går og personen er en stor trussel for sammfunnet som helhet (både i ressurser og for folk) så er det endten å stenge personen inne på livstid på mentalavdelingen eller fengsel, eller dødsstraff. I slike ekstreme saker kan jeg bøye meg til å være usikker på om vi skal innføre det eller ikke.

Lenke til kommentar

Og du har folk med seriøse koblingsfeil, jeg nekter ikke for det Glimti.

Begge sakene du sier der var grusomme.

Sistnevnte var vel rasisme...er vel en grunn det?

Jeg er ikke utdannet psykolog, så jeg kan ikke si det er slik og det er slik.

Men jeg kan såpass at det og drepe en morder er rett og slett for lettvint.

Hadde noen drept noen jeg var glad i, IKKE faen om noen skulle tatt livet av den personen..så lenge man hadde et system som seriøst rævkjørte de.

Jeg har hatt muligheten til og stå utfor fengslet når en viss jævel skulle slippes( jeg kan ta den saken på pm hvis det er aktuelt ), men vold mot vold...Det fungerer ikke.

Jeg har sett personer som har vært centimetere fra drap bli oppegående personer som faktisk er til nytte for samfunnet.

Jeg "vet" at en eller flere av de jeg prater om hadde drept til slutt hadde de ikke fått hjelp.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Sikkert det første man gjør med en plombert pistol rettet imot seg :!:

"jeg må skrive i DNFK"

Raner:"Gi meg alle penga!"

Anfall:"To sekunder, jeg må bare skrive ferdig"

Raner: *bli frustrert over ikke å bli tatt seriøst og gå igjen*

Minner meg om en sak som var i Danmark der raneren aldri klarte å gjøre seg forstått. han prøvde både å si og skrive på en lapp til kassadamen at det var et ran, men hun forsto ham aldri og trodde at han trengte hjelp til å oversette lappen så til slutt måtte han bare gå igjen. :!: Og det beste med alt er at han og fluktsjåføren ble tatt for en som hadde kommet forbi hadde fått misstanke og notert ned bilnummeret. Glimrende ran... :thumbup:

Kameloooosooo?

Lenke til kommentar

Jeg respekterer meningen din 100% Glimti, men du har ikke gode argumenter.

Det holder ikke og si "de fortjener og dø"

Hadde du foreks. sagt noe som " Hvis de ikke viser tegn til forandrings osv...altså det er absolutt siste holdeplass. At man kan stemple personen som 100% livsfarlig for samfunnet og kommer ALLTID til og være det så burde man kunne ta opp dødsstraff som en mulighet"

Jeg vil se argumenter til hvorfor du mener det:)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Jeg støtter dødsstraff, for da lærer de kanskje til neste gang :love:

"I am for the death penalty. Who commits terrible acts must get a fitting punishment. That way he learns the lesson for the next time." - Britney Spears

It is correctimo... Jeg gadd ikke søke det opp selv, så tok det rett fra levra :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...