Cortinarius rubellus Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 (endret) Jo, når man tar igjen så er det hevn. Jeg kommer ALDRI til og si at de ikke skal ha straff, men og drepe de er faen meg for lettvint!! L4r5: Problemet er at "hvermansen" ikke klarer og sette seg inn i settinger som kunne gjort de til drapsmenn...rett og slett for de har hatt et normalt liv. Endret 9. september 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Frik: Jeg tok det som en spøk:( men ville legge til litt fakta:P Men har lovt og roe ned på smileyene. Når mennesker sier sånt...at de fortjener og dø så krever jeg et svar som er gjennomtenkt....ikke bare de fortjener det!!! Alle drap er ikke så enkle som "jeg drepte han totalt uten grunn" Faktisk så finner du ikke et mord der det ikke ligger en grunn bak. En årsak, trigger osv. er det alltid. Ikke det... Hva med Baneheiadrapene da!? Viggo Kristiansen og Jan Helge Andersen lekte krig og ville drepe noen så de valgte seg ut et par småjenter de traff, det var det som lå bak! Og så har vi Holmliasaken der det som lå bak var at Benjamin Hermannsen var mørk i huden så derfor ble han drept! Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Slik jeg ser på dødstraff så er det siste utvei. Selvfølgelig skal vi prøve å rehabilitere folk før de blir mordere. Det sier jo seg selv. Men om dette ikke går og personen er en stor trussel for sammfunnet som helhet (både i ressurser og for folk) så er det endten å stenge personen inne på livstid på mentalavdelingen eller fengsel, eller dødsstraff. I slike ekstreme saker kan jeg bøye meg til å være usikker på om vi skal innføre det eller ikke. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 (endret) Og du har folk med seriøse koblingsfeil, jeg nekter ikke for det Glimti. Begge sakene du sier der var grusomme. Sistnevnte var vel rasisme...er vel en grunn det? Jeg er ikke utdannet psykolog, så jeg kan ikke si det er slik og det er slik. Men jeg kan såpass at det og drepe en morder er rett og slett for lettvint. Hadde noen drept noen jeg var glad i, IKKE faen om noen skulle tatt livet av den personen..så lenge man hadde et system som seriøst rævkjørte de. Jeg har hatt muligheten til og stå utfor fengslet når en viss jævel skulle slippes( jeg kan ta den saken på pm hvis det er aktuelt ), men vold mot vold...Det fungerer ikke. Jeg har sett personer som har vært centimetere fra drap bli oppegående personer som faktisk er til nytte for samfunnet. Jeg "vet" at en eller flere av de jeg prater om hadde drept til slutt hadde de ikke fått hjelp. Endret 9. september 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Rasisme var grunnen ja, men det gjør ikke saken noe bedre og det er absolutt ingen unnskyldning. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 (endret) Unnskyldning..hvem har sagt noe om det? forklaring og unnskyldning er 2 vidt forskjellige ting. Ordtaket Vold avler vold er et av de mest sanne ordtakene som finnes. Når vi dreper en morder så er vi på samme nivå. Endret 9. september 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Sikkert det første man gjør med en plombert pistol rettet imot seg :!: "jeg må skrive i DNFK" Raner:"Gi meg alle penga!"Anfall:"To sekunder, jeg må bare skrive ferdig" Raner: *bli frustrert over ikke å bli tatt seriøst og gå igjen* Minner meg om en sak som var i Danmark der raneren aldri klarte å gjøre seg forstått. han prøvde både å si og skrive på en lapp til kassadamen at det var et ran, men hun forsto ham aldri og trodde at han trengte hjelp til å oversette lappen så til slutt måtte han bare gå igjen. :!: Og det beste med alt er at han og fluktsjåføren ble tatt for en som hadde kommet forbi hadde fått misstanke og notert ned bilnummeret. Glimrende ran... Kameloooosooo? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 (endret) Jeg respekterer meningen din 100% Glimti, men du har ikke gode argumenter. Det holder ikke og si "de fortjener og dø" Hadde du foreks. sagt noe som " Hvis de ikke viser tegn til forandrings osv...altså det er absolutt siste holdeplass. At man kan stemple personen som 100% livsfarlig for samfunnet og kommer ALLTID til og være det så burde man kunne ta opp dødsstraff som en mulighet" Jeg vil se argumenter til hvorfor du mener det:) Endret 9. september 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Jeg støtter dødsstraff, for da lærer de kanskje til neste gang Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 (endret) :!: Du går utifra at de tror på rekarnering eller hvordan det skrives :!: L4r5: kom på msn Endret 9. september 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 kan lett forstå at han danske duden som prøvde å gjøre et ran ikke blei forstått. de snakker bare babbel her uansett 1 Lenke til kommentar
frikish Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Jeg støtter dødsstraff, for da lærer de kanskje til neste gang "I am for the death penalty. Who commits terrible acts must get a fitting punishment. That way he learns the lesson for the next time." - Britney Spears 1 Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Jeg støtter dødsstraff, for da lærer de kanskje til neste gang "I am for the death penalty. Who commits terrible acts must get a fitting punishment. That way he learns the lesson for the next time." - Britney Spears It is correctimo... Jeg gadd ikke søke det opp selv, så tok det rett fra levra Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 kan lett forstå at han danske duden som prøvde å gjøre et ran ikke blei forstått. de snakker bare babbel her uansett Neida, bare be de svelge eller hoste opp den digre poteten som de har sittende fast i halsen :!: 1 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Noen andre som finner Lost forvirrende til tider ? Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Noen andre som finner Lost forvirrende til tider ? jeg finner det forvirrende at folk syns Lost faktisk er interessant 1 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Noen andre som finner Lost forvirrende til tider ? jeg finner det forvirrende at folk syns Lost faktisk er interessant You sir, you are a genious. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Noen andre som finner Lost forvirrende til tider ? jeg finner det forvirrende at folk syns Lost faktisk er interessant Hoppet glatt over det når det kom, men nå har jeg ingen serier å se. Lenke til kommentar
frikish Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 The Big Bang Theory! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg